• Rosen

BF November,2010 DEL 2

Maddie72 skrev 2010-09-17 22:57:57 följande:
    Jo, det är ju så skört det där. Men jag längtar verkliigen till den dagen gravideten är över och att allt har gått bra.
    ja ibland kan jag känna att graviditeten o förlossningen e en enda stor oro alltihop. man slappnar nog inte riktigt av förrän allt e över.
    jag känner mig ganska lugn förutom över att bebisen ska vara FÖR stor för mig
  • Rosen

NJsmamma: va fin mage o ganska stor skillnad på formen faktikt.

samma med dig williams mamma tänk vilken skillnad det kan vara...

chanelll: din mage e oxå jättefin o lagom stor tycker jag. tofflorna va gulliga ju

sweetfia: jag tycker inte din mage e så liten, ganska stor ändå men inte för stor. jag tycker nog att du ser ut att vara i den veckan du är i. fin mage i alla fall

Marinero skrev 2010-09-18 19:32:25 följande:
    Ja fy f-n rent ut sagt va trött man va på alla magkommentarerna. Nu hör jag inte så mkt eftersom jag inte jobbar, men de två pass jag jobbade va det kommentarer hit o dit om de va tvillingar, trillingar osv. Inget illa ment såklart från deras sida men man orkade knappt lyssna eller svara tillslut.

ja jag bara känner att jag pallar inte höra ett ord till om min mage från okända. som du säger så orkar man ju inte ens lyssna eller svara till slut.
    visst kan jag tycka att min mage e ganska stor men inte så stor som vissa påpekar. fast det e klart, alla tycker ju olika.

• Rosen

vi har ju inte hittat nåt namn än. min 7åring kom idag o sa nicco. både jag o min man började fundera på det. vad tycker ni om det namnet?

• Rosen
    Annizsj skrev 2010-09-18 21:52:19 följande:
    Rosen- skitsvårt med namn. Vi är inte alls säkra. Återstår att se när bebisen är här. Blir bara svårare för var gång. Och nu är det dessutom sista barnet hum svårt som attan..
    ja jättesvårt verkligen! men hade ni inte ett namn? det fick jag för mig
    Maddie72 skrev 2010-09-18 21:53:26 följande:
    Men det var väl sött. Det måste väl vara bra för barnen att få vara med och bestämma vad lillasyskon ska heta. Min man fick bestämma namn på sin lillebror och då var han precis 7 år. =)
    ja ganska sött tycker jag.
    nackdelen med att syskon ska få bestämma namn e att dom gillar olika namn varje vecka
    men han kom ju med ett förslag som låter lockande i alla fall så vi får se om det ser ut som en nicco
    Zazz82 skrev 2010-09-18 22:16:11 följande:
    Hej jag hinner aldrig med att läsa allt ni skriver, ni skriver så ofantligt mycket..
    Och de är ju kul att se.. Jag mår i allfall bra. har mindre än 40 dagar till BF nu.. Så spänanade ska det bli..

Om ni orkar att upprepa er så har jag några frågor till er,  är det nogen mer som gått upp 18kg?
    Nogon bebis som ligger i säte??
    Min gör troligen.. blir koll i veckan som kommer och sen ett vändnings försök i värsta fall..
    Foglossning??
    Jag har MASSSSOR går knappast ut längre..
    Hur sover ni??
    jag sover ganska bra men svårt att somna in på kvällen..
    Hoppas ni alla vill svara,, Kram Zazz
    jag har gått upp 17 eller 18 kg nu o e i vecka 35. men min bebis ligger rätt med huvudet neråt och fixerad.
    hoppas att din vill vända sig.
    jag har börjat få lite foglossning de sista veckorna men sover hela natten utan att behöva kissa så det e jag tacksam för.
    min bebis e ju beräknad till 4,5 kg så det e det enda som inte känns speciellt roligt så jag ska prata med min bm om ett extra ul för att kolla så han inte e ännu större
  • Rosen
    Zazz82 skrev 2010-09-18 22:37:13 följande:
    Oj de var stort.. Jätte stort.. Ska du föda vagnalt då när din bebis är så stor.. Hoppas det uppskattat vikten lite fel.. Lycka till
    jag vill göra ett TUL i vecka 37-38 o kolla om han e stor då. väger han typ 4 kg då så vill jag gärna bli igångsatt. för jag har ju gått över tiden de andra ggr o det kommer jag säkert göra denna gången med så jag har ingen lust att föda ut en 5kg bebis 2 veckor över tiden eller nåt
  • Rosen
    Frogster skrev 2010-09-18 22:51:48 följande:
    Någon som har koll på vad man bör och inte bör göra vid misstänkt vattenläckage? Obestämd

