Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Helen C skrev 2010-06-19 17:26:35 följande:
    Chanelll- Det e riktigt kul när de händer grejer.... Kul när dom utvecklas...Men går alldeles för fort faktiskt....
    Ja verkligen!
    Bebis050810 skrev 2010-06-19 18:10:00 följande:
    Jag har med kollat, det är vackert att se dem!! <3 Viktoria o Daniel ett vackert par!

Försökte lägga in bilder i mitt galleri på magen, men det gick inte få in.... skumt! jag har ju flera andra mappar som jag lagt upp för läänge sen men det går inte göra en ny mapp....
    Jag har hört att det är problem med att lägga in bilder just nu. Jag vet några som försökt men inte lyckats, så nåt skumt e de just nu. Jag lyckades dock igår utan problem.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-19 20:21:43 följande:
    Satt och tänkte på förlossningen. Har ni funderat något om smärtlindring??? Hur gjorde ni som har barn sen innan, tog ni smärtlindring?????

Jag använde bara lustgas när pojkarna skulle komma, och kommer göra de denna gången med.... Jag har en rätt lång smärtgräns...
    Jag va rädd för edan men min bm lugnade mig och sa att får man så ont är det mkt bättre för barnet då man får mer ork att fortsätta med förlossningen, så jag va inställd på att använda mig av eda och lustgas. Men när jag väl va där kände jag att jag klarade mig fint på lustgasen så dte fick räcka me det. Men när jag skulle krysta så va krystvärkarna för korta så hjärtljuden började gå upp så jag fick värkstimulerande dropp och det va nära till sugklockan, men jag slapp den som tur va. Men iaf krystade jag en timma.

Med nästa är jag inställd på att jag inte kommer hinna ta ngn eda. Men lustgas SKA jag bara ha Flört
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-19 21:12:26 följande:
    Ja har man varit med förr så vet man egebtligen va man vill ha, men sen kanske det inte blir så när förlossningen väl kommer igång Brukar inte riktigt bli som man tänkt  sighehe
    Nej verkligen inte! Min första förlossning va mkt mindre smärtsam än jag hade föreställt mig. Vågar inte hoppas på att det ska bli så med nästa Drömmer
  • frukarlssonn

Ja tack vare lustgasen då Utan vette sjutton hur man hade överlevt

• frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-19 21:19:39 följande:
    Man glömmer smärtan så fort bebisen e ute. Vet med andra barnet när värkarna kom igång så sa jag. Fan är de såhär dom kändes, va har jag gett mig in på haha
    Ja så kände jag med! Däremot tyckte jag de va lite svårt o glömma krystandet, eller ja, två veckor iaf
    Kinne79 skrev 2010-06-19 21:19:58 följande:
    Rosen- Måste kännas skönt att äntligen känna sparkar.

Har tittat på bröllopet idag. Massa fina klänningar.

Är hos min pappa och hälsar på idag, han har köpt en sommarstuga som vi var och tittade på. Längtar så till nästa sommar när man kan vara där med bebisen.
    Va mysigt
  • frukarlssonn
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-06-19 22:07:48 följande:
    de är nog ingen som förväntar sig att de är smärtfritt att klämma ut en handboll ;) men de är gärna någonting jag tänker undvika tills dagen är kommen :P
    Jag kan ju säga hur jag upplevde det, och jag tyckte inte det gjorde alls så ont som jag föreställde mig Men så hjälpte gasen mig så otroligt mkt! Klart de gjorde ont, men jag kände mig rätt bedövad i gasens dimma Det värsta tyckte jag va krystandet. Det kändes obehagligt att skita ut en handboll För de va så det kändes för mig. Men där gjorde det däremot inte ett dugg ont. Smärtan va som bortblåst så fort dottern låg på magen. Kan idag inte beskriva hur det kändes. För jag minns inte. Lär väl minnas det den dan jag ska föda igen Flört
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-06-20 10:34:26 följande:
    Usch jag fattar inte att jag utsätter mig för en förlossning igen. Jag hade aldrig kunnat tro att värkarna skull göra sa ont. I Tyskland far man ingen lustgas och de andra sakerna man fick i drop hjälpte inte ett skit sa jag skrek efter EDA och när jag fick den gick allt jättebra. Hade haft värkar 18 timmar efter jag fatt bedövningen var hon ute efter 2 timmar och jag var bedövad när hon kom ut. Jag vill absolut fa EDA igen, det bästa jag varit med om.
    Oj får ni ingen lustgas där? Vet du varför?
  • frukarlssonn
    ouii skrev 2010-06-20 10:36:29 följande:
    Hej! Vill också hoppa in här, har BF 15 november! Känns helt underbart Skrattande
    Välkommen

Bebis 050810: herregud, kan inte ens sätta mig in i hur det känns att föda så snabbt! Jösses det har verkligen gått fort. Tyckte sambons kompis fick föda snabbt, och hon hann va på fl i 20 min!

Jag tyckte allt efteråt va jobbigt. Den hemska hemoröjden, alla fruktansvärda sår jag hade pga amning i flera veckor, svettningarna i 30 graders värme... ja jösses.
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-06-20 11:23:07 följande:
    ja det efteråt var jobbigt med svettningarna o värmen. sen skulle underlivet läka ihop o man hade en tjock binda på sig i 30 graders värme. det kliade o sved om vartannat hela tiden. därför föredrar jag nu att föda när det inte är så varmt ute
    ändå så hade man "inga" komplikationer efter sina förlossningar för då skulle det nog varit ännu jobbigare.
    Ja fy den där bindan... jag snodde faktiskt med mig några blöjor från bb. Tänkte att bindor kommer blöda igenom på två minuter. Kunde aldrig föreställa mig hur mkt man blöder efteråt! Va tvungen o fråga bm efteråt om de va normalt, men de va det Man fick liksom duscha efter varje toabesök efter de första dagarna. Sår, niagarafall mm i 30 graders värme... ja ingen hit alltså Flört
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-06-20 12:22:38 följande:
    Ja tänk vilka hjältar vi kvinnor är!! står ut med alla dessa besvär, kanske jobbiga graviditeter med mkt smärta, illamående, foglossning, värk här och där, stor mage som e i vägen, spring på toa, sömnstörningar, sen förlossningen med värkar, oro, smärta, val mitt uppe i det: vilken smärtlindring ska jag ta, ja och så inte kunna ta ett gott glas vin nu på sommaren, eller en kall öl, sen dessa blödningar i flera veckor efter förlossningen, kanske månader, sprickor här och där som ska sys! ont när man bajsar, svider när man kissar, ömma tuttar och mjölkstockning, såriga bröstvårtor, fläskig mage, sömnbrist ja mm mm mm listan kan göras lång! och allt detta gör vi för att få en sån fin gåva, för att våra män ska få bli pappor, och sen för att våra bebisar ska få amma och njuta av livet.
    Supermammor är vad vi är!

LYCKA Hjärta
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2