• Mita75

BF November,2010 DEL 2

Annizsj skrev 2010-11-13 20:47:57 följande:
    Så söt Viggo är!!! och så stora våra små blir - men jag lovar, när du sen kommer hem med bebisen, så känns det som att han vuxit ytterligare minst 20 cm och gått upp en si så där fem kilo..

måste bara lägga in en liten bild från idag, Linus är 1½ nu.. så stolt och så försiktig (peppar peppar)

♥ ♥ -97 -00 -05 -09 -10 ♥ ♥
  • Mita75
    Annizsj skrev 2010-11-13 22:28:16 följande:
    Mita- ja de känns ju med en gång stora om man jämför med en bebis. Men msn får inte glömma att de även är små och nyss själva varit sådär liten. Skönt att Linus är snäll mot sin lillebror. De kan ju reagera på lite olika sätt. Har ni namn på lillebror eller hur var det?
    nej det är ju det som är viktigt - dom har ju bara blivit "större" i storleken, dom är ju fortfarande samma små killar/tjejer som innan coh behöver oss lika mycket - och dessutom har dom fått stor konkurrens. Jag väntar bara på första tjyvnypet, det kommer säkert när som, men än så är det lugnt och försiktigt.  

Angående namn så har vi inget 100 bestämt ännu, det är ett par som vi "smakar" på bara.. vi är ju många som ska komma överens, även om vi vuxna har sista rösten..
  • Mita75
    Rosen skrev 2010-11-13 22:29:39 följande:
    oj nu har nicco sovit hela kvällen med undantag för amning o blöjbyte... hoppas han sover i natt oxå
    håller tummarna..
  • Mita75
    Rosen skrev 2010-11-13 22:48:07 följande:
    tack. han sover som en stock fortfarande...
    lilleman sover i pappas famn nu - ska nog lägga ner honom i sängen, för det är dax att vakna och äta lite snart .. Tungan ute  hans säng är en bra plats att lägga honom i om man vill att han ska slå upp sina blå..
  • Mita75
    Rosen skrev 2010-11-13 22:55:37 följande:
    haha ja brukar vara samma här... så fort man lägger honom ifrån sig så vaknar han. fast nu var han nog jätttetrött för han har sovit först i vagnen 3 timmar o sen i soffan ett antal timmar...
    det är ju jätteskönt med dom långa sovperioderna som faktiskt finns.. för oss känns det lite synd dock att dom inte infaller nattetid.. men jag brukar ligga kvar i sängen och amma, så det är ju inte allt för ansträngande, men ändå.. det skulle ju absolut vara skönare att få sova..
  • Mita75

ååå vad spännande det är att komma in här och läsa.. =) lycka till nu carolina och tessiej!!

Här kan jag bara konstatera att nätterna med bebis är otroligt olika.. natten till igår sov jag i princip inget före KL 06 för han vaknade med 30 - 45 minuters mellanrum - och ville snutta hela tiden. men från 06 fick jag i alla fall tre timmars sammanhållen sömn.. Igårkväll ammade han mer eller mindre mellan 22 och 01 - och vaknade nu på morgonen 07.15. Förvånad Jag formligen flög upp ur sängen vid 04 inatt när jag insåg att han fortfarande inte väckt mig.. Livrädd över vad jag skulle se i vagnen.. att man kan bli så rädd på en sekund.. men så fort jag lyste över honom (använder min mobil som"ficklampa )  så fnös han till lite och fortsatte att sova.. Hjärta Så nu har jag en klarvaken och pigg bebis - och mamma..

• Mita75
    Marinero skrev 2010-11-15 08:47:07 följande:
    Jag har en vattenflaska bredvid mig när jag ammar så jag dricker då, blir så grymt törstig när jag ammar.
    Samma här, tar alltid med mig ett stort glas vatten när jag ska amma.... bra mot både huvudvärk, törst osh förstoppning..  då det blir ganska många gånger på en dag..
  • Mita75
    Carolina13 skrev 2010-11-15 08:52:07 följande:
    Nu e sambon hemma... ska ringa nu =) wish me luck
    spännande spännande...
  • Mita75

har fått bebistidens första mjölkstockning idag.. har känt att det varit på G ett par dagar, men idag så är ena bröstet jättehårt och ömt.. Rynkar på näsan och då har jag ändå knappt varit ute - plus att jag gått med fleeceväst plus bröstvärmare inomhus.. vad mer kan man göra liksom??? *ajjj* räckte det inte med blåsorna som torkar in mellan varje amning och som gör att man spänner varje fiber i kroppen och ögonen tåras när han tar tag.. längtar till det släpper och man verkligen kan njuta av amningen, för detta är inte kul..

