Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Helen C skrev 2010-10-09 20:13:54 följande:
    Är det någon som haft värkar som satt sig i magen??? Jag har värk i magen och de känns verkligen... Fick andas igenom lite nu när jag gick från min syster... Men ska snart ta mig ett bad när jag lagt barnen.... Så förmodar de avtar då... Men har aldrig haft värkar som satt sig i magen...
    Jag hade bara värkar i magen, hade aldrig i ryggen eller liknande
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    dagalie FZ skrev 2010-10-09 20:37:22 följande:
    Hej tjejer!!

Nu har vi fått en tid för ett planerat kejsarsnitt, då han i magen inte vill vända på sig. Efter två vändningsförsök så konstaterades detta. Och den 25 oktober så ska vi infinna oss på förlossningen. Jag är jätte nervös inför spinalbedövningen som ges i ryggen, då jag har extrem fobi för nålar..  Har varit inne två gånger, för att förlossningen har satt igång, men de har stoppat det bägge gångerna. Nu har de dock sagt att om det händer igen så snittar de direkt.. Huuh säger jag! Jag hoppas verkligen att det är lugnt fram till den 25:e!

Gubben min är jätte glad över att han ska få både barn och lön på samma dag!! Det är ju skoj för honom.. Jag får däremot nålar och en kniv i magen.. Lite mindre kul för mig.. Känner mig snuvad på min egen förlossning, då jag har längtat efter en spontan vaginal förlossning, med värkar och vattenavgång.. *gnäll gnäll* Rynkar på näsan
    Förstår din känsla om att bli snuvad på förlossningen.

Jag hade känt samma, man vill ju trots allt "kämpa" och sen få upp det lilla knytet på bröstet.
    Ligger han i säte eller med fötterna ner?
  • mzetterblad
    dagalie FZ skrev 2010-10-09 20:52:50 följande:
    Han ligger i säte.. Och borrar upp sitt huvud i moderkakan mellan mina revben, vilket gjorde att vändningsförsöken misslyckades! =/

Tack för din förståelse!
    Men det kommer gå bra ska du se
  • mzetterblad

Min slemmis gick imorse. (tror jag) Det kom hursomhelst massa slem.
    Och nu sitter jag med sammandragningar utan dess like. Ska strax bege oss bort på dop, hur nu de ska gå. I värsta fall får jag väl gå hem igen.

• mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-10-11 06:55:44 följande:
    Godmorgon!

Är det många som köper babyskydd härinne? Vi kommer hyra från sjukhuset det gjorde vi sist också. Då hade dom akta gracos men nu har dom tydligen nyligen bytt till BRIO. Kostar 400 att hyra och eftersom man använder så kort tid så känns det onödigt att köpa.

Har en liten son här hemma som är tät i näsan och har varit det sedan i fredags, sen är han lite små hostig också fast inte alls mkt men annars är han pigg och feberfri. Skickar man till dagis ändå? Jag är ju ganska ny på det här med dagis. Men om han är feberfri och pigg borde det väll inte vara några problem eller?
    Man brukar ju gå på allmäntillståndet, anser du att han orkar med tempot på dagis så ser jag ingen anledning till att han skulle vara hemma därifrån. William är lite hostig, och han kommer få gå idag.

Vi kommer inte köpa Babyskydd heller, utan kommer hyra på Sjukhuset.
  • mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-10-11 07:30:07 följande:
    Ja det är väll nästan så att det kommer vara snorigt och hostigt hela tiden nu sedan han började dagis så det är väll bara att vänja sig. Och annars är han ju pigg.

Det är verkligen jättesmidigt att man kan hyra på sjukhuset tycker jag. Och dom är ju jättefräscha och bra. Är annars mkt pengar att lägga ut på nått man bara använder några månader. Bättre att lägga dom pengarna på nästa stol istället som ska användas lite längre.
    Ja precis, på dagis tempar dom inte barnen ändå (iaf inte där William går) Så där går dom helt på allmäntillståndet. Och hösten är ju en snorig period. Så det kommer man inte undan.

----------

36+6 idag, så 3 veckor kvar till BF
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-10-11 08:00:27 följande:
    vad e babyskydd?
    Den första bilstolen man har till bebis
  • mzetterblad
    Helen C skrev 2010-10-11 08:14:39 följande:
    God morgon...
    Vi kommer med hyra från babyproffsen.

Trött som en gnu idag... Får aldrig sova känns de som. Inatt har jag sovit i soffan för han snarkar som fan. Sånt här gör mig galen... Ska kicka ut han när lillen kommer för då får man säkert inte sova när hon e liten och sen han snarkandes, nä tack...Vila på dagarna hinns ju inte med på dagarna heller....Imorgon e han ledig så ska passa på då...

Lillkillen e ledig från dagis idag likaså imorgon. Stora e på förskolan. Lillkillen ska ta kort vid halv ett och sen syskonkort vid 14:45, så de ska bli kul.....
    Vad är det för stol Babyproffsen har?
  • mzetterblad
    Helen C skrev 2010-10-11 08:20:53 följande:

Det är sån vanlig som dom flesta har som du har bilbälte till. Annars finns de sån bas som du klickar i.
    Men jag har alltid haft den med bilbälte så får man har den i 8 månader för 350 kr

försökte kolla på babyproffsens hemsida, men det fanns ingen info där, nån som sett nåt där?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2