• Rosen

BF November,2010 DEL 2

popcornplaya: gud va fint det blev.
    jag har faktiskt oxå satt upp spjälskyddet på sängen idag o bäddat med lakan, men kommer bädda igen när bebis kommer. detta lakan har jag mest som skydd för madrassen nu.
    jag började packa bb-väskan idag oxå. ska köpa lite schampoo, balsam o duschkräm att ta med i väskan. vi har bara stora flaskor här hemma.

taniko: va trisst att du inte får hp du kan kanske gå ner i tid ändå eller det e helt omöjligt?
    jag jobbar bara som timanställd nu o ca 2 dagar i veckan. jag känner att jag orkar inte mer.

frogster: superfin liten mage! tänk om man själv hade fått turen att ha så liten mage

kicki: men vännen, försök att inte ta illa upp, det kommer o går i perioder ska du se. mina barn har aldrig varit direkt mammiga utan bara pappiga

• Rosen
    Bebis050810 skrev 2010-09-15 19:10:41 följande:

Jag har som tur är sluppit foglossning under mina tidigare graviditeter och känner inget av det nu heller, (fast jag vet ju inte hur det känns, men jag har inte ont nånstans iaf) hoppas jag slipper det denna ggn med!

Är så sötsugen senaste tiden, ja inte på godis, möjligtvis choklad då. men mjuka kakor, muffins o bullar!! så nu står banankakan i ugnen och väntar på att få ätas upp ikväll till Idol HEHE

jag har inte heller haft foglossning innan så jag vet inte heller hur det känns men nu denna gången hugger o ilar det i underlivet o andra säger att det e foglossning så det e nog det.

jag e jättesötsugen på kvällarna, vräker i mig saker hela tiden. måste hela tiden ha nåt att tugga på.
    så jag antar att jag kommer gå upp 22-23 kg som jag gjort de andra ggr oxå.
  • Rosen
    MammaDeborah skrev 2010-09-15 19:52:02 följande:
    Blä... deppigheten har slagit på... Känns som att inget riktigt går som det ska, har ont och sover dåligt. Tiden räcker inte till. Huset blir inte sålt. Osv... Det hör väl till, men just ikväll är en "sån" kväll...:-/
    kram till dig hoppas allt blir bättre snart
    Sassa82 skrev 2010-09-15 20:02:12 följande:
    Jag är i vecka 31

Som några skrev så fick hon med planerat snitt tror jag och han mådde bra. har bara läst i en tråd som någon annan.
    okej
    Hedi skrev 2010-09-15 20:28:30 följande:
    Rosen: Ja just det skulle ju säga att jag ocksa kommer fran Göteborg och maste säga att dialekten inte är nagon höjdare. Skanska kan däremot vara en riktig skön dialekt .
    jo göteborgska e så fint. skånska e inte speciellt fint
  • Rosen

jag kollade oxå på kungarna av tylösand, shit alltså va dom gör bort sig
    vinner dom nåt speciellt när dom e där eller någon som åker ut eller så som paradise hotel eller big brother? för vinner dom ingenting då fattar jag inte hur dom kan ställa upp i tv. där e verkligen ingen av dom som jag tycker verkar vettig, utan alla verkar ju vara helt bakom flötet..... o ingen som ens e söt eller gullig

• Rosen

kicki: stackare.... inte kul att må dåligt ju. du får försöka vila under dagen om det går.
    jag har börjat bli lite orolig nu för det e inte så lång tid kvar o jag börjar bli så trött o kan sova rätt så mycket o jag e rädd att jag ska vara så trött när bebis kommer oxå, så jag knappt orkar nåt.
    nu när klockan ringer på morgonen så är jag så sjukt trött o känner mig ofta på dåligt humör, antagligen för att jag e så trött. jag vilar i o för sig inte så mycket under dagarna, igår sov jag 30 min vid 13tiden tex.

o jag o mannen pratar ju knappt med varandra, han jobbar, kommer hem från jobb, sticker  o tränar eller gör nåt annat o sen kommer han hem o går o lägger sig. alltså inte att vi e ovänner eller så utan bara att vi inte hinner ses så mycket. han har slutat att tjata om sex helt men jag tror ändå att han e lite tjurig för att han inte får nåt.

