Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Annizsj skrev 2010-09-14 08:50:59 följande:
    Williams mamma-- Kram till dig! Förstår din oro och sömnlöshet. Men du ska se att detta kommer gå jättebra. Vilket sjukhus ska du föda på? På ryhov är de helt underbara på NEO. Det är en sådan trygghet att omges av riktiga proffs. Vården i sverige är fantastisk! Jättebra att de har koll på dig nu. Jag tänker på dig och vet hur du känner.....men nu är du så långt gången att det inte kommer bli några problem. Och förhoppningsvis går du tiden ut och han börjar växa igen!
    Kram

KIcki08.. Det är så jag tänker. ALla pratar om att de vill ha ut bebisen för att de ska få sova. Men det är ju NU man egentligen får sova. Ok, sover kasst, springer på toa i ett. Men sen ska man amma och det ska bökas på natten, bytas blöjor. SÅ har iaf mina pojkar varit. Viggo sover fortf inte jättebra, skriker i sömnen å vaknar vid 6 (bättre än 5 som innan). Plus att Milo hostade igår kväll så jag inte kunde sova. Han har dessutom börjat vakna tidigt å vill att någon ska komma och sova hos honom. Hur funkar det när bebis kommer och pappa får ta Viggo nätterna å jag bebis? Vi får anställa en Nanny
    Jag kommer föda på NÄL i Trollhättan.
    MammaDeborah skrev 2010-09-14 08:35:07 följande:
    Lite uppmuntrande fakta till dig, tjejen. Min man har två barn sen tidigare och bägge har legat på tvären. Det gjorde att de växte dåligt. Första barnet (12år) fick plockas ut drygt fyra veckor för tidigt och låg på neo ett tag eftersom hon var så liten. Andra barnet kom med planerat snitt. Bägge var väldigt små. De är fortfarande ganska så små men fullt friska. Det var aldrig något problem med flöden och så, de växte bara inte till sig.

Tänk som så att även om bebis är liten så är den nästan helt färdigutvecklad. Risken för komplikationer är väldigt liten. Och tänk vilken tur att de upptäckte detta så att de kan ta väl hand om bebisen och dig :)

Oroa dig inte för mycket nu, det finns inte mer du själv kan göra. En stor kram till dig!!
    Nu ligger ju inte min på tvären, utan han ligger neråt med huvet, och det KÄNNS!
    Gud va det trycker o ilar ..
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    Bebis050810 skrev 2010-09-14 11:47:51 följande:

Idag går jag in i vecka 32 ett steg närmare bebis......!!
    Lägger in en magbild

fina magen =)
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-09-14 19:24:01 följande:
    vecka 34 menar jag
    Måste vara jätte tungt.. vet själv hur ja kände när jag väntade sonen. va också jätte stor då
  • mzetterblad
    NJsmamma skrev 2010-09-14 20:02:35 följande:
    Rosen och Williams mamma så fina magar ni har
    Är det någon mer som har börjat läcka bröstmjölk?? Innan jag skulle hoppa in i duschen förrut så upptäckte jag en gul "gegga" på ena bröstet, var inte ritkigt beredd på det, men kommer ihåg att jag fick det med dottern också.. var ju naturligtvis tvungen att klämma och se ifall det kom ngt mer, men jädrar vilka sammandragningar jag fick, ska nog låta bli att klämma på dom där

Dottern ligger i sängen, sambon är iväg och tränar och jag har precis tänt en massa ljus och hoppat upp i soffan med en kopp te och ska kika på idol, underbart med höstmyskvällar!
    klämmer ja på brösten så kommer de bröstmjölk
  • mzetterblad

God morgon!
    Har fått sova lite granna inatt, tills 4 typ då hunden började svansa runt som en dåre.. trodde jag skulle låsa ute han på balkongen eller nåt... GAAAH!!!

• mzetterblad

åååååh jag orkar inte med min unge idag!
    Han  har vart vaken sen 5 imorse och är såååååååååå jobbig! han lyssnar inte för 5 öre och jag får snart ett nervöst sammanbrott

• mzetterblad

imorn är det dags för ett nytt besök på sjukhuset.
    Ska göra ctg och mäta flödet i navelsträngen. Wish me luck!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2