• Zazz82

BF November,2010 DEL 2

Ja i dag var jag iallafall hos MB.. Ni vet ju som jag tidigare har skrivit att i dag var den dagen vi skulle kolla om bebis låg i säte eller om huvudet låg där det skulle. Jag kan ju säga som så att något sätesbarn var det inte. Inte heller ligger den med huvudet ner. Nej den här bebisen ligger i tvärläge :(

Alltså ligger den med ryggraden ner mot blygdbenet, huvudet åt höger, armar och händer mot mitt bröst och fötterna åt vänster i magen.

På måndag har jag fått tid till förlossningen. Det blir då ett vändnings försök. Ska vara där 08:45 får inte äta efter tolv på natten, kommer dö, men iallafall. Sen blir jag intagen då den tiden för en CTG kurva. Efter det kommer jag få en bricanyl spruta :( Ser jag inte fram i mot efter som jag är nål rädd.
    Vändningsförsöket ska ske av en läkare och med hjälp av UL..
    Lyckas dem får jag och min kompis som ska följa med vänta i två timmar. Efter det ska dem kolla så att den ligger kvar och en ny kurva ska tas..

Inget av det här ser jag fram i mot :( bhuu vill inte.. Vill att den ska vända sig rätt.
    Men har inget annat val i fall den inte har vänt sig till på måndag.

Mina värden i dag var bra. Hjärtljuden ligger på 130 i dag också. Och symf måttet är på 34cm nu.. jag är vecka 35 plus 6 i dag.. Full vecka 36 i morgon..
  • Zazz82
    Helen C skrev 2010-09-27 17:03:46 följande:

Undrar hur de gått för Zazz82 idag som skulle göra vändningsförsök.....

Jag hoppas min vänt sig nu så man slipper de. Ska till BM nästa måndag. Men frågan e om jag vill göra ett försök om hon inte gjort de. Hört att de gör ont och moderkakan kan gå sönder. Nä usch

Hej på er. jag orkade inte gå in på familjeliv igår. Har haft för mycket förverkar sen vändningen. Och sen fick min hjärna jobba på hög varv för på UL i vecka 18 sa det ju att det var en tjej. har gått och trott det snart i nio månder. men det är en POJKE!! så jag har gått och trott att min pojke är en flicka hur länge som helst nu. Blev tok körit i huvudet och jag blev lite tagen på sägen.

Vändningen lyckades allt med bilder och text kan ni läsa här VÄNDNINGSFÖRSÖK
    De gjorde så sjukt ont och började till och med gråta.
  • Zazz82

Hej flickor! Ville bara slänga in ett meddealnde igen. Här har det varit vändning ju som lyckades. Efter en vecka var bebis tillbaka i tvärläge IGEN, Detta upptäktes med UL vid förra mvc besök. Nytt vändnings försök bokades in på förlossningen dagen efter. Där konstaterade läkaren att den nu låg i säte och ingen vändning gjordes då de anser jag kan föda så.
    Mvc besöket den 11 Oktober visade att bebis nu ligger med huvudet ner. Detta bekräftades en en gång med Ul. Hur många UL jag gjort nu har jag tappat räkningen på fär länge sen.
    Men den är inte på något vis fixerad. Så den 19 har jag en tid på förlossningen för kontroll. Har den då vänt sig igen så ska de sätta igång en sätes förossning och putta ner barnet i beknet och ta håll på¨vattnet. Med ett snitt beräknat i bakrunden i fall detta inte går. han bebis fixerat sig får jag gå tiden ut. Nu är det spänanade och jag är Nervös!! kram

• Zazz82
    Joonzon skrev 2010-10-16 12:59:47 följande:

hej flickor! här är en till som har bf i november. den 3e... jag tycker det känns som en evighet kvar, är riktigt tungt och jobbigt nu. Är 19 år och det är mitt första barn :)

37+2 för mig idag.. alltså 18 dagar kvar :)

grattis :) Hoppas din sista tid som gravid går fort de är alltid jobbigt på slutet. Tycker jag i vart fall
  • Zazz82
    Bebis050810 skrev 2010-10-16 15:25:53 följande:
    jo jag har testat det men viruset ställer till allt!! så nu är datakillen här och rensar. Hoppas bara allt finns kvar sen!!! alla bilder, favoriter, dokument osv.......
    Zazz82 skrev 2010-10-16 12:52:55 följande:
    Här är det vecka 39 plus 1 i dag.. Inne på sista veckan nu i fall jag inte går över. Troligen gör jag det..
    Oj är du redan så nära målet, vad kul!! och spännande!!