• Rosen
    kicki08 skrev 2010-09-16 08:12:28 följande:
    Nä jag håller med. Alla verkar bara vara uttagna pga deras speciella personligheter. Enbart för att dom ska krocka med varandra. bråka, ha sex eller bara göra bort sig rejält. Det är det som är TV nuförtiden tydligen.
    Sen kan jag inte för mitt LIV förstå hur Nemo kan få alla tjejer. Han känns som helt borta när han pratar i tv. haha! Inte en kille jag skulle tända på.
    eller hur!! alltså nemo e så jäkla ful, hans utåtstående ögon o tänder o sen han fula frissa han liknar en kvinna lite grann.
    o james ser väl bäst ut av de alla men han ser ändå lite retard ut ingen kille jag skulle stött på ändå.
    o de andra e ju inte heller mycket att hänga i julgranen....
    hon erica som e med verkar ju tro att hon e bättre än alla andra. hon bara gnäller o tittar ner på de andra hela tiden. synd hon inte gjorde bort sig mer när hon söp sig så full bara, så kanske hon hade slutat med det. hon ser ut som en papegoja i ansiktet
  • Rosen
    NoahLeah skrev 2010-09-16 08:23:18 följande:
    god morgon alla tjejer, kramar till er som inte haft en bra natt. Själv kissade jag bara 6 ggr i natt så det var helt ok. *s*
    Ang Tylösand så har jag inte sett ett dugg av det, fick avsmak redan vi trailern och är så trött på sån där skittv...bara pinsamma mediakåta människor som kommer gråta sen när de insett vad de gjort. *s*

idag är jag o plutten ledigaoch ska nog bege oss till ÖF senare idag, inget mysigt väder att vara ute i alls.
    ja skittv e vad det e men jag kan ändå inte låta bli att titta
    jag tittar inte på nåt annat på tv o har inte följt en serie på många år. det som jag följt på tv under sammanlagt 5år är paradise hotel o big brother o sen nu livet på bb. så du kan tänka dig hur lite jag kollar på tv
  • Rosen

jag går in i vecka 35 idag
    alltså jag kan inte hjälpa det men jag tycker det e så obehagligt när bebisen rör sig där inne jag sitter o håller andan för jag tycker det känns så äckligt. känns så dumt att skriva det men jag tycker inte det e ett dugg mysigt
    jag känner kroppsdelarna på bebisen drar över hela min mage ofta o varje gång jag känner det så tänker jag för mig själv att han ska sluta där inne.... men jag e så klart tacksam att jag känner att han rör sig där inne för då vet jag att han lever men så mycket som jag känner honom o så hårt e inte alls behagligt

• Rosen
    kicki08 skrev 2010-09-16 08:50:41 följande:
    Min tös därinne är inte så hårdhänt som Theo var så jag tycker det är rätt så lugnt med rörelserna ändå. Det är inga onda grejjer även om det såklart kan kännas väldigt konstigt ibland som du säger.
    Det jag tycker är mest obehagligt just nu är trycket och ilningarna nedåt. Det trycker till och med mot rumpan ibland känns det som.
    jag har inte upplevt det så med de andra o tycker det e jobbigt när jag får såna här tankar om att han ska sluta röra sig där inne. men det e så fruktansvärt obehagligt o det gör ont alltså med att han ska sluta röra sig där inne menar jag såklart inte att han ska sluta röra sig helt men att det inte ska göra så ont. men det e nog för att han e så stor nu som det känns så
  • Rosen

kicki: vilken jäkla taskig gubbe! jag hade oxå blivit skitsur......

Jojo 85 skrev 2010-09-16 08:58:13 följande:
    det kan ju bli obehagligt såhär mot slutet, speciellt med stor bebis som har det trångt. Du får försöka trösta dej med att det bara är några veckor kvar.. o dom kommer gå fort.. när bebis väl är ute så märker man hur fort graviditeten gick
    ja graviditeten har gått jättesnabbt o jag kan inte fatta att jag redan är i vecka 35.
    tur inte det har känts så obehagligt hela tiden utan det har kommit sen 2 veckor tillbax ungefär, att jag har känt mig mycket besvärad av hans rörelser där inne o att det gör ont, nästan så att man skäms över sina tankar

guud vilken fin mage du har!! den kroppen hade man ju inte tackat nej till

alltså nu när jag var på dagis o skulle lämna lilleman  så kom en fröken fram till mig som jag aldrig pratat med innan o frågade när det var dax o vilket kön det skulle bli. jag kan inte låta bli att känna mig irriterad över att främlingar kommer fram o frågar såna saker. jag känner själv hur kort jag svarar tillbax o sen efteråt kan jag ångra att jag snäst av dom.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2