BF November,2010 DEL 2
Jag gör precis som jojo skrev, har täcke i spjälsängen men låter bebisen sova på täcke för att det ska bli mer gosigt och mysigt
har aldrig använt täcke på bebisen, är så rädd att det ska bli för varm eller att de ska få täcket över huvudet. Vi har kört med bara pyjamasen och det har fungerat bra. Har en gallerfilt som jag använt eller en tunn tummenfilt, den är jättetunn och lagom. gallerfilten är bra, för den ska hålla bra temperatur både när det är kallt och varmt.
Kudde har jag en sån där liten mini-tunn fyrkantig till vagnen som man köper på babykomfort. den är från nyfödd, sen har en liten tunn rektangulär till spjälisen den är även den tunn och från nyfödd.
Köpte en kudde och ett täcke på ikea, men när jag tittar närmare så står det +1 vilket jag gissar står för från ett år.
Kanske inte behövs täcke när dom är så små, men våra bebbar föds ju mitt i vintern och vi har väl inte mer än en 18-20 grader i sovrummet....
Appropå killnamn så har jag och sambon skojat om att vi ska döpa bebisen, om det blir en kille. Till kurt fast med den fantasifulla stavningen ( som är så poppis här på Fl ) Qrt.
Först skrattade jag bara i ren skräckblandad förtjusning, men nu börjar nästan namnet växa in...
Ha ha ha ha. Qrt.

. Sen är han ju sååå övertrött på eftermiddagen istället och övertrött leder till extremt trotsig......