-
Vilken fin magekicki08 skrev 2010-07-16 17:15:42 följande:Nya magbilder i mitt galleri för V 25
-
Sa de hur din moderkaka låg? Det har tydligen stor betydelse.Kinne79 skrev 2010-07-16 21:06:57 följande:Ser att ni pratat endel vagnar, tycker det är skitjobbigt att bestämma sig. Dagens idé är att vi ska försöka hitta en liggvagn med fasta hjul på blocket och sedan i sommar leta efter en sittvagn men snurrhjul. Men det är svårt att hitta bara liggvagn på blocket, oftast är det både ligg och sitt.
Nu har jag börjat få ont i svanskotan, är det början på foglossning eller bara att jag sitter för mycket?
Gör inte superont och jag ska inte gnälla iom att jag inte haft några krämpor alls första halvan av graviditeten.
Jag känner fortfarande inte av bebisen i magen och idag är jag i v 20+0, undrar verkligen när jag ska börja känna.
-
Åh va härligtAnnizsj skrev 2010-07-16 21:51:41 följande:Du kan vara lugn! Jag började först känna vid rul i vecka 19+ ngt. Detta är ändå mitt tredje, men moderkakan ligger även denna gång i framvägg. Ligger i sängen förkyld. Lagom till helgen kul
de här två dagarna har mina föräldrar tagit hand om barnen. De har varit jätteduktigs. Pappa har verkligen visat att han kan, jättekul!
Men inte kul m förkylning
Kicki: ja så är det, man hinner fokusera allt på första barnet, nu hinner man inte tänka. Men varje graviditet känns ändå overklig.
Vi ska på köns ul nästa torsdag! LÄNGTAR och är så nyfiken jag kan dö
Idag ska jag jobba! Shit hur ska detta gå?
Jag ska vara en resa (två dagar) i informationen och det är inte min ordninarie befattning och de va 1.5 år sen så jag minns ju inte mkt! Men de vet om det och sa att de bara va glada om jag kom! Så man får väl ställa upp
Ska iaf bli jättekul att jobba och träffa kollegor igen! Olivia ska va med sin pappa.
-
Jag ska eg börja 12 augusti och jobba 60 procent så det blir bara till sista augkicki08 skrev 2010-07-17 08:07:04 följande:Ska du börja jobba igen nu alltså?
Det är lite jobbigt i början, man längtar hem. Men sen är det ju lite kul oxå. Om man trivs med sitt jobb då förståss
förstår att du längtar till köns UL. vad tror du att det är? En tjej till?
Men nu hade de kris och jag har eg semester nu men chefen chansade på att jag skulle vilja jobba ändå.
I början trodde jag tjej men nu vet jag inte längre alls! Sambon är övertygad om att det ska bli en tjej till
Men jag har verkligen ingen magkänsla alls längre.
-
TackHelen C skrev 2010-07-17 09:38:08 följande:Här har de varit riktigt dunder och brak, så kollar man ut och givetvis kommer de en blixt precis utanför fönstret och åskan direkt på, en sån knarrande åska som jag hatar. Detta väder hatar jag på natten. Blev bortförd från mina föräldrar när jag va liten och ville sova mellan dom, men fick inte, så de sitter i än att man e lite rädd för den, mest på natten då....
Tjejen är de liv på, jädrar va de boxas därinne, ibland undrar jag om det e normalt att ha en sån aktiv bebis i magen
hehe
Chanelll- lycka till
Här åskar det inte men regnar. Så skönt!! -
Okej ja då tar de längre tid att känna. Men förstår du är otålig!! Men det kommer snart!!Kinne79 skrev 2010-07-17 09:57:19 följande:MissCh- Attans, foglossning alltså, hoppas inte att den blir värre, just nu kan jag fungera som normalt bara att det gör lite ont ibland.
kicki08- Hoppas inte heller att det blir värre än så här, just nu gör det bara ont, men jag kan göra allt jag vill, jag går mycket om dagarna, men det blir ändå inte samma som när jag jobbar.
Vi har inte kollat könsul. Men på rul sa hon att det var en flicka, vi får se om det stämmer, kommer inte göra könsul för att kolla (tror jag)
Chanell- Moderkakan ligger i framvägg, vet att det tar längre tid då, men blir ju ändå sugen på att känna snart. Tycker inte att jag känt något fladder heller.
Idag ska vi iväg till Göteborg, passade på att kolla på blocket, hittade en fin vagn som vi ska titta på 3000kr och då är sittdelen inte ens använd. En brio-09 jag hoppas verkligen att den är fin, för tycker det är lite jobbigt att kolla runt på blocket och i Dalarna där vi bor är det så sällan det kommer ut något bra.
