Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Kanske bara är om bebisen har ont i magen men tex choklad, starka kryddor, mjölkprodukter, baljväxter m.m

• Kinne79
    Marinero skrev 2010-08-05 19:39:53 följande:
    Så du kan ju bara testa dig fram
    Ja, när jag ammar (om jag gör det) så får man ju hålla koll på om den reagerar på något.

Tänkte mest på redan nu om man kanske ska tänka på hur mycket socker man får i sig.
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-08-06 11:57:01 följande:
    Ja eller hur! Oroa sig kommer man väl göra tills man dör.

Det va som en kollega sa till mig, han har två tejer i tonåren nu. När de är små är det små problem. När de är stora är det stora problem! Nu när de är i tonåren så skrattar de ena stunde, gråter i andra. Ja de låter inte lätt iaf!
    Är han säker på att dom inte är gravida
  • Kinne79

Ja, det är inte lätt att vara man i ett hem fullt av kvinnor. Glad

I kväll ska vi gå ut och fira att min man har bytt jobb. Är det standard att restauranger har alkoholfritt vin?

Imorgon ska vi ha kräftskiva här hemma, för visst får jag äta kräftor?

• Kinne79
    Annizsj skrev 2010-08-06 13:57:55 följande:
    Visst får du det. Men undvik fisk o skaldjur från Vättern. Vi har kräftor från Vättern i frysen men blir inget med det i år!
    Ok, bra. För köpa såna där turkiska eller kinesiska.
  • Kinne79

Kicki- Fin mage. När brukar bristningar dyka upp?

Min mage har inte växt nånting på snart 3 veckor är det normalt?

• Kinne79
    NoahLeah skrev 2010-08-06 19:47:51 följande:
    Är det någon mer här som har problem med klåda under fötterna?
    I gravidboken jag fått av bm står det att det kan bero på leverpåverkan och kan ibland ge upphov till gulsot.
  • Kinne79

Pausar lite framför datorn. Ska ha kräftskiva ikväll och har redan börjat med förberedelserna, men blir så lätt trött och anfådd så min man får göra det mesta. Jag har iaf lyckats förbereda paj och gjort pannacotta och vad han har gjort vill jag inte ens tänka på. Skäms 

Vi brukar alltid dela upp sysslorna så lika det går när vi ska ha folk här och det krävs mycket förberedelser, men idag får det bli så att mannen springer som en tok och jag får pausa då och då. Misstänker att det är jag som står för servicen ikväll iom att jag är nykter, brukar vara en väldigt bra värdinna tills jag blir full, sen får gästerna oftast klara sig bäst dom vill

Vi har redan börjat fundera på det här med jul. Tror ni man skulle orka ha julen hemma? Isåfall blir det bara juldagen och släkten får fixa med all mat, men man vill ju pynta orkar man det?

• Kinne79

Chanelll- Åh, vad tråkigt, men samtidigt skönt att veta att hennes lidande är över.

taniko- Vi har köpt en sån vagn, hittade den på blocket. bild finns längre bak i tråden, vi har en svart+grå.

• Kinne79
    Jojo 85 skrev 2010-08-07 21:40:58 följande:
    Nu är jag tillbaka från landet... min mage har växt till sej ordentligt den senaste tiden tycker jag..

Dottern snubblade här hemma idag o lyckades slå av ena framtanden Tror den kommer dras ut då man kan se pulpan lite grann.. eftersom det är en mjölktand så bygger dom nog inte på den.. känns så dumt om hon ska gå med glugg eller halv tand i flera år.. men hellre än mjölktand än något värre.
    Min systerdotter slog ut en bit av båda framtänderna när hon var drygt 2 år, ibörjan var ju alla helt förskräckta över det, men iom att det bara är mjölktänderna så gör det ju inte så mycket och nu 1½år senare så är det ju hon att ha dessa vampyrtänder, hon är ursöt med dom.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2