-
-
Du får gärna hjälpa mig med Bh sizeBelavon skrev 2010-09-22 07:37:20 följande:Härligt! och hoppas allt går bra hos BM och flödet!Håller tummarna här med, hoppas det går bra!MammaDeborah skrev 2010-09-22 07:31:06 följande:Om 2,5h är det dags för UL. Håll nu tummarna är ni snälla!! Jättenervös!!! Kram!
-
Då var ytterligare ett besök averkat hos Barnmorskan :)
Vikten är nu på totalt + 14 kg. Inte konstigt att man börjar känna sig tung.
Blodtryck: 110/60
Lillebrors hjärtljud: 138-140
SF Måttet: 31 cm (Magen har alltså vuxit 3 cm på 2 veckor) UNDERBART !! :)
Lillebror sköter sig och tjockar på sig!! :)
Nästa gång ska vi skriva en sammanfattning av graviditeten, och lite tankar som jag har kring förlossningen.
-
Ja dagens besked känns helt underbart =)
Ultraljudet gick också jätte bra, allt såg fint ut =) Så nu väntar vi med spänning på nästa veckas ultraljud och viktuppskattning
MammaD: Men usch! Jag känner verkligen med dig. Men om moderkakan fortfarande ligger föreliggande snittar dom dig då? Borde du inte få ett planerat snitt, jag förstår inte varför dom ska lägga in dig? :/
*Krama om*
-
Det behöver man verkligen inte vara i slutet gumman.Helen C skrev 2010-09-22 17:14:50 följande:Att man kan bi så trött efter lite dammsugning och moppning av golven. Nu får man ju sota för de
jävla skit de här nu......Bara klagar, men kan inte vara positiv just nu
Jag klarar inte ens av att gå till dagis för ja får så ont. Känns som jag bara är sur o arg jämt o de går ut över alla -
Har också jätte nära till dagis men ja orkar inte!!
Jag är också jämt hungrig så nu kommer min granne med mat från McD, pallar inte att laga mat idag.
Men värsta är nog att William vart på dagis hela dan idag, o jag har saknat han jätte mkt men de första han gör när han kommer hem är att börja bråka med mig så jag bara längtar tills han går o lägger sig så jag får vara ensam. Gubben har börjat jobba nu igen så nu är man ensam i en vecka.
-
Jag förstår att du blev ledsen det hade jag med blviit om nån skrivit och kommenterat så.Marinero skrev 2010-09-23 06:07:09 följande:God morgon. Fy va jag sovit kasst. Eller ja, jag har eg inte sovit kasst men lite! Somnade halv tolv och vaknade 03,40! Kul eller hur! Suck... fanns inte en chans jag kunde somna om så fem går jag upp och tänder brasan och käkar frukost för jag bara låg där och blev hungrig ist.
Alltså, jag är nog extra känsligt nu, men jag blev så ledsen av en kommentar på fb. Det finns en person som gärna berättar vilken tur hon har me sina barn, världens finaste o snällaste, sover hela nätter osv. Absolut inget fel i det, alla är olika och jag är glad för deras skull att de har sånt tur, vilket jag då skrev för de gällde då om hennes dotter som sover så bra fast hon bara är två månader. Så skrev jag på skoj att ja, undrar om man har sån tur nästa gång istället, för Olivia sov ju uruselt till hon va sju månader. Då fick jag som kommenater att ja: "det sägs ju att man får en jobbig unge och en snäll, men jag har två underbara barn som är före i det mesta." Självklart ska man va stolt över sina barn och berätta det, men i detta sammanhang kändes det som att det syftades på att Olivia är en jobbig unge, och efter för att hon vart lite senare med det motoriska. Dock inte ovanligt sen.
