-
Jag råkade bara komentera fel de var inte alls meningen. så klart menade jag ju penny :)Helen C skrev 2010-08-26 22:29:57 följande:nu va de inte ja som fick utan pennyjenny. -
Jag är också ganska trött på vara gravid. Man brukar ju lessna på slutet .. men det rullar på för mig iallfall. Och de är skönt. Dagarna går ganska fort för min del.. Så jag är nöjd :D Ska försöka sova en sväng nu Ska till mvc i morogn och innan dess ska min dotter till dagis.. behöver lite sömnHelen C skrev 2010-08-26 22:35:30 följande:sover rätt d¨ligt om nätterna. Varje gång jag vänder mig i sängen så vaknar jag till.... Så e lite jobbigt, men skönt att du får sova gott om nätterna.... E trött på vara gravid nu så hon får gärna komma om 5-6 veckor=) -
Men tjejer!! Ni får ju tänka på att vi har satt ett varsit nytt liv till världen och burit det i våra kroppar i nio månader. Det kommer att synas och vist kanske någon går ner fortare än adnra och det kan kännas hårt att lagt på sig och svårt att få bort. men vad kunde vi inte med våra kroppar?? Skapa bland de finaste vi gjort..
Lite hull och lite så det tar sin tid att få bort. jag tycker inte man ska hänga upp sig så mycket på viktigt och försöka vara nöjd med en själv precis som man är. Jag vet också att de är lättare sagt en gjort..
Så jag menar inget illa med det..

-
Oj ja då är det inte lika roligt, självklar viste jag inte de här när jag skrev inlägget. Men tycker vi ska ta hand om oss själva. jag förstår också att man inte vill se ut hur som hälst efter en graviditet..Rosen skrev 2010-08-31 22:18:58 följande:fin mage du har !
jo jag vet men jag har löst skinn hängandes vid naveln o påsen som sitter under naveln efteråt går aldrig att få bort utan operation. inte så kul att se ut som ett freak om magen. sen har jag navelbråck oxå så min navel e stor som en 5krona + att den står ut 1-2 cm, jag har redan opererat den en gång men det kom tillbax nu denna graviditeten så jag får kanske operera det igen.. hoppas inte.
det e ganska svårt att acceptera hur ens kropp förändras om den förändras väldigt mycket tycker jag. o om man från början var väldigt nöjd med sin kropp o nu ser den fallfärdig ut
jag var jättenöjd med min kropp innan jag fick barn, men nu ser den katastrofal ut
För övrigt kommer jag nog också ha en del att bli av med. men det vill jag inte tänka på nu. Jag har inte ens varit gravid klart och bebis är inte ute och sen kommer jag ju vara trött efter förlossning. Och är det inte på det viset att man inte får träna förens 8 veckor efter födseln?? Lycka till i allfall :) -
Jag fick ju rådet av någon här inne att äta MAGNESIUM mot det och myr kryp i benen. tar högsta dos för gravida varje kväll, och jag har inga kännigar alls av kramp eller myrkryp längre. Är att rekomendera :)Marinero skrev 2010-08-31 22:26:58 följande:Alltså shit va mina vader kan krampa om nätterna! Nu på jobbet vaknade jag av att båda vaderna krampade som f-n. Jag låg liksom o halvsov på natten, inte sträckta ben eller nåt för det är ofta då jag kan få kramp om jag sträcker på dem. Bara hux flux börja de krampa båda två! Hjälpte inte att vinkla på tårna eller nåt så jag va tvungen att ställa mig upp! Hatar det verkligen för man blir ju alldeles klarvaken då! -
Även om jag inte varit så aktiv här inne, så var det inte länge sedan vi pratade om Illamående och lergigan tabletter..kicki08 skrev 2010-09-01 08:01:38 följande:62 dagar kvar här föresten!
Nu börjar det verkligen bli spännande
Ska bli så spännande att se vem som får först, vad det blir, hur det har gått och allt
Helt otroligt vad fort tiden har gått. Vi har hängt ihop bra länge nu 
-
Hoppas ni mår bra i dag alla flickor (klappar om era magar en efter en) nu ska vi göra oss i ordning för att ta en tur ner på stan.. Jag har handlat bebis första BB sett nu :)
-
Jag har 51 dagar kvar till BF!!
-
Hej jag hinner aldrig med att läsa allt ni skriver, ni skriver så ofantligt mycket..
Och de är ju kul att se.. Jag mår i allfall bra. har mindre än 40 dagar till BF nu.. Så spänanade ska det bli..
Om ni orkar att upprepa er så har jag några frågor till er, är det nogen mer som gått upp 18kg?
Nogon bebis som ligger i säte??
Min gör troligen.. blir koll i veckan som kommer och sen ett vändnings försök i värsta fall..
Foglossning??
Jag har MASSSSOR går knappast ut längre..
Hur sover ni??
jag sover ganska bra men svårt att somna in på kvällen..
Hoppas ni alla vill svara,, Kram Zazz
-
Oj de var stort.. Jätte stort.. Ska du föda vagnalt då när din bebis är så stor.. Hoppas det uppskattat vikten lite fel.. Lycka tillRosen skrev 2010-09-18 22:22:46 följande:ja jättesvårt verkligen! men hade ni inte ett namn? det fick jag för migja ganska sött tycker jag.Maddie72 skrev 2010-09-18 21:53:26 följande:Men det var väl sött. Det måste väl vara bra för barnen att få vara med och bestämma vad lillasyskon ska heta. Min man fick bestämma namn på sin lillebror och då var han precis 7 år. =)
nackdelen med att syskon ska få bestämma namn e att dom gillar olika namn varje vecka
men han kom ju med ett förslag som låter lockande i alla fall så vi får se om det ser ut som en niccojag har gått upp 17 eller 18 kg nu o e i vecka 35. men min bebis ligger rätt med huvudet neråt och fixerad.
hoppas att din vill vända sig.
jag har börjat få lite foglossning de sista veckorna men sover hela natten utan att behöva kissa så det e jag tacksam för.
min bebis e ju beräknad till 4,5 kg så det e det enda som inte känns speciellt roligt så jag ska prata med min bm om ett extra ul för att kolla så han inte e ännu större