BF November,2010 DEL 2
förlåt gnället... nu ska jag till sjukhuset och kolla TUL hoppas på bra nyheter där
Mellan v. 30-42 (som det var min del då) gick jag upp 12 kg. Gick upp 1 kg i veckan förra gången.
Allt gick iaf bra idag, ctg kurvan var jätte fin.
Flödet var bra, och fostervattenmängden var bättre idag än i måndags
Så nu är jag lättad!!
Ska tillbaka på ny koll (samma procedur) på ondag igen!
jag är mycket lugnare efter dagens besök =)
Just nu är jag bara "hemma" . Pluggade innan på distans, men har hoppat av då de blivit för mkt .
Mått illa i natt igen, men jag får skylla mig själv som bakade och åt den där äppelpajen, jag vet ju att min magen inte tål en massa sött, fett osv... men mkt trist för man vill ju leva med o njuta av lite gott ibland! men jag klarade mig från att kräkas iaf....
Fick faktura på litens dagisavg. igår, 930 spänn!! helt sjukt ju! betala så mkt och så FÅR hon ju inte vara där mer än 15 timmar/vecka. Jag tycker att det är helt sjukt system att man ska betala lita mkt, även om man har barnen där 15 tim/vecka, 40 tim/vecka eller 5 tim/veck.a.
Hur mkt betalar ni andra i månaden för era barn?
Sen har de ju nu införts att det är gratis dagis för barn från 3 år (förut var det ju 4 år), vet någon från när det gäller??
Är det från den dagen barnet fyller 3 år? eller från vårterminen barnet fyller 3 år? eller från höstterminen barnet fyller 3 år?
(Min dotter blir 3 år i maj 2011)
Så här står det på min kommuns hemsida ..
"Barn skall erbjudas plats i förskola från och med höstterminen det år
då de fyller tre år. Förskolan skall omfatta minst 525 timmar om året. Kommunen skall informera föräldrarna om verksamheten i förskolan
och syftet med denna".
Förskolans verksamhet ska präglas av en pedagogik där omvårdnad, omsorg, fostran och lärande bildar en helhet. Det innebär att förskolan
i första hand är till för Ditt barns skull, även om den också ska göra
det möjligt för Dig som förälder/vårdnadshavare att arbeta eller studera.
I Trollhättans Stad omfattar allmän förskola 525 timmar per år med verksamhet förlagd tre timmar/dag under skolans terminer. Den är avgiftsfri, frivillig för barnen att delta i men obligatorisk för kommunen
att anordna.
Mer information lämnas av Ditt skolområde.
Vi har fått nått avdrag ser jag på räkningen för allmän förskola.. så from nästa månad måste det ju innebära att han går gratis eller?