Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

kicki08 skrev 2010-09-07 11:35:50 följande:

Självklart finns det många pappor som skulle kunna vara hemma mer. Men det är inte det jag blir förbannad på! Det är dom jävla diktator fasonerna att försöka bestämma över folks privatliv! Nog finns det väl större problem i Sverige än att dividera om vem som tar ut mer eller mindre föräldraledighet?!
    Dom flesta Svenska familjer försöker faktiskt dela så gott det går. Och dom som inte gör det, so what!! Låt dom vara säger jag bara! Tröttsamma politiker!

Ja precis! jag tror nog att alla familjer gör som passar dem bäst! vissa vill dela, vissa mammor vill absolut vara hemma och pappan vill jobba eller tvärt om.... jag tror nog att det är så det ska vara, man ska fasen få bestämma över sin egen familj och vem som ska vara hemma. Annars blir det ju så att i vissa familjer brinner pengarna inne, nu är det 60 dagar som är märkta, det blir en hel del pengar, kan tänka mig ca 30000 i medeltal, om det sen skulle bli "dela lika" ja då är det mkt pengar som går tillbaka.... om man inte KAN ta ut sina dagar!
    De får väl komma på nån "regel med undantag" om det skulle kunna gå att hitta nåt sånt..... förslag någon?

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Jag går in i vecka 31 idag

Lägger in en bild, var 2 veckor sen sist nu...

• Bebis050810

Sitter uppe, vaknade av att jag va illamående som fan!! och magen strular o kurrar bläää

• Bebis050810
    Frogster skrev 2010-09-08 05:02:36 följande:
    Men fy vad jobbigt.... Hoppas det är/blir bättre!
    Ja jag hatar min mage!! kan inte äta vissa saker, och vet inte VAD jag inte kan äta och vad jag kan äta, det skiljer från gång till gång..... as-jobbigt! för helt plötsligt blir magen kass eller så vaknar jag med illamående o får upp o spy annars är det omöjligt att somna om. vet inte om graviditeten inverkar oxå, att det är trängre i magen och att den är känsligare pga det oxå.
    Fick dessa magproblem efter barn nr 2.

Men nu är jag uppe iaf, mår inte illa nu, ska äta lite försiktigt på morgonen och se hur magen mår.... SOL är det iaf idag, alltid något. men ååå vad jag hade önskat att min mage var normal!!!!
  • Bebis050810

Frogster- Jag väger oxå mig hemma på morgonen, naken innan frukost, så känns det som man har samma utgångsläge vid varje vägning. enligt min egen viktkurva så har jag i vecka 31 gått upp från 54 kg till dagens 63, alltså +9 kg, (tack vare natten dåliga mage, gick jag ner 8 gram) men 9 kg tycker jag är OK iaf.

Jag kan som sagt inte äta en massa onyttigheter i vilket fall, men ibland syndar jag, men bara nåt litet, jag är absolut ingen godisgris, har aldrig gillat godis!! så det e skönt men nu de senaste veckorna har jag blivit väldigt sötsugen, så jag bakar och äter muffins, bärpajer o mjuka kakor, känns ändå lite nyttigare men det är inge mängder det heller utan normal bit.

Har alltid varit en chips o snacks-männinska men det har jag fått sluta helt med, magen tål inte fettet! men ibland så blir det chips iaf, ibland funkar det bra och iblande blir jag skitdåligt, men man måste ju leva oxå! njuta lite av livet och de goda stunderna med chipsen men så ångrar man sig........

• Bebis050810
    kicki08 skrev 2010-09-08 08:03:28 följande:
    Bebis050810 skrev 2010-09-08 01:04:29 följande:
    Sitter uppe, vaknade av att jag va illamående som fan!! och magen strular o kurrar bläää

Usch, har du oxå strul med illamående ibland? Sammandragningar?