----
    Jag tycker oxå att det är skönt utan sambon faktiskt, skönt att sköta sig själv och bara gå hemma och skrota utan att störa sig på honom som inte hjälper till utan bara slöar i soffan eller vid datorn, då kan han lika gärna jobba så slipper jag störa mig på honom! men visst är det mysigt när han är hemma med och vi har mys i soffan med barnen och äter nåt gott :)

Har varit på jättemysigt barnkalas nu idag, snart dax för middag, har extra karlar här på mat idag eftersom de hackar majs. blir snitzel o klyftisar beasås. sen hoppas jag på att hinna och orka med en promenad efter maten.

Velar fortf. på hallonbladsteet..........
    Jag var ju inne på vändning nr två, då låg bebis nästan helt i säte och ingen vändning gjordes då det tyckte att det gick att föda så. En vecka senare var jag hos BM vi gjorde Ul och då låg den rackaren med huvudet ner och var inte alls fixerad. Men ändå med huvudet ner.. så på Tisdag OM bebis inte är fixeread blir jag igång satt kl 08:00 och de ska fösa ner bebis i beckent.. och sen ta hål på hinnorna.. Vi får se hur den här resan slutar :/
  • Zazz82
    Marinero skrev 2010-10-16 19:24:02 följande:
    Ja visserligen så sägs det att man inte rullar över sitt barn såvida man inte är drog/alkoholpåverkad eller exytremt trött. Men jag och många tycker ändå det är lite läskigt så eftersom vi inte hade en sån där sida att ta bort på Olivias sång, och hon sov hos oss då jag ammade o jag alltid somnade så skaffade jag ett litet andningslarm som man fäster på blöjkanten. För det är lite läskigt ändå när man sover och bebisen är så liten!

Ingen aning om de blir för varmt men jag kommer bara använda sovpåsen Fårfäll sedan när det blir lite varmare men inte kommer ha sovpåse
    Vart får man tag på ett sådant litet larm jag vill ha ett i vart fall.. men bara ett litet andningslarm precis som du beskriver
  • Zazz82
    MammaDeborah skrev 2010-10-16 19:42:59 följande:
    Dagen idag har varit både dålig och bra. Igår kväll var jag ju bara helt totaldeppad och jag orkade inte prata med mannen om allt jag funderade över. Det slutade med lite fredagssex och sen somnade vi båda. I morse kände jag mig lika deppig i alla fall. Tog de tre små, satte i bilen och körde för att handla direkt efter frukost. Egentligen orkar jag inte alls släpa småbarnen runt maxi men jag ville bara komma hemifrån och jag visste att mannen ändå bara planerade att tvätta och städa. Dessutom orkade jag inte komma hem och få rapport om vilka barn som gjort si och så.. Jag satt bara och grät i bilen, knappt medveten om varför tårarna forsade... Väl hemma var det bara att göra fika eftersom svärisarna var inbjudna på middag. Middagen skulle de stå för så det minsta vi kunde göra var väl att göra fika. Så stod man i köket i närmare två timmar och grejade.. Nåja, det blev en trevlig middag med god mat och fika och alla var nöjda. När de väl hade åkt gick jag och la mig en stund. Fick runt en timme på sängen. Nu sitter mannen och läser saga för de små och efter det ska vi se på film med de två stora. Äldsta dottern sover hos en kompis i natt.

Jag känner mig väldigt trött och uppgiven just nu. Alla verkar vilja ha ett svar på hur jag känner, när jag tror att bebis föds, osv... Men vad sjutton, jag vet ju inte ens det själv?! Jag tycker inte om att sitta och diskutera mina förvärkar med min svärmor tex. Hur jag känner och hur jag mår är högst personligt för mig och inget jag vill dela med vem som helst (utom er härinne då!).

