• Mita75

BF November,2010 DEL 2

kicki08 skrev 2010-10-22 13:07:53 följande:
    Hej tjejer

Igår den 21/10 kl 15:06 tittade vår älskade dotter Agnes ut (V 38+1)
    Hon vägde 3258 gram och var 52 cm lång. Allt gick bra men fort som bara attans i slutet.
    Och jag måste nog säga att det var min värsta förlossning av alla tre.... :-/
    Är rätt så matt och trött just nu men i övrigt mår alla bra
    Grattis till lilla Agnes.. Baby
    ♥ ♥ -97 -00 -05 -09 ♥ ♥ bf 10/11-10 ♥ ♥
  • Mita75

Och här skrivs det så tangentborden glöder... hinner inte alls med, så jag ber om ursäkt att jag inte kommenterar så mycket..

Grattis till bebisarna i tråden i alla fall.. {#emotions_dlg.flower}

3 dagar kvar till bf nu... och jag var sååå säker på att det startade upp natten till igår.. satt och klockade värkar från halv fem till halv sju ungefär, och det var 4-10 minuter mellan dom.. sen tog jag en alvedon, en varm dusch och gick och la mig igen - då la allt av.... så det var bara dumma retsamma förvärkar med andra ord.. *suck* blev och är fortfarande väldigt besviken.. men inte blir det bättre av det.. bara att vänta till lill*n bestämmer sig för att titta ut.

Har mvc-tid på bf (10/11) hoppas att jag slipper, men så lungt som det är nu så hinner jag nog med ett par besök till är jag rädd.

Bäddade i alla fall vagnen/vaggan igår så den står redo..

Vagn / vagga =) sååå nöjd!

sen den "riktiga" vagnen är en dubbelvagn med mjuklift, så jag vet inte, hur bäddar ni en sån, ni som har?!

• Mita75
    Carolina13 skrev 2010-11-07 11:04:07 följande:

Dags för mig att ta min mensvärkslikande smärta och åka till IKEA... Hoppas på lycka =) haha

Jag försökte mig på IKEA förra helgen - hoppas att du har mer tur än jag..
  • Mita75

Tittar på Hedis fina mage och inser att man själv förvandlats till valross... Tungan ute 
    nu får det vara nog!! kom uuuuuuuuuuut!

• Mita75

Rosen - stackars liten.. måste vara jobbigt.. för er båda! Du får uppdatera oss imorgon vad dom säger på BVC för det låter ju verkligen mycket och ofta för honom...

• Mita75

wohooo... vaknade av att vattnet gick... nu är det ju på riktigt i alla fall... får se hur länge jag blir hemma.. med denna grav. så vet man ju inte alls, den är bara lurig, men med dom två senaste så har jag haft barnen i famnen inom sex timmar efter vattenavgång.. vågar inte släppa iväg mannen till jobbet än i alla fall..

• Mita75
    Saraia skrev 2010-11-08 07:29:09 följande:
    Mita75: åååå bebis på g! Precis så började d för mig förra månd. morgon, med att vattnet gick! Kan inte fatta att för bara en vecka va bebis på insidan o nu har man njutit av henne i 6 dar redan! Stoooort lycka till!!!!!
    Hur lång tid tog det för dig från det att vattnet gick till att du hadde henne i famnen? nu har det gått två timmar - och jag har haft tre sammandragningar bara.. haha.. snacka om att bara gå och vänta på smärta.. *give me some paiiiiiiin*
  • Mita75

Tack för lycka-till...

• Mita75

i måndags, 8/11, kl 22.41 föddes vår son. 3750g 52cm.. allt gick bra, om än lite mer segstartat mot vad jag är van.. Nu är vi hemma och alla mår bra. Det är "bara" amningen som ska komma igång nu med - och det gör ont.. men men, hade egentligen inte räknat med nåt annat heller - så har det varit med alla fyra tidigare med. blåsor, sår och sprickor - hittills denna gången har jag "bara" hunnit med blåsorna, men dom känns dom med.  :-/

Ska försöka läsa ikapp i tråden någon dag - men det skrivs ju en hel del så vi får se när jag hinner..

STORT GRATTIS till er andra som också fått era små - och heja heja till er som fortfarande går och väntar på underverken.. snart har ni dom här!!
  • Mita75
    kicki08 skrev 2010-11-13 18:36:45 följande:
    Låter exakt som Agnes Hon har börjat vilja ligga på mitt bröst. Ligga själv är inte lika kul längre. Så jag tror hon är hungrig och ger henne bröstet. Oftast tar hon det och bara snuttar lite och så somnar hon den lilla pruttan På nätterna ska hon helst ligga med tutten mot ansiktet när hon sover
    Låter som vår lilleman med.. härligt att höra att man inte är ensam i alla fall.. Har insett att hans säng är en bra plats att lägga honom i - om man vill att han ska vakna.. När jag gav upp och gick och la mig inatt lyfte jag med honom till vår säng, då somnade han på två sekunder, utan att snutta alls. Det var närheten och värmen han saknade..
    ♥ ♥ -97 -00 -05 -09 -10 ♥ ♥
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2