-
Det ska nog inte vara nått problem.NoahLeah skrev 2010-08-20 16:55:03 följande:Hjälp, nu blir jag stressad. Skickade ju in moderskapsintyget igår, kanske jag mao inte hiunner få ngn föräldrapenning??? -
Jag har inte skickat in heller, Glömmer hela tiden. Vet att jag skickade in rätt sent sist också.popcornplaya skrev 2010-08-20 17:24:26 följande:Det ska nog inte vara nått problem. -
Igår var vi borta hela dagen hos släktingar ute på kusten. Blev bjudna på kräftor, så sjukt gott det var. Och färskare än dom är svårt att få då släktingen är fiskare och hade tatt upp dom samma dag.
Jag har inte kännt nån hicka alls än, Philip hickade massor när han låg i magen så det är lite annorlunda. Men idag kände jag foten som hon sparkade i sidan på mig rätt kraftigt flera gånger på rad.
Är annars rätt sliten idag då gårdagen blev rätt sen. Har mest legat på soffan och slappat, man får passa på när sambon är ledig och kan leka med sonen. Imorgon fortsätter inskolningen på dagis igen.
-
Imorgon ska jag lämna Philip ensam på dagis för första gången, kommer kännas konstigt men han trivs verkligen på dagis så det ska nog inte vara några problem.
Måste få tummen ur och ringa BM nu snart också. Har inte var där på läääääänge nu. Senaste tiden jag hade var 16/7 och då kunde jag inte komma så det börjar nog bli dags att boka en tid. Har inte fått skickat in moderskapsintyget heller så det måste jag verkligen också göra nu.
-
Lämnat sonen på dagis för första gången idag, ska bli spännande att höra hur det gått sen när jag hämtar honom igen. Känndes väldigt konstigt att vinka hejdå till honom och lämna honom där men oj vad skönt med lite ensamtid här hemma. Har fått städat undan en hel del.
Vi hade skötbordet i ett annat rum och gick upp dit och bytte när Philip var liten och hade bajsat på natten. Brukade aldrig vara några problem att få honom att somna om igen. Den här gången kommer vi ha skötbordet i vårat sovrum för vi kan inte springa in i sonen rum mitt i natten och väcka honom. Gäller att ha en bra blöjhink så man slipper lukten i sovrummet av bajsblöjor.
-
Är det några mer här inne som kommer att föda på NÄL? Hade varit kul att veta om det är någon man ska hålla utkik efter när väl den dagen kommer, haha.
Igår gick jag in i v.28 känns typ som jag är sist här inne eller nått, alla har ju gått längre....... Gravidveckorna går alldeles för långsammt. Jag vill bara nå vecka 30 i alla fall just nu.
-
Igår fick mannenkänna bebis sparkar för första gången. Har en lugn bebis i magen och varenda gång hon väl sparkat så har hon slutat så fort han ska känna. Men igår kväll var det riktigt livat där inne.
Är det nån mer än jag som tycker det är skitjobbigt att veta vad man ska ha för kläder på barnen till dagis. Ena dagen kan det ju vara kallt och regna och andra dagen kan det vara varmt med strålande sol och det är inte alltid man vet på morgonen hur vädret ska bli. Nu har jag t.ex satt på sonen en långärmad svart tröja men nu ser det ut som det ska bli fint väder ute och då blir det kanske för varmt. *suckar*.
-
Planen är nog att Philip ska få gå på dagis direkt han går ju bara 3 timmar/dag ändå. Men funkar det inte så får han väll vara hemma.dazazz skrev 2010-08-25 10:38:21 följande:Förresten, apropå det, ni som redan har barn, hur har ni tänkt göra med förskola direkt efter fl? Håller ni storasyskonet hemma för att hela familjen ska växa ihop eller går stora till dagis för att få behålla lite rutiner?
Men det hade varit skönt att kunna komma till ro lite för sig själv med ny bebis, amning och allt sånt där. Tillbringa mkt tid med sonen kan man ju göra hela eftermiddagen sedan. -
Jag fick välja hur vi skulle ha det. Först var jag inne på 5 tim 3 dagar i veckan men det är faktiskt bättre som det är nu. Nu är han där från 9-12 och halv 12 äter dom lunch så när jag kommer dit så är det bara att hämta hem honom och lägga honom att sova middag direkt när vi kommer hem.Helen C skrev 2010-08-25 14:27:17 följande:Får ni välja hur ni vill strö ut era 15 timmars?? Antingen 5 timmar 3 dagar i veckan eller 3 timmar mån-fre...?? Jag kommer ha 5 timmar 3 dagar i veckan....
Hade jag istället haft 3 dagar i veckan så hade det blivit 2 dagar mindre i veckan bara för att han ska vara på dagis och sova middag. Det kan han ju lika gärna göra hemma liksom kände jag så får han vara där och busa av sig varje dag istället. -
Sover han inte middag förstår jag att du väljer 3 dagar. Den dagen Philip inte sover middag längre kommer jag säkert ändra jag med.Helen C skrev 2010-08-25 14:42:18 följande:mmm det e sant. Albin sover ju inte middag.Jag känenr att man knappt hinner göra något på 3 timmar när man väl kommer hem