Åh kul att ni hittat en vagn
-
Åh vilka fina magar ni har f¨ått! Jag har fått MASSOR av kommentarer nu när jag jobbade hur stor jag är och om det är tre st därinne och allt de där ni vet! De öär verligen jobbigt när så många håller på med samma kommentarer!! Fast jag vet de inte menar illa men man orkar inte skoja tillbaka längre.
Min sambo jobbar ju max tio min gångväg från hemmet så han kommer hinna hem tack o lov om förlossningen skulle sätta igång på dan.
Nu har man iaf jobbat två dar hemnifrån. Men gud va jobbigt de va första kvällen o morgonen! Första ggn ngnsin jag somnade utan Olivia och vaknade utan henne med. Men sambon skicka sms och uppdaterade så det kändes bra
Och de va så KUL att få träffa sina kollegor! Va några på semester nu så det ska bli kul att se dem en sista gång innan man går hem igen för sen byter jag båt och vissa blir kvar där tyvärr.
Nu får jag ÄNTLIGEN krama och pussa på min älskade dotter igen
-
GrattisSaraia skrev 2010-07-19 18:37:21 följande:Gjort könsUL i dag och.... YES!!!! Det blir en tjej till!!!! E sååååååååå glad!!!!!
Kicki: jag är med lite orolig för de där med barnvakt då vi inte har några föräldrar i närheten, vilket är synd då de är förtidspensionerade och hade haft möjlighet att ta Olivia. Vi har ju några bekanta i Tidaholm som gärna tar Olivia men de jobbar ju på dagarna med så va gör man då?? Ja bara hoppas på att fl startar vid "rätt" tidpunkt! Värsta fall får sambon bara släppa av mig på förlossningen! Kan inte komma på en annan lösning. -
Smart o gräva hål i sandenBebis050810 skrev 2010-07-20 10:48:19 följande:Nä jag solar inte heller baksidan, men igår när jag va på stranden grävde jag ett hål i sanden och la magen där i och sen solade jag ryggen lite
Här är det molnigt idag
ska ut på en promenix nu!
Jag kan inte ligga på mage alls längre när jag sover. Känns som man har en hård kudde under annars.
Jag har börjat få såna vadkramper på nätterna! Ngn mer som lider av det? Jag fick det med Olivia med. -
Usch hoppas örat blir bätre snart! Har du fått en propp kanske? Eller lock? Känn dig inte fånig, klart du ska få hjälp för det! Det är obehagligt när man inte hör!!Annizsj skrev 2010-07-21 06:14:10 följande:ucsh o fy va jobbigt! Hoppas att du kunde somna om sen.
Jag sov bra inatt. Men min yngste har börjat vakna på natten å ställa sig i sängen o skrika. Inget annat än att ta upp honom å lägga honom mellan oss. Han som precis börjat sova så bra å länge i sin egen säng. Men antar att han behöver oss extra mkt nu, mkt drömmar kanske? Bara det lugnar ner sig snart så vi succesivt kan flyttta över honom till eget rum i höst. GÅr liksom inte att ha de båda i samma rum sen.... Stora sonen sover ofta hela nätter nu, vaknar när han tappar sin napp eller drömmer. Va skönt det är när de blir lite större å man slipper noja sig inför nätterna
Det är just det jag oroar mig så mkt för nu när det är ca 4 mån kvar till bebis kommer. Har inte haft det lätt med mina små pojkar. Många vaknätter. TÄNK OM man får ett barn som sover större delen av natten, men den turen vågar jag knappt hoppas på. Bäst att vara inställd på ett år av sömnbrist igen....
Sitter här på jobbet, inte fått ett samtal än. Är frisk förutom att jag fortf är döv på ena örat. Känns så fånigt att ringa VC å boka tid när jag annars mår bra, lite förkyld bara. Men inte kul att varit halvdöv sedan i lördags!
Jag bävar lite just för nattningarna när jag ska va själv men det är som tur är inte så många kvällar i veckan. När vi flyttar ska Olivia få eget rum och då ska vi försöka få henne somna sjä'lv. Det blir lättare då sovrummen är på samma plan som resten av rummen så man kan springa in då och då i början. Få se hur det funkar. Hade ju underlä'ttat så enormt!
Jag måste säga att jag oxå mår väldigt bra av graviditeten trots allt förutom vadkramper ibland på nätterna och sen har jag sd, inga besvärande än så länge men blir de som med >Olivia kommer det bli jobbigt att gå de sista tio veckorna. När jag väntade henne fick jag gå i snigeltakt för så fort jag ökade takten började det krampa av sammandragningar. Så lyckades jag ta en promenad på 20 minuter va jag nöjd
Jag längtar ihjäl mig till imorgon! Då ska vi på köns ul!!!
Barn under sju år får inte följa med så Olivia ska va hemma hos mina föräldrar sålänge.