Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

sunflower79 skrev 2010-11-04 18:12:02 följande:
    wow det var ambitiöst =) var det nåt ni bestämde själva eller håller BM i det fortsättningsvis oxå?
    Bm kommer hålla i det, men sen är det tydligen vanligt att föräldrarna fortsätter efteråt själva. Innan har de haft 1 träff varje månad i 1 år, men de hade ändrat det nyss, tycker detta verkar bättre då blir det mer att man lär känna varandra.
  • Kinne79
    sunflower79 skrev 2010-11-04 18:16:43 följande:
    oj 21 månader! underbart! men varför kan du inte välja själv?
    Kan, kan jag kanske med det är krångligt att börja mitt i en termin eller mitt i sommaren. Jag jobbar på en väldigt liten skola, så de kan inte bara trolla fram en arbetsuppgift. Men vill ändå vara hemma länge så det är bara bonus med alla lov som förlänger min ledighet. Min man kommer vara hemma samtidigt som mig i perioder, det första året blir det ca 5 månader som vi båda kommer vara hemma.
  • Kinne79

Hittills har alla fått "rätt" kön, eller?

• Kinne79

Är lite ledsen.  Gick in i en tråd och läste ett par sidor, det visade sig att en som är med i föräldragruppen skriver i den tråden. Och hon har skrivit att hon pinar sig igenom träffarna för det är så tråkiga människor. Det betyder ju att hon tycker jag är tråkig. Jag som tyckt att hon verkar trevlig och hade hoppats på att kunna umgås ibland med bebisarna, men det känns ju lite sådär nu.

• Kinne79
    nica83 skrev 2010-11-04 21:56:25 följande:
    Trist men behöver ju inte alls betyda att hon menade att just du är trist, bara gruppen över lag? Hur känner du själv är gruppen rolig eller är det bara enstaka personer du kan tänka dig att umgås med?
    Nej, jag vet. Men första reaktionen är att jag blev ledsen. Visst tycker både jag och mannen att det bm pratar om är ganska tråkigt, vi går mest dit för att lära känna folk och då blir det extra tråkigt att läsa att man kanske anses vara trist. Men du har rätt jag kan inte heller tänka mig att umgås med alla i gruppen. Får skylla på gravidhormoner och tänka på att vara lite extra rolig nästa gång.
  • Kinne79
    sunflower79 skrev 2010-11-04 21:57:41 följande:
    näää fy vilken krock! och väldigt vågat måste jag säga att hon skriver det här på FL!! :-O verkar ju nästan som hon vill att någon i gruppen ska se det!
    jag som aldrig kan hålla käft i såna lägen hade ju inte kunnat låta bli här heller.. jag hade kommenterat hennes inlägg!! Demon
    Ja, det känns trist. Men men. jag och min man är inflyttade till stan så jag hade väl satt upp lite för höga förväntningar på att träffa lite fikakompisar genom föräldragruppen. Men de som kommer härifrån har ju inte samma behov och kan ju vara lite kräsnare.
  • Kinne79
    MammaDeborah skrev 2010-11-04 22:14:09 följande:
    Visst är det bra men för första gången nånsin har jag velat åka hem direkt och nu kan vi inte. Men har fått värktabletter mot eftervärkarna nu. Hoppas de hjälper.
    Snart sover du och vips så får ni åka hem imorgon. Grattis än en gång.
    Jag ska till Linköping i helgen.
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-11-05 12:15:28 följande:
    Ja jag tänkte spontant som nica där! Hon menar kanske gruppen som helhet men kanske eg tycker att du är jättetrevlig!!
    Hoppas det, kändes lite tungt igår. Har inte så mycket vänner här i stan så då blir man nog extra känslig. Har precis blivit vän med henne och en till från f-gruppen på fb så det ska nog kunna bli bra. Är nog lite gravidhormoner som spökar också.
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-11-05 12:20:44 följande:
    Du gör helt rätt att åka t ikea Snart sätter det igång ska du se
    Jag var på Ikea förra helgen och tänkte på dig då. Men det var ju lite tidigt för mig, så det var nog lika bra att inget hände.
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-11-05 12:34:39 följande:
    Jag förstår dig, jag hade nog också blivit lite ledsen, iaf i detta tillstånd!
    Kinne79 skrev 2010-11-05 12:31:51 följande:
    Jag var på Ikea förra helgen och tänkte på dig då. Men det var ju lite tidigt för mig, så det var nog lika bra att inget hände.
    Du får testa ikea om ngn vecka igen
    Har en timma till Ikea åt fel håll från förlossningen så det känns inte som det är värt det

Jag har nyss pratat fikaträff på fb, så nu känns allt så mycket bättre, jag kanske inte är så tråkig trots allt . Men är glad att ni finns här som man kan ventilera det mesta med.  
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2