Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Min lilla tös är ganska lugn för det mesta. Blir säkert värre med tiden. Philip rörde sig ganska mycket. Fast han var ganska snäll med sparkarna för det mesta, han bökade mest runt.

Funderar på om man har råd att sätta undan lite pengar den här månaden till vagn. Har precis betalat räkningarna och vi har ok med pengar kvar men nu är det ju semester och då går det ju lite mer pengar än vanligt. Man får väll snåla med annat istället.

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Hmmm, har kikat lite och det var väll inget som direkt föll mig i smaken. Dom har sååå dåligt utbud på HMs hemsida. Annars brukar jag shoppa mycket där men i butik.

• popcornplaya

Strl 50 passade bara precis i början sen kunde man ha strl 56 liiite längre men det är onödigt att köpa allt för mycket i dom storlekarna. Fast det blir lätt så ändå,hehe. Men 62 var en strl som han kunde ha ett lite längre tag i alla fall.

Det roliga är att vi köpte faktiskt inte så mycket innan i 50/56 så man hade ju inte sååå mycket kläder första veckan. Sen fick han ju MASSOR av kläder av besökare men alla kom med jätte stora kläder för alla sa likadant "vi köpte lite större för han har säkert redan fått så mycket i mindre strl"

Nä nu ska jag och älsklingen mysa framför en film med tacos.

• popcornplaya

Hej, igår blev jag överaskad med en möhippa. Först fick jag underbar massage och sen drog vi ut på en stor partyflotte på en sjö och där åt vi tre rätters, hade frågesport och även lite sång med en trubadur som kom dit och spelade för oss. Helt underbart roligt och precis lagom för en gravid kvinna...

Men idag har jag rejält ont i fogarna pga att det blev mycket stillasittande på en hård bänk. Men det är det helt klart värt.

• popcornplaya

Philip har dom senaste dagarna vaknat mellan halv 9 och halv 10. Jag kan lova att det är UNDERBART! Det började när vädret blev lite svalare.

Har inte vart inne så mycket dom senaste dagarna. Blir så när sambon har semester. Igår var vi på Borås djurpark. Det var uppskattat, vi hade en underbar familjedag verkligen!

• popcornplaya

Åh det är så underbart när sambon är hemma och har semester. Då kan man få lite avlastning. Som idag har jag jätte ont i fogarna efter att ha gått runt i djurparken igår men då är det bara att lämna över till sambon. Såååå skönt. Och när sambon börjar jobba igen så ska Philip äntligen få börja på dagis även om det bara blir 15 timmar/veckan så blir det ju lite avlastning i alla fall.

• popcornplaya
    Kinne79 skrev 2010-07-28 10:15:00 följande:
    Åh, sömnen det är väl det enda jag bävar inför. Jag har ett jättestort sömnbehov. Hoppas att bebisen brås på min släkt. Mina syskon och jag sov hela nätter nästan från början. Om jag somnade vid 20 vaknade jag vid 8 somnade jag 21 så vaknade jag 9. Jag behövde alltid mina 12h. Min systers två flickor har också alltid sovit toppenbra. Nu är dom drygt 1,5 och 3,5 och vaknar sällan innan 8. De slutade äta nattmål runt 4 månader tror jag.

Själv intalar jag mig att jag kommer få en kolikbebis som skriker hela dagarna och som kommer vakna runt 4 och vägra somna om.
    Jag och även min syster sov hela nätterna som små änglar men däremot inte Philip. Vi fick honom inte att sluta med nattmaten fören han var nästan 1½år och även efter det så tog det flera månader innan han började sova hela nätterna. Jag håller tummarna för att nästa barn sover bättre. Man kanske klarar av att vara lite hårdare nästa gång.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2