BF November,2010 DEL 2
måste bara lägga in en liten bild från idag, Linus är 1½ nu..
Libragirl - vilken sötnos!!!! ![]()
ååå vad spännande det är att komma in här och läsa.. =) lycka till nu carolina och tessiej!!
Här kan jag bara konstatera att nätterna med bebis är otroligt olika..
natten till igår sov jag i princip inget före KL 06 för han vaknade med 30 - 45 minuters mellanrum - och ville snutta hela tiden. men från 06 fick jag i alla fall tre timmars sammanhållen sömn.. Igårkväll ammade han mer eller mindre mellan 22 och 01 - och vaknade nu på morgonen 07.15.
Jag formligen flög upp ur sängen vid 04 inatt när jag insåg att han fortfarande inte väckt mig.. Livrädd över vad jag skulle se i vagnen.. att man kan bli så rädd på en sekund.. men så fort jag lyste över honom (använder min mobil som"ficklampa
) så fnös han till lite och fortsatte att sova..
Så nu har jag en klarvaken och pigg bebis - och mamma.. ![]()
har fått bebistidens första mjölkstockning idag.. har känt att det varit på G ett par dagar, men idag så är ena bröstet jättehårt och ömt..
och då har jag ändå knappt varit ute - plus att jag gått med fleeceväst plus bröstvärmare inomhus.. vad mer kan man göra liksom??? *ajjj* räckte det inte med blåsorna som torkar in mellan varje amning och som gör att man spänner varje fiber i kroppen och ögonen tåras när han tar tag.. längtar till det släpper och man verkligen kan njuta av amningen, för detta är inte kul..
och måste åter igen bara få säga; jösses vad ni skriver!!!
hahaha.. hänger inte med för fem öre, det finns inte en chans att läsa igen 8-10 sidor per dag..
så jag ber om ursäkt om jag missar någon som fått sin lill*bebis, eller nån som åkt in, eller nåt annat intressant..
det är inte min mening att verka ointresserad, det är bara det att tiden bara inte räcker till att sitta här lika mycket längre..
btw var vi på hörselkoll på lilleman idag - det känns ju lite så där.. man packar in fyra kids i bilen, åker 7 mil till Danderyd, gör undersökningen som tar 5 minuter, packar in alla i bilen igen - och kör hem... hahaha.. men undersökningen ingår ju, och det är alltid skönt att veta att allt ser bra ut.. Det är avståndet jag tycker känns lite långt - synd att det inte finns en sån apparat här på BVC.. ![]()
Hedi - mitt avslag har också avtagit jättemycket dom senaste dagarna.. det finns kvar, men det är väldigt mycket mindre nu än för fyra dagar sen.. bara skönt tycker jag.. ![]()
Carolina - såååå söt lite teddybjörn.. ![]()
som sagt, vilken skillnad i aktivitet i tråden nu mera..
Här har jag en liten kille som tar det lite lugnt i viktuppgången så här i början, i alla fall om man jämför med min näst yngste son..
När L var 5 v vägde han ett helt kilo mer än Vincent gör nu.. Vi var på BVC i tisdags å då vägde han 4.560 - födelsevikten var 3750g så det går sakta med säkert uppåt.. Vi har gått på ett par extrakoller just för att han inte gick upp så mycket från början, men nu så kunde vi andas ut tyckte bvc-sköterskan
dom senaste två veckorna har han i alla fall gått upp 425g, vecka två gick han bara upp 100 - och det är ju på gränsen.
sen så har amningen ääääääätligen börjat fungera någotsånär normalt.. fick bröstinflammation för drygt en vecka sen - och kan ju säga som så att jag hellre föder ett barn i veckan än ammade flera gånger per dag under den tiden..
usch och fy.. hoppas att ni andra slipper den skiten, för det är inget jag önskar någon.. mjölkstockning är alldeles tillräckligt eländig.. När jag fick inflammationen så låg jag i sängen och ammade nästan varje gång, bet i kudden för att inte skrika, klamrade mig fast i täcket för att inte dra bort honom från bröstet och tårarna bara sprutade.. tur att det finns antibiotika..
Mina tre pepparkaksgubbar <3 <3 <3