• Rosen

BF November,2010 DEL 2

usch det har varit en rätt så jobbig kväll ikväll. min äldsta son som blir 7 snart e mycket trotsig och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det ibland. sen har min man varit på dåligt humör o ibland beteer han sig värre än sonen tycker jag.
    nu e i alla fall sonen i säng o mannen e o handlar så nu sitter jag här i lugn o ro

• Rosen
    PennyJenny skrev 2010-05-19 09:10:53 följande:
    Skönt att höra Grattis!! Men brukar man inte få veta kön vid fvp?
    kicki08 skrev 2010-05-19 08:01:10 följande:
    Rosen: Jag vet hr det är med 7 åringar... Imorse hade jag och sonen ett praktgräl om kläder!! Så jäkla löjligt. Men han lade sig och stortjurade och totaltrotsade. *suck* När jag hade lämnat av honom på skolan kändes det inte bra alls.. Man blir ju ledsen.själv mår jag verkligen inte bra alltså. Jag kan inte sätta fingret på det alls. Jag känner mig jättenere och hängig. Trött som aldrig förr. Har jag inte ont i huvudet lr nacken så har jag ont i en axel bara sådär utan vidare... Hela min kropp är jättekonstig och jag fattar inte vad som händer. Sen har jag fått en massa konstiga utslag runt halsen och lite på armarna som kliar nå jäkligt. Jag vet inte vad jag ska göra....
    ja ibland e det ohanterbart o jag vet inte vad jag ska ta mig till. det känns som man bara vill ge upp ibland men sen vet man oxå att det bara e en period som han är i just nu. men måtte denna trotsperiod snart vara över
    om någon har nåt tips på nåt som har funkat så vill jag gärna att ni delar med er

jo man får veta könet vid fvp men eftersom jag inte fått hem brevet än så har jag ingen kod som jag kan identifiera mig med så får jag vänta tills jag får den sen får jag veta könet. men på tel sa hon att det tar ca 12 dagar till. så det e ju närmre till ul på tis
    popcornplaya skrev 2010-05-19 08:45:51 följande:
    Det är väll mkt hormoner som gör att man kan känna sig riktigt nere. Jag hade det så igår i alla fall. Allt känns bara skit.
    inte kul att må så där kan jag tänka mig, krya på dig o stor kram till dig! vi finns här om du behöver prata.
    PennyJenny skrev 2010-05-19 09:11:10 följande:
    Ny vecka - igen! Tiden rullar faktiskt på ändå :) Är i v17 nu sedan ett par dagar. Bara 2 veckor kvar till stora UL. Är fortfarande äckligt nervös inför det. De andra graviditeterna har jag vid denna tiden hunnit göra x antal ulj pga komplikationer. Men nu har jag ju inte gjort ul sedan v12 vilket är rekord för mig. Kanske därför man är så förskräckligt nervös? :o) Vet ju att liten lever där inne, är mer rädd att de ska hitta nåt fysiskt fel nu.
    har du oxå bf i oktober? spännande när man kommer över vecka 16-17 tycker jag, det känns som att det e då allt spännande börjar med RUL o rörelser osv. man börjar inse att där verkligen finns en bebis i magen
  • Rosen
    Helen C skrev 2010-05-19 09:21:11 följande:
    God morgon Girls...Vecka 17 idag, härligt..Är de fler som börjat ligga mycke på rygg?? Jag har inte sovit på rygg innan, men gör de mycke nu... Har 2½ vecka kvar till RUL.....
    va härligt!!
    jag ligger oftast på sidan men kan ligga på ryggen oxå. fattar inte dom som ligger på magen skulle kännas skumt
  • Rosen

hej på er o välkommen till alla ni nya oxå här

Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-19 20:43:02 följande:
    ja är sååååååå nojjig!! ja känner inte bebisen ETT DUGG!!
    vilken vecka är du i nu? har du känt av bebisen innan?

jag är ju i vecka 18 nu och jag känner inte av rörelser eller bubbel alls i magen. men jag har moderkakan i framvägg för första gången på dessa 3 graviditeterna. men jag har känt av i vecka 20 och 21 med de andra så jag e inte orolig. magen växer ju på mig, det märker jag.
    de e säkert ingen fara, men man kan lätt oroa sig för allt möjligt när man e gravid.
  • Rosen
    yonasam skrev 2010-05-19 21:48:52 följande:
    Tacka gudarna för er alltså!!Jag hållere på o oroar ihjäl mig, känner oxo vad jag tror är bebis svagt och sällan....och sen inget på skitlänge....äär så rädd att gå till RUl och så säger de tyvärr...no baby there!!!Panik!!Är oxo svullen i fötter och händer...Läste innan om oljor och så för bristningar...orkade inte läsa ikapp miig helt :)Jag har köpt en havandedskapsolja på hälsokostbutiken som heter Weleda som är jätteskön...sen om den hjälper mot bristningarna eller inte vet jag inte men den är skön och absorberas bra
    finns den oljan i vanlig hälsokostaffär? vad kostar den?
  • Rosen
    yonasam skrev 2010-05-19 21:56:43 följande:
    japp, den heter Weleda havandeskapsolja och kostar 209:-Väl beprövad och rekomenderad av många.
    okej då kanske man ska köpa den o testa
  • Rosen

kikar in o säger hej!
    har inte läst igenom så noga, ni skriver så man hinner inte med
    hoppas allt e bra med er.
    i morgon bitti kl 8 ska jag på RUL ska bli så spännande!! jag längtar!

• Rosen
    Helen C skrev 2010-05-24 21:50:12 följande:
    lycka till imorgon
    tack söta du!
  • Rosen
    min lukas skrev 2010-05-24 22:20:36 följande:
    Oj oj vad det skrivs, man hinner inte med. Jag har haft en skön helg med familjen och har också hunnit en tur tilll ullared. Vi ska inte på rul förrän nästa vecka och då är jag i vecka 20??? Fattar inte varför vi ska dit så sent men så är det. Jag har börjat småhandla en del bebigrejer redan, nu kunde jag inte hålla mig längre.Är det någon mer än jag som har börjat småhandla???Hoppas alla rlu går/gått bra!
    jaså fick du inte bestämma datum för rul själv? nåja, nästa vecka e ju snart spännande!!
    jag har inte handlat nåt till bebisen än faktiskt. har ju en massa från pojkarna så det får jag först sortera ut. tog hem 6 flyttlådor med bebiskläder häromdagen som jag ska sortera ut i helgen tänkte jag. när jag får reda på könet så kommer jag börja småhandla lite jag med
  • Rosen

hej tjejer!!
    jag vill oxå till gekås men det lär nog inte bli förräns nåt år eller så.

jag var på rul i morse o det gick jättebra. hon hade en student med sig in så hon förklarade varenda liten grej i detalj. det var ganska intressant.
    allting såg jättebra ut helt underbart!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2