• Mita75
    Love3 skrev 2010-11-18 15:46:18 följande:
    Hej tjejer!

Det var vattnet som gick men fick åka hem & vila ovh invänta värkar

Om inget händer innom 48tim så blir jag igångsatt & det är på Lördag!!!!

Så senast Lördag blir det bebis
    åååå vad spännande.. håller tummarna att det startar upp av sig själv nu.. ut och gå när du kan och orkar, det var så jag hjälpte igång mina värkar när dom inte kom igång själv.. promenad plus att bm var inne och "retade" runt kanten då jag var öppem 3,5 cm när jag kom in. Hade du börjat öppna dig nåt än?
  • Mita75

och måste åter igen bara få säga; jösses vad ni skriver!!! hahaha.. hänger inte med för fem öre, det finns inte en chans att läsa igen 8-10 sidor per dag.. så jag ber om ursäkt om jag missar någon som fått sin lill*bebis, eller nån som åkt in, eller nåt annat intressant.. det är inte min mening att verka ointresserad, det är bara det att tiden bara inte räcker till att sitta här lika mycket längre..

btw var vi på hörselkoll på lilleman idag - det känns ju lite så där.. man packar in fyra kids i bilen, åker 7 mil till Danderyd, gör undersökningen som tar 5 minuter, packar in alla i bilen igen - och kör hem... hahaha.. men undersökningen ingår ju, och det är alltid skönt att veta att allt ser bra ut.. Det är avståndet jag tycker känns lite långt - synd att det inte finns en sån apparat här på BVC..

• Mita75

Hedi - mitt avslag har också avtagit jättemycket dom senaste dagarna.. det finns kvar, men det är väldigt mycket mindre nu än för fyra dagar sen.. bara skönt tycker jag..

• Mita75
    Kinne79 skrev 2010-11-18 16:45:34 följande:
    sunflower- avslag är väl allt det där äckliga som ska ut, eller har jag fattat fel?

det där äckligaste blir man av med på förlossningen.. nu några dagar efteråt så är det mest som mens, mycket / lite / mörkt / ljust / brunt.. kan varieras i det oändliga..
  • Mita75
    Rosen skrev 2010-11-18 16:47:42 följande:
    hedi: mitt avslag har varat i 2 veckor med båda pojkarna men denna gången e nicco 16 dagar o jag blöder fortfarande, visserligen inte mycket men dock så jag behöver ha binda på mig.jag hinner knappt heller läsa så många sidor, speciellt inte nu sen lilleman föddes.jag stressar mig igenom sidorna sen har jag glömt vem som skrev vad här helt förvvirrrad haha

haha oj 7 mil för att kolla i 5 min? jaja skönt att allt såg bra ut i alla fall
    nej men precis.. efter tre fyra sidor har man inte riktig koll på vem som skrev vad... :-O

Jo, dom har den undersökningen där BB är - så vi har ju lika långt dit med - och då känns det verkligen långt om man har bråttom. Tur att vi slapp stå på denna gången i alla fall..
  • Mita75

Carolina - såååå söt lite teddybjörn..

• Mita75

som sagt, vilken skillnad i aktivitet i tråden nu mera..

Här har jag en liten kille som tar det lite lugnt i viktuppgången så här i början, i alla fall om man jämför med min näst yngste son.. När L var 5 v vägde han ett helt kilo mer än Vincent gör nu.. Vi var på BVC i tisdags å då vägde han 4.560 - födelsevikten var 3750g så det går sakta med säkert uppåt.. Vi har gått på ett par extrakoller just för att han inte gick upp så mycket från början, men nu så kunde vi andas ut tyckte bvc-sköterskan  dom senaste två veckorna har han i alla fall gått upp 425g, vecka två gick han bara upp 100 - och det är ju på gränsen.

sen så har amningen ääääääätligen börjat fungera någotsånär normalt.. fick bröstinflammation för drygt en vecka sen - och kan ju säga som så att jag hellre föder ett barn i veckan än ammade flera gånger per dag under den tiden.. usch och fy.. hoppas att ni andra slipper den skiten, för det är inget jag önskar någon.. mjölkstockning är alldeles tillräckligt eländig.. När jag fick inflammationen så låg jag i sängen och ammade nästan varje gång, bet i kudden för att inte skrika, klamrade mig fast i täcket för att inte dra bort honom från bröstet och tårarna bara sprutade.. tur att det finns antibiotika..

Mina tre pepparkaksgubbar <3 <3 <3

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2