Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-07-28 19:16:06 följande:
    Ang sömn, William har kommit in i en period nu, han vaknar nån gång under natten .. (tiden varierar) då vaknar han i panik, tårarna sprutar och han bara skakar . Går inte att somna om han i egen säng, får han komma in o ligga mellan oss tar det inte många minuter innan han somnar om.

Funderar på om han drömmer mardrömmar?
    Det låter ju som att han drömmer. Han kanske har en utvecklingsperiod just nu och då kan det ju vara mycket att bearbeta på nätterna.
    Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Igår var vi ute och handlade lite till bebis. Blev en badbalja och badstol och två bodys. Gött att få börjat lite smått så man inte har allting på slutet sen.

Idag har varit en allmänt dålig dag. Har ont i hela kroppen, både av fogarna och av att jag sovit konstigt inatt. Skulle egentligen till syrran och sy på bröllopskläningen idag men orkade bara inte ta mig iväg dit idag. Då bröt helvetet löst och vi bråkade som fan..... Har bråkat med mamma också och nu ser det väll inte ut som det blir nån klänning och jag känner mest bara för att ställa in hela alltet. Känns inte roligt längre för fem öre. Skrikandes

• popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-07-30 15:08:10 följande:
    Vad bråkade ni om ? =(
    Jag orkade inte åka till henne idag och göra klart klänningen och då blev hon skitsur och så blev jag skitsur och så ställde sig min mamma på hennes sida...... Ja i den stilen var det. Jag orkar bara inte med sånt just nu.

Sen kan jag bli så trött på personer som inte fattar att man kanske inte alltid har samma ork nu när man är gravid och speciellt inte när man gått och blivit lite krasslig som jag är idag.
  • popcornplaya
    Maddie72 skrev 2010-07-30 16:48:01 följande:
    Jag är nog den klantigaste som finns. Snavade på hög trottoarkant i förmiddags och föll. Kunde inte sluta snubbla fram och slog mig rejält. Höll ut alla armar och ben jag kunde för att klara bebis i magen. Mej oj, vilket fall. Knä, höft, axel, hand/handled och nästan halva ansiktet är uppskrapat. Jag har ont nu ni, värre efter några timmar, väntar på att de ska ringa upp från jourcentralen. Skriver med vänster, höger går ju knappt att använda.
    Inge kul att ramla så.... Men bebis ligger ju väl skyddad som tur är.
  • popcornplaya
    Madebyday skrev 2010-07-31 09:31:23 följande:
    Kul, grattis!
    Ligger en vecka efter, V24+0 Glad BF 20 Nov
    Jag har BF 21/11 och är i v.23+5 Hur går det ihop sig? borde väll bara skilja med en dag eller?
  • popcornplaya

Ja man längtar så sjukt mycket just nu, har en nyinköpt badbalja och två supersöta bodys här hemma som man bara längtar efter att få använda.

Och det här med sömnen håller jag verkligen med om, jag fungerar inte som människa om jag inte får sova ordentligt. Men Philip har varit underbar den senaste veckan och vaknat tidigast halv 9, en dag vaknade han inte fören klockan 10.

Vi håller för övrigt på med potträning för fullt här hemma nu, någon som har några bra tips. Just nu får han ha kalsonger på sig på dagarna istället för blöja och så tar vi in honom på toaletten lite då och då. Har både potta och sits till toan.

• popcornplaya
    Annizsj skrev 2010-07-31 20:15:38 följande:
    Det låter jättebra. klart att man inte vill pressa dem i att sluta med blöja. De gör det när de är redo. Men lite måste man ju hjälpa till. Blöja är ju så bekvämt och dagens Up & go gör det int elättare. även fast han tar av sig den nästan hela tiden. Så det är pg. Men kallingar gillar han inte! Tror att det ger med sig snart iaf.
    Åh va gött med Ullared! Vill också! Du kan väl berätta vad det kostade å så? EN amningskudde ska jag ha denna gång..så jobbigt att bullra upp med flera kuddar...
    Jag SKA också ha en amningskudde den här gången, skaffade inte det sist och det var ett dåligt beslut. Den här gången ska jag ha med direkt till förlossningen!
  • popcornplaya
    NoahLeah skrev 2010-08-01 09:40:55 följande:
    Ska in till förlossningen snart, inte känt några fosterrörelser på över ett dygn.
    Hoppas bara att det är bebis som har tagit det lite lugnt ett tag. Kanske legat och sparkat mer mot din rygg istället.
  • popcornplaya
    Marinero skrev 2010-08-01 10:13:55 följande:
    Vi ska inte göra ngt alls idag. Vädret är inte det bästa. Sambon ska iväg och spela innebandy med några kompisar. Vi va ute på promenad under regnuppehållet. Snart ska Olivia få mat och sen sova en stund. Nu är det mörkt igen så antar det kommer börja regna snart.
    Vi funderar på att åka till trestads lekland idag. Men först får sonen sova middag.
  • popcornplaya
    Marinero skrev 2010-08-01 10:20:33 följande:
    Ok den har jag hört är kul. Har inte hunnit besöka stället än dock, blir nog inte så nu heller innan flytten. Brukar det va mkt folk där?
    Det är kul där men lite saftigt pris, kostar 100 kr per barn över 1år. Men Philip tycker det är kul och det är nått att göra en regnig dag. Men din Olivia är nog kanske i minsta laget för att uppskatta att leka där.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2