Därför kändes kommentaren så jobbig. Fy sjutton jag va så ledsen, Jag bara kunde inte hålla tårarna tillbaka! Jag skrev tillbaka att Olivia är snäll, hon bara sov dåligt till hon va sju månader men sovit som en stock sen dess så nu är det som bäst. Som svar får jag "Oki". Ja jag är nog med all säkerhet extra känslig men jag blev bara ledsen... Jag brukar inte reagera såhär... Men den kommentaren bara berörde mig... Sorry för ett deppigt inlägg. Ny dag, nya tag
Idag ska vi iaf ha en familjedag för sambon är ledig
Vi ska till banken idag igen (hur nu det ska gå) Olivia va inte lätt att underhålla sist kan jag säga! Vi försökte muta henne med pennor, block, mobiler, ja you name it! Tillslut fick hon sitta i bankmannens knä och knappa på datorn och en räknemaskin, gissa om hon va i extas då haha
Som tur är så va hon förstående och väldigt bra
Men hon måste vart hels slut när vi gick därifrån haha
Jaja, vi får ta med ngn bra leksak...
Sen ska vi till Skövde och hämta barnvagnen
Var med om en sån incident när William var bebis fast inte på samma sätt, då fanns det en tjej i min föräldragrupp som skulle ha sin tvåa, vi pratade en del oså, sen träffades vi på återträffen och då pratade vi givetvis förlossning och amning o sånt där, och jag tyckte just då att min förlossning var jätte jobbig just för att de blev så utdraget och slutade så som den gjorde.
Så hade vi en gemensamvän.. (tjejen från föräldragruppen är fadder min väns dotter) då hade hon gått o sagt till min vän att William var den fulaste ungen hon nånsin hade sett. Gud va ledsen jag blev
Så jag förstår dig verkligen! Tycker inte man uttrycker sig på det sättet, bara för att ni haft det lite svårt med sömnen med Olivia betyder ju inte det att hon är en jobbig unge.
-
Japp, jag blev jätte ledsenMarinero skrev 2010-09-23 08:11:50 följande:Men fy hade hon sagt så? ååh jag hade gråtit blod tror jag
Visserligen så försöker man skita i idiotkommentarer men hur lätt ä'r det? Man älskar sitt barn mer än allt annat och man tar verkligen åt sig!! Förövrigt tycker jag din son är jättesöt, så hon måste va blind
Nej efter hon börjhade sova så har allt flytit på så bra! Visst, temperament har hon, kryper och pillar på allt osv. Men så är ju många barn
Denna tjej har liksom haft extremtur med sina barn som sovit fr dag ett och de har liksom bara anpasat sig. Hade hon abs inte ens knappt träffat Olivia kanske de hade vart lättare att inte ta åt sig men detta är en person som vi träffade en del iaf när vi bodde närmre Gbg.
Även om man tycker det så tycker jag att sånt hållr man för sig själv. Men ja skulle aldrig kunna säga att ett barn är FULT. Neeeej! Aldrig!
Tror nog allt att hennes barn är lite jobbiga, det är alla barn på ett eller annat sätt. -
Jag mår också hyfsat ok, idag klarade jag en promenad till dagis utan större besvär - underbart
Det va riktigt skönt att komma ut och gå i den friska luften som är på morgonen. =)
får lite sd när jag går, men inga onda som häromdan och det känns skönt.
-
Att du väger 101 kg syns inte på låååååååååååånga vägar!popcornplaya skrev 2010-09-23 12:59:02 följande:Fick lite perspektiv på tillvaron på vägen hem från dagis idag. Jag tycker att vi bor trång i en 3:a på 79kvadrat och vill flytta till en 4:a ganska snart. Men slog följe med en mamma på vägen hem idag, hon var 38 och hade 6 barn. Dom bodde alltså 8 pers i en 4:a på 86kvadrat. Äldsta barnet var 19 och yngsta 2 månader. Herregud säger jag bara, jag ska inte klaga mer
Får se om sonen vill sova lite middag idag, han har legat och tjötat ett bra tag. Men jag vill gärna kunna äta lite lunch i lugn och ro.
Föresten så är det jättesnällt av er som tyckte att jag såg nätt ut på bilden och inte så stor. Det behövs höras ibland för jag är faktiskt uppe i 3 siffrigt, 101kg väger jag.