Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

MissCh skrev 2010-06-12 13:13:26 följande:
    För mig tyckte jag inte att lustgasen direkt hjälpte. Första gången tog jag epidural (trodde jag skulle dö vid 4 cm...), andra gången hade jag tens - som jag inte ville släppa - och försökte andas och så. Släppte tensen vid krystningen och provade lustgas men det gjorde varken till eller från Glad
    Ja det är så väldigt olika de där hur lustgasen tar. En del kan inte använda den alls. Jag hoppas den ska ha samma verkan vid nästa fl, men man vet aldrig, kanske inte alls tar lika bra. Och går det ännu snabbare så hinner man väl knappt andas in gasen!
    tessiej skrev 2010-06-12 15:31:14 följande:
    Jag tittade på den här kinesiska kalendern www.blimamma.se/forutsag-din-bebis-kon-med-ki.... Där visar det pojke. Men när jag gjorde den som fanns här på familjeliv så visar den flicka.
    Haha ja där ser man, det är hokus pokus över dedär men det är kul
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-06-12 16:41:46 följande:
    Känner ni bebisens rörelser, sparkar varje dag?
    Sen en vecka tillbaka har jag känt varje dag. Men hur mkt och ofta jag känner varierar väldigt.
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-12 17:04:29 följande:
    Japp det hade vi
    Ok
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-12 17:08:48 följande:
    Jag känner i stort sett varje dag..... Fullt ös ¨på henne....

Idag har vi varit på Ölands djurpark och haft de såååå mysigt... Varit där sen  halv elva och kom hem bara för en liten stund sen... Vädret hade vi verkligen tur med, så skönt.....

Blir en lugn kväll. Nu tittas de ju på fotboll, pojkarna har duschat, sen får vi se om de blir pizza eller varma mackor
    Jag älskar djurparker! Vi ska till Borås djurpark nästa torsdag, i samma veva som vi åker t svärmor! Olivia förstår kanske inte så mkt men det är nog mest för min skull vi åker Sambon tycker inte det är vidare kul! Men jag sa att Olivia vill väldigt gärna åka dit
  • frukarlssonn

Jag kan äta, inga problem Men gud va ni pratar om varma mackor, nu blir ju jag sugen

Helen C skrev 2010-06-12 20:46:54 följande:
    Djurparker e himla skoj.... Sen är de roligt när barnen minns de oxå....=)
    Helt klart blir de ännu roligare då
  • frukarlssonn
    Loppan11 skrev 2010-06-13 07:44:36 följande:
    Vad har ni andra gått upp i vikt nu såhär i mitten av graviditeten?
    Jag har ens inte vågat väga mig :/ Jag vet med mig själv att jag äter lite för mkt gosaker och rör på mig för lite. Måste skärpa mig. Vill inte dra på mig ännu mer kilon att gå ner när tvåan är ute.

Nu har jag och Olivia iaf vart ute och tagit en rask promenad på 40 min. Känner mig lite duktig iaf
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-06-13 11:24:36 följande:
    Jag äter inte nån skräpmat alls, kan inte äta en massa fett o så, blir en pizza nångång... och mcdonalds kanske varannan månad. Jag har en känslig mage, fick det efter dottern, så magen ballar ur totalt om jag äter fel.
    Jag har aldrig heller varit en godismänniska så godis o choklad blir det vääääldigt sällan! chips har jag alltid älskat men tyvärr går det ju inte, men ibland är jag så sugen så då äter jag iaf och hoppas på att magen är på bra humör
    men mat äter jag, vanligt mat, husmanskost och det e gott!
    det som jag stör mig på varje dag är att jag inte är ute och går minst 30 min varje dag!! varför är man så lat lixom.....?? är väl antagligen därför jag gått upp så mkt :(
    Ja precis så tänker jag med! 30 min, det är inte mkt alls men lik förbannat gör jag det inte! Men jag blir verkligen matt o andfådd! Idag va vi ute o gick 40 min, kändes som 1.5 timmar för min kropp! Nä jag ska verkligen försöka skärpa mig. Måste ju ta ut dottern med. Hon älskar att sitta i vagnen och bara titta Det är de enda som hjälper nu när hon haft sin extra griniga period, vilket iofs berott på tänder för nu har en tand nästa spruckit upp och humöret är bättre igen
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-06-13 11:56:03 följande:
    ja, vattengympa är jag oxå sugen på efter sommaren
    Det skulle jag verkligen med vilja testa. Ska se efter vi flyttat om de har sådant i simhallen där vi ska bo Men o andra sidan så ska ju sambon jobba så det är inte säkert jag kommer kunna gå.
  • frukarlssonn

Appropå bebis så undrar jag om inte detta är en livligare bebis i magen än Olivia va. Hon rörde sig mkt o så men aldrig kickar o så. Buffade o stökade bara. Med tanke på att jag känner bebisen väldigt tdligt nu om jag ligger på rygg jämfört med va jag gjorde med Olivia vid denna tidpunkt. Henne kände jag bara lite bubbel och inte förrän senare att det va en riktig bebis. Denna känner jag så fort jag lägger mig ner! Mysigt det iofs, hoppas det håller i sig Tungan ute Lustigt, för två veckor sen kände jag inte ett skit.

• frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-06-13 19:30:39 följande:
    Kikat igenom det ni skrivit sen sist.
    Jag har nog gått upp ca 6 kg sen inskrivningen så måste verkligen  börja tänka på vad jag stoppar i mig och börja röra på mig mer annars blir det tufft.

Vet inte om jag känner bebben el inte men ibland känns det som luftbubblor som spricker el hur man ska förklara det..kommer inte ihåg hur det kändes med Noah.
    Låter som bebis! Så kändes det för mig i början både med Olivia och denna Glad
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2