BF November,2010 DEL 2
Självklart finns det många pappor som skulle kunna vara hemma mer. Men det är inte det jag blir förbannad på! Det är dom jävla diktator fasonerna att försöka bestämma över folks privatliv! Nog finns det väl större problem i Sverige än att dividera om vem som tar ut mer eller mindre föräldraledighet?!
Dom flesta Svenska familjer försöker faktiskt dela så gott det går. Och dom som inte gör det, so what!! Låt dom vara säger jag bara! Tröttsamma politiker!
Ja precis! jag tror nog att alla familjer gör som passar dem bäst! vissa vill dela, vissa mammor vill absolut vara hemma och pappan vill jobba eller tvärt om.... jag tror nog att det är så det ska vara, man ska fasen få bestämma över sin egen familj och vem som ska vara hemma. Annars blir det ju så att i vissa familjer brinner pengarna inne, nu är det 60 dagar som är märkta, det blir en hel del pengar, kan tänka mig ca 30000 i medeltal, om det sen skulle bli "dela lika" ja då är det mkt pengar som går tillbaka.... om man inte KAN ta ut sina dagar!
De får väl komma på nån "regel med undantag" om det skulle kunna gå att hitta nåt sånt..... förslag någon?

Lite nervös blev jag allt när jag fick reda på det. Och det ska ju tydligen oftare bli fel när man fått reda på tjej. Jag skulle ju såklart bli glad även om vi fick en pojke, men nu har vi ju ställt in oss på tjej och även köpt lite saker. Nu kommer jag vara extra nervös till det är klart.....