Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Den väger nu 1500 gram men ska väga ca 2200 gram i denna veckan.
    Så ska tillbaka igen på fredag för ny ctg kurva och kolla flödet i navelsträngen igen.
    Sen ska vi göra en ny vikt uppskattning om 2 veckor, och hoppas på att han gått upp nåt tills dess iaf, går han inte upp alls så måste dom ta ställning till om dom ska plocka ut han .

William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    Jojo 85 skrev 2010-09-13 17:59:24 följande:
    Usch, vad jobbigt att få sånna besked Hoppas verkligen att han lägger på sej o att flödet fungerar som det ska. Måstevara skitjobbigt!! *KARAMAR*
    Ja det va inte alls kul . Spec när hon sa "det här ser inte alls bra ut"
    popcornplaya skrev 2010-09-13 17:59:48 följande:
    Lider med dig, man vill ju att bebis ska växa och att allt ska flyta på. Men jag tror nog att allt kommer att gå bra i slutändan. Vem vet du kanske får träffa bebis tidigare än planerat man får väll se det som lite positivt.

Fick du reda på könet eftersom du skriver han eller är det bara att du tror att det är en pojk Glad
    Fast är han så här liten så vill jag inte alls att han ska komma tidigare =(
    Vi vet att det är en han ! Fast det är hemligt för omgivningen.
  • mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-09-13 18:10:27 följande:
    Nej jag förstår att du vill att han ska ligga därinne och växa till sig ordentligt. Hur såg flödet ut idag? Får verkligen hoppas att han växer tills nästa gång och att han fortsätter att må bra ändå och att du bara får en liten bebis. Dags att börja kolla på dom riktigt små bebiskläderna då.
    Idag såg flödet bra ut , hoppas innerligt att det gör det på fredag med.
    Jojo 85 skrev 2010-09-13 18:06:28 följande:
    Nej, dom orden vill man ju verkligen INTE höra
    Jag hoppas innerligt att allt ska gå bra o att han lägger på sej till nästa viktkontroll o att flödet i navelsträngen fungerar!
    Vad gör dom om flödet inte fungerar som det ska då? Kan dom göra något utan att behöva plocka ut bebisen?
    Jag vet inte om dom kan göra nåt om flödet skulle vara dåligt. vill ju inte att han kommer ut nu, när han är så himla liten =/
  • mzetterblad

Jag hoppas att om flödet är bra att han får stanna, men samtidigt måste han nog öka i vikt för att få stanna!
    Jag antar att det är så, jag va så chockad under kontrollen idag att jag inte frågade så mkt. Dessutom hade jag inte gubben med mig men han följer med på fredag så får fråga lite mer då

• mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-09-13 20:56:36 följande:
    Williams- jag förstår verkligen din oro. Var du på sånt där tul eller hur upptäcktes det? Det är verkligen inte säkert att han väger så lite. Det är en uppskattning som gör oss föräldrar göroroliga! Jag har ju haft en liten bebis född i v31+2. De uppskattade att han skulle väga 1400 gram i v30 ngt. Men han vägde betydligt mkt mer, 1915 gram. Efter 32 fulla veckor är lungor helt fullt utvecklade och fast uppstår sällan några problem. Tänk på att det föds barn i v.24 som väger en 500 gram. Små som fågelungar! Hoppas nu att lillen i magen växer massor nu. De växer ju olika mkt i olika veckor! Kramar till dig!!!!
    Japp jag var på tul idag eftersom min bm tyckte att mitt sf mått var för litet
  • mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-09-13 21:22:04 följande:
    Williams mamma- vad låg ditt sf mått på? Mitt ligger under kurvan men inget som Oroar sade hon...
    när ja va där i fredags låg det på 28 cm
  • mzetterblad

God morgon tjejer!!

Inte sovit en blund knappt inatt, bara legat o tänkt en massa på bebisen. =( Ska försöka vila lite när william är på dagis idag.

• mzetterblad

Ang syskon.. Nu har vi ju snart 2 st med 3 år emellan.
    Så just nu känns de rätt bra, skulle kanske kunna tänka mig en liten sladdis sen om 5-6 år.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2