Nåväl, nu blir det Avatar på nya tvn och en stor kanna hallonbladste och jag tänker banne mig dricka allt om det så innebär att jag kommer springa och pinka hela natten
    Kram på er!
    Av vilken anledning dricker du hallonblads te??
  • Zazz82
    Rosen skrev 2010-10-16 23:17:26 följande:
    åhhh lycka till på tis!!
    Tack lovar att srkiva så fort jag vet något haha.. Hör ni inget på tisdag så föder jag bebis!!!
  • Zazz82
    Carolina13 skrev 2010-10-16 23:29:12 följande:
    hemma från en tripp till BB... en blandning av oro av att bm hörde dubblahjärtslag i måndags och att bebisen inte rört sig mkt idag.. och en stör dos hormoner gjorde att jag bröt ihop idag och tvingade sambon ringa till bb och de sa åt oss att komma in...

Fick ligga i 20 min för att få bebisen hjärtslag.. kurvan såg bra ut.. den va precis som den skulle! Men dock såg hon sammandragningar på kurvan.. jag som inte känt några så hon ville göra ett vaginaltultraljud för att kolla hur livmodertappen såg ut.. 
    den va kortare än förväntat men det kan den ha varit... men risk för att föda tidigare finns.. eller risk och risk.. e ju i v 36 så de skulle inte göra nåt åt det! 

Kan andas ut lite nu i alla fall... men ska på ultraljud på måndag pga dubblahjärtslagen men känner mig lugnare nu när de inte såg nått direkt idag ! 

ska nu krypa ner och koppla av! 
    Awwe stackare, hoppas du nu kan få lite lugn efter besöket på förlossningen. Inte roligt att bli orad på det viset. Mion dotter jag födde 07 var också slö i magen och jag kände inte direkt några foster rörelser på två dagfar så fick åka in. Och då blev jag ignåg satt.. Och hon föddes fyra timmar senare.. :) allt gick bra !! Du ska se det ordnar sig .. Håller tummarna för dig
  • Zazz82

Hej Den 24 Oktober kl 02:40 kom lilla Milo till värden. han vägde 3695g och var 51cm lång. Allt gick bra. Blev igång satt vatten av gång hemma Han låg i tvär läge. de lyckades vända honom i sista sekunden.

• Zazz82

Tackar.. Hur långt har ni tjejer kvar nu då? Jag har gått ner en himmla massa det känns. jag vägde 84kg som max innan han plppade ut. jag har dock inte vägt mig än. men jag känner mig mycket smidagre nu. Min star vikt var 60kg

• Zazz82

den 19 Oktober så ville de försöka sätta igång mig för att han otroligt nog låg kvar med huvudet ner. Det gjorde en under sökning och konstaterade att livmodertappen inte var mogen. Jag blev inlagd och det la gel där inne för att mogna på den.
    Jag fick värkar 20 oktober. Ont men inte jätte ont. De höll i såg hela dagen och på eftermiddagen fick jag  mer gel då jag inte alls mognat något. *suck* natten kom och värkarna gjorde mer ont. nej då kom en BM och sa hon tyckte jag skulle sova så då gav hon mig bricanyl tablett som inte hjälpte. Två timmar efter fick jag en bircanyl spruta och sov tablett. På Morgonen var värkana borta och jag fick en tablett som skulle sätta fart på det hela igen. 21 oktober fick jag värkar igen.. Men det avtog på kvällen och läkaren sa att de inte ville ge mig mer medicin nu de ville helt att jag skulle komma igång av mig själv. VARFÖR ens då starta upp någpt? jag var så depprimerad. 22 Oktober blev jag hemskickad för det ansåg att bebis trängt ner med huvudet nu så det inte fanns någon risk för honom att vända sig.
    kom hem tog hem min dotter mös framför idol med hallon blads te. Inga känningar att något var på g.
    Vaknade 23 Oktober att det sipprade något ur mig.. som en grov flytning.. Tänkte inte mer på det fören kl 14 samma dag då en SPLACH hände blev geom våt byxor underbyxor binda golv toalett allt. vattnet gick. In på  förlossningen igen. bebis LÅG PÅ TVÄREN!! Så fick vända honom det gick bra.. Fick hormondropp den 24 Oktober 02:40 kom han sen till värden på normlat sett !!!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2