Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

Williams mamma- dessa 3- åringar! Grr! Vi frågAr oss varje dag när denna fas ska vara över? För det blir ju bara värre känner vi suck!

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Annizsj

Surfar ju från min iphone! Någon som vet hur msn lägger in bilder från sin kamera här? Fotade min mage nyss, är nog den enda som inte visat upp min!?

• Annizsj

Popcornplaya-- Den där övergången från att sova och inte sova på dagarna är rätt jobbig för alla. Sover de inte så blir det jättejobbigt på em. Men å andra sidan slockar de fort på kvällen, vilket är skönt att veta att de gör. Vår son sov nog för det mesta ändå fram till sep nån gång förra året (har är född 5 maj). Sedan sov han i princip aldrig hemma om dagarna, men p ådagis slocknade han rätt ofta. Annat tempo där. Däremot så sov han när han var sjuk plus att han ofta slockande i bilen. ojoj va många gånger man försökte hålla honom vaken när man åkte hem på kvällen. Sådana problem har vi inte med honom längre. I somras sov han i bilen varje dag när vi var på semester, det hände så mkt så han var sååå trött. Sena kvällar för att sedan väckas av en morgonpigg lillebror. Mitt förslag är väl att variera lite från dag till dag. Man märker ju om de behöver sova, eller om de klarar av en dag utan.

Sedan kommer ju andra barnet å det blir likadant. Just ju är det jobbigt när Viggo somnar för tidigt på dagen och då ska hålla sig vaken så länge. Lägger man honom även på em blir det svårt på kvällen. Ja du vet hur det är....

• Annizsj

Taniko- jag pluggar på högskolan, heltid. Jobbar varannan helg. Tar hand om barnen resterande tid. Så här existerar sällan lugn. Ska varazhemma tre v innan bf. Sen vet jag ju inte när den hade planerat titta ut

• Annizsj
    Marinero skrev 2010-09-18 09:21:26 följande:
    Belavon: jag tror är man van vid det livet och inställd på att ha det så i fortsättningen så är det inte så jobbigt som många tror, för det låter tufft och såklart kommer det va tufft i perioder men man klarar det! Kommer ju va så för oss, men jag kommer inte va borta mer än max sex dar i sträck. Men en del har frågat om jag inte ska gå iland, och det vill jag inte sålänge det funkar, men såklart kommer det va skittufft att va borta fr barnen flera dar i sträck. Men jag trivs så otroligt bra där jag jobbar nu. Ja fast vi får se, nu blir det ny båt för mig, får se hur man trivs där. Men hittills har jag stortrivts på alla båtar jag vart på.

Ang fk så ska man söka fp där, det är nog det du tänker på? Med Olivia fick jag papper hem men nu fick jag bara startbrevet men inga fp-papper där man kan nasöka. Men det är skitsmidigt, bara klicka i. Har redan sökt Fyra dar i veckan i ett år då. Så det blir inte feta pengar. Men ni som har barn innan, vet ni om man får ta ut ett annat barns lågersättningsdagar när man tar ut fp med sitt minsta barn? Typ den som föds nu? Annars måste man ju ta ut 180 sjukpenningsgrundande dagar först innan man får kombiunera dem med lågersättningsdagar. Men får jag ta ut Olivias lågers.dagar? Ngn som vet?
    Du får bara ta fp på ett barn i taget. Inte så konstigt ändå....tänk de som är hemma med tio barn haha!
  • Annizsj

Gratis f rom de fyller 3 år? Hum...det enda vi fått besked om är att de betalar 10 % mindre/mån eller vilken procent det nu låg på?

• Annizsj
    dazazz skrev 2010-09-18 12:28:40 följande:
    Nej, men visst måste man väl få ta ut tex 3 sgi-dagar för barn två samtidigt som man tar ut 4 lägsta-ersättningsdagar för barn ett? Det kan väl inte vara något problem?
    Ah, ja hon får ju ta dagar de dagar hon inte tar på det andra barnet. Är lite snurrig å trött
  • Annizsj

Chanell- fin lagom stor mage! Tycker den är lik min faktiskt får lägga in en på min snart. Usch börjar ledsna på detta nu. Magen är ivägen, börjar göra ont i revbenen helt öm. Kissnödig' sen är det fan mest obehagligt att känna hur den vrider och vänder på sig. Vill ha tillbaka min kropp!!!! Shoppa böj snygg igen!!!!

• Annizsj

Rosen- skitsvårt med namn. Vi är inte alls säkra. Återstår att se när bebisen är här. Blir bara svårare för var gång. Och nu är det dessutom sista barnet hum svårt som attan..

• Annizsj

har inte kollat va killarna hade i huvudomgång. Äldsta var iaf pytte och toppigt när han föddes. Han låg ju med huvudet ner tidigt och föddes så tidigt. Men det fixade till sig rätt fort. Men killnarnas huvudform är helt olika. Vi har en bred liten kille, en smal och lång kille

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2