Bytt trosor 3 gånger nu under kvällen innan jag fick tag på ett trosskydd....
    Både första och andra gången det "rann till" och lämnade en våt fläck i trosorna så tänkte jag att det var urinläckage för det har jag ju läst nånstans att det inte är ovanligt.
    Först när det hände gång nummer tre så började hjärnkontoret mala och jag började undersöka det hela lite.

Om någon är känslig för detaljer så sluta läs här! Annars fortsätt gärna....

Luktar absolut inte urin, men tycker nog heller inte att det luktar som flytningar. Dock jättesvårt att avgöra!
    Lika lättfytande som vatten/urin men något liiiite "halkigt", dock ej som typiska flytningar.
    Kommer utan att jag märker något. När jag typ suttit och reser mig så kan det "rinna till" vilket jag känner! Men annars så känner jag det inte. Lyckades "läcka" på mina fingrar när jag hade varit på toa för jag var ju färdig! Märkte inte alls att det fortfarande var något som kom...

Det är inte alls några stora mängder som kommer men tillräckligt för att det ska bli fuktigt på en papperstuss om jag duttar.
    Absolut inga andra annorlunda känslor eller krämpor i kroppen utan känner mig som vanligt annars.
    vilken vecka är du i?
    jag pratade med min bm om detta för nån vecka sen för jag trodde jag läckte vatten. hon sa att det e möjligt att man läcker lite när huvudet fixerar sig, men att jag skulle ändå på TUL några dagar senare så dom kollade upp om jag hade normal mängd fostervatten o att den inte hade minskat. o har man normal mängd vatten så e det ingen fara. jag frågade om det inte var farligt för infektion osv att läcka men då sa min bm att det var ingen fara så länge vattenmängden inte minskar i magen. jag läckte nog i nån vecka men det har avtagit nu o nu läcker jag inte längre.
    hon sa att om det e fostervatten så kan det vara lite rosafärgat o det luktar väldigt speciellt.
    men ta kontakt med din bm på måndag så du får kollat upp det.
  • Rosen
    Frogster skrev 2010-09-18 23:17:29 följande:

Är i v.33 (32+3).
    Har misstänkt att fixering är på gång här så kanske det beror på det då! Både igår och idag har det varit obekvämt att böja sig för mycket framåt då det känns som att bebis "hamnar i kläm" långt ner.

Känner mig inte orolig över den misstänkta läckan i och med att det är så pass lite. Fostervattnet ska ju liksom nybildas allterftersom och det är nog inte mer än 1, max 2 matskedar totalt som kommit även om det känns som massor när halva trosan blir våt...

Dock är jag lite osäker på huruvida det är lämpligt att jobba med läckage?
    Har ett 12-timmars pass framför mig imorgon och mitt jobb är rejält tungt med lyft på runt 70-80kg....

ja ring förlossningen o hör om du e osäker
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-09-19 08:05:03 följande:
    Appropå stora barn, så födde kollegans fru en flicka på 5.5 kilo, vaginalt
    fyy fan alltså
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-09-19 12:15:37 följande:
    Mmm så sa jag med. Men jag tror de gick bra... eller ja de gjorde det. Men vette sjutton, låter jobbigt!
    ja det kan ju ha gått bra om huvudet var litet. det e det som e avgörande sa min bm
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-09-19 12:20:50 följande:
    Ja det är ju det. Olivias huvud va bara 32 cm, de va lagom
    naaw 32 cm, va litet
    mina har haft 35 o 36 cm
    Frogster skrev 2010-09-19 12:22:10 följande:
    Tack för era svar allihop!
    Ringde jobbet och sade att jag inte kommer idag. Vet inte om det är någon fara för det eventuella vattenläckaget men har sovit typ inget inatt och är fortfarande så pass förkyld att jag kände att det där 12-timmarspasset skulle bli på tok för mycket.
    Känner mig så pass lugn kring det hela så tänkte vänta till imorgon och då ringa och höra med min barnmorska bara för säkerhetskull! =)
    ja passa på o vila idag o ring din bm i morgon
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2