Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Min sambo röker tyvärr, men han ska väl sluta snart hoppas jag, tror han får lite mer motivation när lillebror kommer ut. Vi har dock aldrig samsovit med william så det blir nog ingen samsovning med denna heller. Jag är väldigt konsekvent om att våra barn ska sova i egen säng eller så.

William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad

Nu  har vi faktiskt avslöjat bebis kön, kunde inte hålla oss längre ;P

• mzetterblad
    Rosen skrev 2010-09-20 19:58:43 följande:
    tack alla ja lite framtung e man ju nu. men skönt att det snart e över

bebis: va duktig du e som gått 3 km, det hade jag aldrig orkat hahaha

taniko: jag tror oxå jag fortfarande har lågt järnvärde för jag glömmer att ta mina järntabletter o jag känner mig jättetrött. ska kolla värdet på mån hos bm...

maddie: haha min mage e inte rund o go, den e så hängig men tack ändå. jag har alltid haft så här ful mage alla graviditeterna
    har du o helen setts på maxi?

williams mamma: många som blev förvånade nu när ni avslöjat att det e en kille eller? alla tror att vi ska få en tjej

chanelll: jag tror det kommer gå bra med en ny bebis, kommer nog bara vara spännande för olivia första veckan sen kommer hon nog låta henne vara, tror du inte det?

min man slutade röka som jag för 7 år sen men snusar nu. han ska försöka sluta snart. vi får se hur det går.
    Ja de va ju massvis som trodde vi skulle få en tjej

Usch va jag syndat med maten idag, får nästan dåligt samvete.
    Till lunch blev det McD idag, middag pannkakor och kvällsmat tryckte jag i mig en hel pizza. =/
    Men kan ju hoppas att det fettet kommer till lillebror då, så han fläskar på sig och inte bara jag
  • mzetterblad
    Bebis050810 skrev 2010-09-20 21:07:51 följande:
    Men hur gör du med amningen då? går du upp och ammar och sen lägger tillbaka i spjälsängen?

Hur gör ni andra med amning nattetid?

Vi har alltid samsovit med bebis, alternativt haft bebis spjälsäng precis intill vår säng så bebis legat där i eller hos oss, olika från natt till natt....
    men jag ammar i sängen, inte alltid jag orkar hålla mig vaken utan kommer ihåg att jag ofta somnade ifrån amningen och så kunde mina barn ligga och snutta när de ville
    Nån annan som gör så?
    Nu ammade jag bara William i en vecka, men under tiden jag ammade så la jag tillbaka han i sängen eller vagnen efter varje matning. och där somnade han om så gott så. Tyvärr kan jag inte kicka ut mannen ur sängen heller då han har sömnapne och ligger och sover med en cpap maskin med mask över ansiktet.

Kan inte är så farligt med samsovning då för bebis, han kommer ju inte andas på bebis ändå efetrsom han har en mask över ansiktet.
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-09-20 21:38:15 följande:
    haha så äter jag typ varje dag o även fall bm säger att det inte påverkar bebisen vad jag äter så har jag lite svårt att tro henne just nu
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-20 21:33:38 följande:
    Nu ammade jag bara William i en vecka, men under tiden jag ammade så la jag tillbaka han i sängen eller vagnen efter varje matning. och där somnade han om så gott så. Tyvärr kan jag inte kicka ut mannen ur sängen heller då han har sömnapne och ligger och sover med en cpap maskin med mask över ansiktet.

Kan inte är så farligt med samsovning då för bebis, han kommer ju inte andas på bebis ändå efetrsom han har en mask över ansiktet.
    sover han alltid med en mask över ansiktet? stackare. hur länge har han gjort det?
    japp han sover alltid med mask , nu har gjort de i ca 1 år.
    Sökte för hans snarkningar för dom va hemska, klarade inte av att sova i samma rum då visade de sig att han hade sömnapne och fick då en cpap maskin med mask som han har som skjuter in tryckluft som gör att han inte får andningsuppehåll i sömnen. men nu kan vi sova tillsammans iaf :)
  • mzetterblad
    Jojo 85 skrev 2010-09-20 21:48:04 följande:
    Jag har en Tummen amningskudde.. antar det är samma form eftersom tummen går under Laban serien..
    Den är sååå bra.. min man använde den oxå när han satt med josefine i famnen. Den avlasta ju rygg o axlar så bra.
    ja har en mumin amningskudde
  • mzetterblad

Så är de nån som vet om de e lika farligt då att samsova med bebis när han är rökare men har mask på sig?

• mzetterblad
    Popcorn: Vi fick veta det på ett extra ul i V. 28 när jag va inne på förlossningen för jag inte hade känt han på länge

så sen dess har vi vetat det. Sen såg jag det åter igen när jag var på TUL .
    Bebis050810 skrev 2010-09-21 10:06:44 följande:
    Okey.

Ang. en sån där maskin, min bror har oxå andningsuppehåll när han sover så ska på undersökning, nån sömnundersökning....? och ev. oxå få en sån maskin på natten.
    Vad kostar en sån och får man köpa den själv då?
    Är det egentligen farligt att ha andningsuppehåll, vad har läkarna sagt till din man?
    Vi har inte betalat nåt för maskinen utan man får den. Sen får man komma på återbesök en gång om året o stämma av maskinen typ . Ja risken finns ju att man slutar andas helt och kan få så långa andningsuppehåll att man får syrebrist i hjärnan.
  • mzetterblad

Fick brev från försäkringsbolaget igår angående min tandskada och dom går in och betalar hela beloppet. =) Det enda jag behöver stå för själv är självrisken på 800 kr och den kan jag leva med

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2