Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Bebis050810 skrev 2010-07-04 09:45:27 följande:
    Ja orolig är jag dygnet om! för att dem ska trilla o slå sig svårt, sätta i halsen, komma bort nånstans, att de rymt från dagis, att de ska få någon allvarlig sjukdom, att de inte ska vakna nåt mer under natten, osv osv....
    men underbart är det trots all oro och alla jobbiga stunder med bråk o tjat.
    Barn är livet
    Åh skönt o veta att man inte är ensam! Jag kommer noja mig när de börjar på dagis. Och just de där med att de ska sätta i halsen är min fasa! Och springa bort från dagis o allt! Men som du säger, det är trots allt underbart och skulle för allt i världen inte byta bort föräldraskapet Solig Trots att Olivia visar sin envisa och fruktansvärt hetsiga sida Pillar på ALLT som hon inte ska pilla på är hennes motto för tillfället
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn

Taniko: ledsen för din situation Men finns det ingen annan utväg är separation det bästa för alla, inte minst för dina barn! De behöver ju även en mamma som mår bra även om det i början kommer va tufft för separation är tufft även om man själv väljer att separera! Kram!

• frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-07-04 19:57:55 följande:
    hehe, jag ska oxå köpa en badring
    Bra idé ju
  • frukarlssonn

God morgon. Idag ska jag ner till Gbg och hälsa på mitt jobb. Är ju dags snart att jobba en sväng innan man går hem igen. Så jag ska hämta ut lite nya arbetskläder. Hade jag vetat när jag gick hem sist att jag skulle komma tillbaka gravid hade jag ju inte behövt lämna in kläderna Men vem sjutton kunde tro det Flört

• frukarlssonn

Trulsa: stort grattis Ja just nsg kön så har de ju hänt att de säger fel men det är ju inte speciellt vanligt även om det händer. Men man får bara va medveten om det Själv ska jag göra köns ul men här i Thn säger de ändå inte könet så

Williams mamma: grattis, va underbart

• frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-07-06 08:53:48 följande:
    Ja, allrahelst när man inte vet om han är vaken eller sover. Igår kväll fick jag honom iallafall att somna i sin egen säng själv. Visserligen satt jag bredvid, och visserligen fick jag lägga honom ner ett antal gånger. Men till slut så somnade han Ett framsteg på vägen
    Va skönt! Så har vi haft det här de senaste veckorna, men har också lyckats söva henne i egen säng. Numera får hon endast sova en gång om dan, mellan 12-14, för att tröta ut henne lite och det har underlättat nattningarna otroligt mkt! Hon är trött och somnar fort! Usch va det är jobbigt när hon bökar och ska snura runt o ställa sig upp! Jag orkar inte stå lutad över spjälisen speciellt inte med denna mage! Inte sambon hlr för den delen.

Hedi: jag tycker Gabriel och Jakob är jättefina namn

Hmm.. med tanke på hur många tjejer det verkar bli här i tråden så borde ju oddsen va höga att det är en kille i min mage Ja vi får se den 22
  • frukarlssonn

Jag gillar Leia och Klara väldigt mycket. Sambon är inne på Leia mest om det blir en tjej. Jag är lite i valet och kvalet. Gillar båda namnen lika mkt tror jag.

• frukarlssonn

Hedi: ja jag tänker tyvärr på Star Wars med även fast namnet är fint, därför känner jag mer för Klara

• frukarlssonn
    Belavon skrev 2010-07-06 13:32:07 följande:
    Någon fler som fortfarande har ömmande bröst? Mina kliar nästan.. speciellt runt bröstvårtan. Jag håller på att bli tokig ibland.
    Mina bröst började typ ömma i v15! Har inte känt ett skvatt innan, till skillnad från när jag väntade dottern. Sen har de blivit större alldeles spända plus jätteådriga! Det hade jag hlr inte emd dottern, förutom att de blev ådriga. De förändrades inget förrän jag började amma.

Appropå jobb så är även jag utbildad med barn Som fritidspedagog. Men det blev båtjobb istället, va så trött på yrket och ville pausa men det blev en lång paus Eller paus... den pausen blev på obestämd tid.
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-07-06 19:43:56 följande:
    aH, det läser min man till. Men han är osäker på om han ska byta till tidigare år. Bara att det inte finns några jobb där.
    Båtar? vad gör du då?

Ojojoj va lugnt man kan ha det. Anledningen till att jag skrivit så mkt idag är att jag jobbar. SLutar kl 21, sedan bli jag tyst...man ledsnar på att sitta vid datorn efter en dag....
    Aha ok, va kul! Det är tyvärr s¨å ont om män i den yrkeskategorin! Ska jag jobba med barn igen skulle jag helst vilja jobba med ganska små barn. Men idag verkar de flesta avdelningar blandade.

Jag jobbar som cateringvärd och jag är stationerad på hotellet, alltså i första hand städar vi hytter osv men vi "lånas" upp till andra avd typ restaurang och butik när behovet finns, vilket det oftast finns så det är väldigt varierande och roligt. Har även jobbat i informationen och gått som förstaman (typ arbetsledare på hotellavd) Men det är bara inhopp där.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2