MammaDeborah skrev 2010-10-20 20:36:51 följande:
Gaaah, jag är så uttråkad!!! Ena dagen sover jag nästan hela dagen och då har jag förvärkar from hell i några timmar på kvällen, nästa dag (idag) springer jag runt på stan, går på vattengympa och sitter utan tillstymme till förvärkar. Finns det nåt vettigt i det??
Mamma kom med beställning på två bebisset till två små nyfödda pojkar (inte tvillingar) så nu sitter jag och syr det.. Behöver nåt annat att fokusera på...
Förresten, glömde kolla frottésockor på lindex, men varken hm eller kappahl hade här i stan.
På tal om nåt annat, finns det nån manual för hur man bemöter nästan-tonåringar?? Jag tycker verkligen att det är jättesvårt med bonusdottern ibland. Min äldsta är 7 år och sen ett halvår tillbaka har jag kastats in i rollen som bonusmamma till en 12-åring. Vad svårt det är!!! Jag känner inte alls igen hur jag var i samma ålder. Jag har fått bekräftat av mamma att jag var en väldigt lugn och beskedlig tonåring vilket förmodligen inte hör till vanligheterna så jag vet inte alls vad man tänker och känner när man är mer traditionell...
Jag har fyra 12åriga tjejer i klassen. Som tur är, är de alla lugna och inte kommit in i tonårstrotsen än, så jag har tyvärr inga tips.