Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Belavon skrev 2010-09-17 08:57:38 följande:
    F-n och j-vla skit, fick just veta att min sjöman stannar ute till havs 3 veckor till. Själklart så låter jag så peppande när jag skriver tillbaka till honom men jag bara bröt i hop och grät. Fy vad jobbigt det känns just nu. Är så less på att kämpa själv.

förlåt gnället... nu ska jag till sjukhuset och kolla TUL hoppas på bra nyheter där
    Håller tummarna för ditt TUL idag ! :)
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad

Mellan v. 30-42 (som det var min del då) gick jag upp 12 kg. Gick upp 1 kg i veckan förra gången.

Allt gick iaf bra idag, ctg kurvan var jätte fin.
    Flödet var bra, och fostervattenmängden var bättre idag än i måndags Så nu är jag lättad!!
    Ska tillbaka på ny koll (samma procedur) på ondag igen!

• mzetterblad
    Rosen skrev 2010-09-17 16:04:43 följande:
    williams mamma: va skönt att allt såg bra ut idag! har han växt till sig lite nu då?
    gjorde ingen viktuppskattning idag, utan den görs nästa tisdag
  • mzetterblad
    Belavon skrev 2010-09-17 16:46:42 följande:
    Vad otroligt glad jag blir att det gick bra för dig idag! Jag förstår oron och det är tur att du får gå och kolla upp det ofta, ovissheten är jobbig. Så njut av att veta att allt är bra nu i helgen och gör något mysigt!
    Ja det ska jag verkligen göra !
  • mzetterblad

Just nu är jag bara "hemma" . Pluggade innan på distans, men har hoppat av då de blivit för mkt .

• mzetterblad
    Bebis050810 skrev 2010-09-18 10:25:58 följande:

Mått illa i natt igen, men jag får skylla mig själv som bakade och åt den där äppelpajen, jag vet ju att min magen inte tål en massa sött, fett osv... men mkt trist för man vill ju leva med o njuta av lite gott ibland! men jag klarade mig från att kräkas iaf....

Fick faktura på litens dagisavg. igår, 930 spänn!! helt sjukt ju! betala så mkt och så FÅR hon ju inte vara där mer än 15 timmar/vecka. Jag tycker att det är helt sjukt system att man ska betala lita mkt, även om man har barnen där 15 tim/vecka, 40 tim/vecka eller 5 tim/veck.a.

Hur mkt betalar ni andra i månaden för era barn?

Sen har de ju nu införts att det är gratis dagis för barn från 3 år (förut var det ju 4 år), vet någon från när det gäller??
    Är det från den dagen barnet fyller 3 år? eller från vårterminen barnet fyller 3 år? eller från höstterminen barnet fyller 3 år?
    (Min dotter blir 3 år i maj 2011)

Men är det gratis när de är 15 tim då?
    Nu går William heltid denna månaden ut sen går han ner på 15 tim.
    Denna månadens räkning låg på 421 kr.
  • mzetterblad

Så här står det på min kommuns hemsida ..

"Barn skall erbjudas plats i förskola från och med höstterminen det år
    då de fyller tre år. Förskolan skall omfatta minst 525 timmar om året. Kommunen skall informera föräldrarna om verksamheten i förskolan
    och syftet med denna".

Förskolans verksamhet ska präglas av en pedagogik där omvårdnad, omsorg, fostran och lärande bildar en helhet. Det innebär att förskolan
    i första hand är till för Ditt barns skull, även om den också ska göra
    det möjligt för Dig som förälder/vårdnadshavare att arbeta eller studera.

I Trollhättans Stad omfattar allmän förskola 525 timmar per år med verksamhet förlagd tre timmar/dag under skolans terminer. Den är avgiftsfri, frivillig för barnen att delta i men obligatorisk för kommunen
    att anordna.

Mer information lämnas av Ditt skolområde.

• mzetterblad

Vi har fått nått avdrag ser jag på räkningen för allmän förskola.. så from nästa månad måste det ju innebära att han går gratis eller?

• mzetterblad
    Saraia skrev 2010-09-18 17:13:23 följande:
    ska man anmäla t ngn handläggare tro, att 4åringen bara ska gå 15tim fr 1 nov eller gör dagis detta???
    När du skriver nytt schema på dagis så skickar ju dom in de till kommunen
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2