Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Jag gör precis som jojo skrev, har täcke i spjälsängen men låter bebisen sova på täcke för att det ska bli mer gosigt och mysigt
    har aldrig använt täcke på bebisen, är så rädd att det ska bli för varm eller att de ska få täcket över huvudet. Vi har kört med bara pyjamasen och det har fungerat bra. Har en gallerfilt som jag använt eller en tunn tummenfilt, den är jättetunn och lagom. gallerfilten är bra, för den ska hålla bra temperatur både när det är kallt och varmt.

Kudde har jag en sån där liten mini-tunn fyrkantig till vagnen som man köper på babykomfort. den är från nyfödd, sen har en liten tunn rektangulär till spjälisen den är även den tunn och från nyfödd.

Bisquit skrev 2010-09-16 11:14:25 följande:
    Hur ska ni andra göra med kudde och så?
    Köpte en kudde och ett täcke på ikea, men när jag tittar närmare så står det +1 vilket jag gissar står för från ett år.
    Kanske inte behövs täcke när dom är så små, men våra bebbar föds ju mitt i vintern och vi har väl inte mer än en 18-20 grader i sovrummet....

Appropå killnamn så har jag och sambon skojat om att vi ska döpa bebisen, om det blir en kille. Till kurt fast med den fantasifulla stavningen ( som är så poppis här på Fl ) Qrt.
    Först skrattade jag bara i ren skräckblandad förtjusning, men nu börjar nästan namnet växa in...

Ha ha ha ha. Qrt.
    Men varför inte i andra namn, as-coolt ju att heta Qrt!! jag menar allvar.
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Ja mina barn är nu 2 år och 5 år och så vana med att sova utan täcke att de oxå hela tiden sparkar av sig, de vill gärna sova i bara trosor/blöja oxå. Vi har ibland även fönstret öppet lite lite även nu på hösten, skönt med lite friskt luft ju!
    på sommaren är fönstret typ alltid öppet dag som natt!

• Bebis050810

I eftermiddag har jag och tjejerna varit på varmbadhuset, jätteskönt och verkligen high life kan jag säga!! det är mkt koll på två barn i vattnet, stora på 5 år klarar sig rätt hyffs med puffar på armarna och lekte med en vän, lilla måste jag ju ha full koll på, hon e ju bara drygt 2 år. hon e jättetuff i vattnet och åker en liten rutchkana rakt ner i vattnet utan problem!! hon e så snabb så inte alltid jag hinner ta emot henne.
    Undra hur det kommer att gå att bada där till våren med en 5-åring, en dryga 2,5-åring och sen en bebis på 2-3 månader, orkar man med det tro?? vet inte om jag pallar, får nog åka med nån vän så man kan ha koll tillsammans!
    Gick en promenad på fm oxå så lite motion och rörelse har man fått idag iaf känns bra!
    snart blir det tv-soffan fram till 22-snåret med en kopp te och banankaka - mums!

Föräldragruppen är mysig tycker jag! jag har en vän kvar sen första graviditetens föräldragrupp, vi ses ibland och håller kontakten. från förra föräldragruppen har jag 2 st kvar som jag håller kontakten med. Dessvärre bor alla dessa 3 tjejer 4-6 mil från mig så det är en bit att åka, men då när det va föräldragruppsträffar så åkte jag 4 mil en gång i månaden + att vi turades om att ses hemma hos varandra. men nu blir det mer och mer sällan, alla har sitt om dagarna, familjen, flera barn, jobb osv... ja ni vet hur det är!
    Denna ggn vet jag inte om jag kommer gå på nån föräldragrupp, jag kommer inte gå på denna som är nu innan bebis är född iaf, hinner och kan inte det, passar inte med tiden. men jag kanske går sen när alla bebisar är födda om det passar med tider och så! är det förm. då mina andra barn är på dagis, ja då kommer jag gå.

• Bebis050810

ja just det.... i våra föräldragrupper va det inga pappor alls, fast det e skönast utan dom!! då kan man snacka i lugn och ro 

• Bebis050810
    NJsmamma skrev 2010-09-16 19:33:30 följande:
    Vecka 31, känner mig sprickfärdig, ett antal veckor kvar och undrar hur detta ska sluta?!
    Jättefin mage! mmm ganska så stor e den ju för va v 31!

chanell- ja där vi bor föds det inte så många barn så det är ju aldrig problem med så stora föräldragrupper.

Nu fortsätter debatt
  • Bebis050810
    JochG skrev 2010-09-16 22:35:27 följande:
    känns det när bebisen är fixerad?
    jag har inte känt det nån gång.
  • Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-16 23:03:23 följande:
    imorn är det dags för ett nytt besök på sjukhuset.
    Ska göra ctg och mäta flödet i navelsträngen. Wish me luck!
    Lycka till!! det kommer gå bra ska du se Hjärta
  • Bebis050810
    popcornplaya skrev 2010-09-17 10:15:32 följande:

När slutade era barn att sova middag föresten (ni som har lite äldre barn)? Nu har sonen vägrat sova middag dom senaste tre dagarna. Sen om det beror på att han helt enkelt bara har slutat vilja sova på dagen eller om det beror på hans rinnande näsa det får vi väll se. JAG vill inte att han ska sluta riktigt än Flört. Sen är han ju sååå övertrött på eftermiddagen istället och övertrött leder till extremt trotsig......
    Min minsta är född i maj -08, alltså 2 år och 4 mån snart. Hon sover middag ibland, några ggr i veckan, hemma eller på dagis. har hållit på så sen i somras ungefär....
  • Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-09-17 11:14:23 följande:
    Funderar på det här med vikt, hur mycket gick ni upp i slutet på era förra graviditeter? Typ mellan v.30-40?  
    Väldigt olika! med första barnet gick jag upp 10 kg mellan de veckorna!! FY! med andra barnet gick jag upp 1 kg.
    får se hur det blir nu...
  • Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-17 14:57:52 följande:
    Mellan v. 30-42 (som det var min del då) gick jag upp 12 kg. Gick upp 1 kg i veckan förra gången.

Allt gick iaf bra idag, ctg kurvan var jätte fin.
    Flödet var bra, och fostervattenmängden var bättre idag än i måndags Så nu är jag lättad!!
    Ska tillbaka på ny koll (samma procedur) på ondag igen!
    Vad skönt att allt såg bra ut!! detta blir bra nu ska du se
    MammaDeborah skrev 2010-09-17 15:13:53 följande:..

Är så ohyggligt nervös inför ultraljudet nästa vecka. Snälla, snälla, snälla, håll tummarna för att moderkakan har flyttat sig!! Jag är så himla rädd för snitt..
    Håller tummarna för dig!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2