Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Bisquit skrev 2010-06-14 10:58:34 följande:
    Nej det ska man inte göra. För mycket järn är nämligen farligt...

Men ett enkelt blodprov borde väl någon ( alltså har inte bm tid så vanliga sjukvården? ) ha tid med.  Så får du ju svar.
    Ok ja deklart för mkt järn ska man ju inte ha i sig. Kanske bättre att kolla.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-06-14 11:06:40 följande:
    taniko: det är HELT okej att äta blutsaft eller järntabletter utan att bm sagt det. Dom är helt ofarliga att äta Känner du dig hängig och matt så börja ta så ser du om det ger resultat

Här var det MVC besök idag. Båda vilddjuren hade jag med mig så jag förväntade mig inge höjdar blodtryck direkt. Stressig morgon....
    Men den hamnade på 125/70 så det va ju bra enligt testerna hade jag bra järndepåer så jag behöver inte äta något tillskott. TACK Å LOV!
    Och 4 kg har man fläskat på sig
    Ja nu minns jag att bm sa till mig att jag kunde börja med järntabletter om jag ville, men eftersom jag inte kände mig trött el ont i huvudet så sa hon till mig att jag kunde börja om jag misstänkte lågt järnvärde.
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-06-14 13:47:57 följande:
    Just det ja, moderskapsintyg....kan man få ut det innan man ska på  första besöket hos BM efter RUL?
    Ska ju ansöka om HP..måste man kanske göra redan nu?
    Jag ka oxå söka hp så jag va där och hämtade ut intyget redan dan efter ul:et. Eg får man den vid första besöket hos bm efter ul:et men jag ville ha den nu eftersom jag oxå ska söka hp och vill va ute i GOD tid med alla papper. Nu har jag allt, ska bara fyllas i

Lite lustigt bara för en kompis bad om intyget oxå efter ul:et men dom vägrade o sa att fk vill inte man lämnar ut intyg innan v24! Tur inte det är så nu för annars är det inte mkt tid att spela på. Visserligen gick beviljandet jättefort sist men ja, fk är ju fk Flört Sen vet man ju aldrig, kanske får de för sig att neka o då kommer jag överklaga. Därför känns det bra att ha tid på sig Glad
  • frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-06-14 15:40:46 följande:
    Jag frågade också en gång om det här med blodgrupper och det handlar väl om att det kan tillkomma undergrupper från gång till gång. Exakt vad det innebär vet jag inte, men det var svaret jag fick :)
    Ja just de där med blodgrupp fick jag med förklarat för mig. sambon sa att han tyckte de va viktigt att veta sin blodgrupp, men bm sa att de spelar ingen roll för de kollar ALLTID blodgrupp när det är nödvändigt just pga att undergrupper kan ändras. (Tror det kallades för undergrupp)
  • frukarlssonn
    Frogster skrev 2010-06-14 16:07:23 följande:

Ca när är det dags för besök hos bm igen?
    Var ju på rul för en vecka sen och trodde jag skulle få någon vidare information då men nej....

Har ingen aning om vad som händer nu, när det är dags för nästa besök och så....
    Försökt ringa ett par gånger men har lyckats vara för sent ute så jag inte fått någon telefontid. Störigt!

Förresten... Var kan man köpa bra stödstrumpor till en rimlig peng?

Jag fick en tid vid förra besöket som va på inskrivningen.
  • frukarlssonn
    oliven10 skrev 2010-06-14 20:02:45 följande:
    hur många utav er förstföderskor har känt bebisen sparka? så att ni vet de till 100%
    jag är nu i v 19 +3 och har ännu inte känt något!!Gråter
    nu har ju jag moderkakan i framvägg...men när e det min tur?
    Jag har känt i en vecka nu men har du moderkakan i framvägg är det inget konstigt alls. Jag har inte den i framvägg o börja inte känna ett dyft förrän i v18 o det är mitt andra barn.
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-06-14 20:37:57 följande:
    jobbigt med konflikter.

tror jag ska införskaffa blutsaft på onsdag eftr jag varit hos läkare. känns som jag behöver mer järn än 1 tablett/dag o min mage pallar nog inte fler piller.. blutsaft ska väl vara skonsammare?
    Ja jag tror det ska va skonsammare med blutsaft. Kompisen har nämligen svårt för järntabletter så därför dricker hon saften just nu. Men till skillnad från andra får hon diaré ist för förstoppning av järntabletter.
  • frukarlssonn
    oliven10 skrev 2010-06-14 20:39:01 följande:
    de är bara att vänta då!! jag vill ju sååå gärna känna nu Glad
    Marinero skrev 2010-06-14 20:29:56 följande:
    Jag har känt i en vecka nu men har du moderkakan i framvägg är det inget konstigt alls. Jag har inte den i framvägg o börja inte känna ett dyft förrän i v18 o det är mitt andra barn.
    hoppas verkligen att de blir min tur snart!
    Tro mig, det blir det Flört
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-06-14 20:52:51 följande:
    Idag har jag varit hos frissan o slingat håret!! var på tiden.... var 6 månader sen sist, så jag såg hemsk ut! nu e jag blond o fin igen!

Jag blir oxå lös i magen av niferex, äter 1 varje dag, funderar på att prova nåt annat. har ju en mkt strulig mage sen innan med! med troligtvis ibs som diagnos. Kanske ska prova sån blutsaft, kan man köpa det på ica nära?
    Ja min kompis har en mkt strulig mage med, kanske hänger ihop med det då.
  • frukarlssonn

Tur jag slapp äta järntabletter med Olivia. Hade vart skönt o slippa nu med. Vill ju inte skita betong

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2