• Hedi

BF November,2010 DEL 2

Helen C skrev 2010-10-17 19:21:28 följande:
    Jag förstår inte att man fortfarande kan vara så aktiv. Rumpan upp där, en fot där. Känns som hon har hur mycke plats som helst och huvudet e ju fixerat oxå... Vem vet. Hon kanske kommit ur fixeringen=)??

taniko- Hoppas de går bra imorgon.. Lycka till
    Ludwig är rör sig ocksa mycket! Han tar ofta spjärn sa det känns som att magen skall spricka, folk tror nog att man är pa väg och föda i bland när jag plötsligt viker mig dubbelt och ta pa magen haha.
  • Hedi

MammaD: Vilka datum är dina andra barn födda? jag har hört att en kvinna ofta far barn rätt nära i datum. Min bror är t.ex. född den 5 Jan och jag den 8, min syster 19 feb men det var kejsarsnitt 2 veckor för tidigt sa det hade ocksa blivit ibörjan av manaden. Emmie är född den 10 april och nu har jag bf den 9 Nov.

• Hedi

Ja  fy det är inte heller skönt! och här är en som verkligen maste träna upp sina muskler sen. Nu maste jag knipa varje gang jag nyser.

• Hedi

Min slemmis gick först när jag var pa sjukhuset och den sag precis ut sa som Williams mamma beskrev.

Tankio: Lycka till imorgon igen!

• Hedi

Jag brukar inte halla pa och skriva sa mkt i min status pa facebook. Ibland känns det som vissa inte gör annat än uppdaterar den. Jag menar vem bryr sig om att jag gar och handlar, eller tvättar eller har diskat som vissa skriver, eller är det jag som är konstig? .

Frogster: Tacka gud för det! jag tappade 8 kg direkt efter jag kommit hem fran sjukhuset sen satt de andra kilorna rätt hart trots att jag ammade. Hade varit överlycklig om det gatt automatiskt . Själv började jag dock banta lite för tidigt just av den anledningen att det inte hände nagot och i samma veva slutade jag amma (tänk vilken hemsk mamma jag är ).

• Hedi

MammaD: Wihoo lycka till!

Carolina: Skönt att allt sag bra ut, inte kul att behöva oroa sig.

• Hedi

Alltsa gud vad ni skriver!

MammaD: Trakigt . Passa pa att vila nu om du kan sa att du är lite utvildad om det skulle dra igang.
    För mig funkade som sagt te gjort pa ingefära med kanel i

V 38 idag!

• Hedi

HelenC: Jag har inget direkt recept men jag lät färsk ingefära dra i ca 30 min! man kan hälla över vatten pa en termos. Sen sa pepprade jag med kanel efter att jag hällt upp teet i koppen. Men man kanske kan göra sa som libragirl skriver, later godare .

• Hedi

Kommer inte heller ihag att jag fick nagot! men a andra sidan känns hela min förlossning som ett stort moln och da hade jag ju inte ens lustgas haha. Ja usch hoppas att moderkakan lossnar och att man inte far nagra komplikationer efterat.

• Hedi

Wiliams: Ah va skönt att ni fatt en tid

Varit hos läkaren idag, ctg var bra och alla andra värden. Pa Ul sag han att barnet fortfarande var normalstort beräknad vikt 3,5 kg sen sa var tydligen min livmoderhals förkortad och ctg visade lite värkar. Jag tror dock att han kommer hyffsat i tid. Köpte mig ocksa det där teet idag pa apoteket jag som provar nu med honung är det väl ok.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2