Ja mitt illamående har kommit tillbaka, inte varje dag men då och då.... på morgonen, fm och kvällar och nätter med, som inatt då jag vakna av att jag mådde superilla!! fick gå på dass såklart...
    vet dock inte om illamåendet beror på graviditeten, magen jag har ibs, dvs irritabel tarm eller om det är en kombination av båda för att det är så trång i magen kanske...

sammandragningar har jag, ibland flera om dagen ibland mindre, men inga som gör ont utan magen känns bara spänd och det känns lite obehagligt.
  • Bebis050810
    Hedi skrev 2010-09-08 14:11:19 följande:
    Trusla: Jag säger bara vita bodys det passar till allt .

ja men det är ju inte rena mer än 5 min tyvärr...

• Bebis050810

A är likadan, hon sover inte alla dagar varken hemma eller på dagis, ja hon har iofs precis börjat på dagis. men somnar hon är det oftast precis innan maten och sover 15.30-17 eller 17.30-19 ungefär.... jättedumma tiden för sen är det ju omöjligt att få henne att somna vid 20-tiden. Hon somar typ 22-22.30!! men sen behöver hon ju inte gå upp förren kl. 8.

Vilka tider är Noah på dagis? alla dagar?
    Hur gammal är han?

Mina barn går mån, tis, tor 9-14.
    Så antingen skulle jag önska att A sov antingen på dagis 12-13 eller så att hon somnade i bilen hem och sov 14-15. men det är ju jättesvårt att styra barnen, de gör lixom lite som de vill.....
    sen på helgen så är de ju automatiskt andra tider hit och dit och då förstörs ju ändå rutinerna man försöker ha i veckorna, jättesvårt det där!! Kanske nån annan som har bra förslag
    kanske lättare sen när det blir vintertid.

• Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-09-09 10:06:23 följande:

Vi har ca 50 min till förlossningen, men iom att det är första så borde det väl ta lite tid?

I natt har en kompis fått barn, en son, fast de sagt tjej på ultraljud sent i graviditeten. Förvånad Lite nervös blev jag allt när jag fick reda på det. Och det ska ju tydligen oftare bli fel när man fått reda på tjej. Jag skulle ju såklart bli glad även om vi fick en pojke, men nu har vi ju ställt in oss på tjej och även köpt lite saker. Nu kommer jag vara extra nervös till det är klart.....

Ja det är ju så, man kan aldrig vara 100% säker på det dom säger! jag är jättenyfiken på vem som bor i min mage, men vill inte veta i förväg iaf. vill ha den där överraskningen vid förlossningen

FINA MAGAR TJEJER!

Rosen- Lycka till idag! jag är bara i vecka 31 än så länge..... avis e jag!

Kicki- fy vilken natt! jag skulle bli så nervös oxå om nåt av mina barn grät så mkt hela natten, jag e så nervös av mig, hade nog åkt till sjukan på natten, iaf hade jag ringt 1177 utan tvekan, men jag är så nervig!!

-------
    Min andra förlossning gick väldigt fort!!! Hade inte minsta känning innan, vattnet gick vid 18, då kom värkarna igång direkt med 3 min mellanrum, jag käkade lite, sen kom mer vatten och värkarna kom 2-3 min mellanrum, de gjorde riktigt j-la ont! väntade hemma för länge när jag nu ser tillbaka på det, skulle eg. inte låtit sambon gå ut och jaga in korna som smitit, det tog 1 timme, sen blev det ilfart till BB, vi har ju 9 mil lixom!!! så när vi kom in så var barnet nästan ute, jag kunde känna huvudet mellan mina ben när jag satt i bilen, hade fruktansvärda värkar, krystvärkar med, men jag kunde ju inte krysta där i bilen utan hjälp! men allt gick bra iaf! väl uppe på förlossningen föddes hon, 7 min hann jag vara där, sen va hon ute på 2-3 krystningar.

Så jag vet inte hur jag ska göra denna ggn, om man ska chansá och köra själva, ringa ambulans direkt eller vad egentilgen..... måste ta upp det där med min BM snart.
    Hur skulle ni gjort? det är ju så långt för oss!
    vad jag inte kommer göra är att vänta iaf! om jag känner att det verkligen är på G.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2