Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Annizsj skrev 2010-07-21 08:04:56 följande:
    Spännande med k-UL! Vi hade ju med båda våra på RUL å det gick bra. Hon som gjorde det (faktiskt hon som förlöste VIggo) var väldigt förstående. Mitt i semstertider är det inte lätt att få barnvakt.

Jag mår ju också så bra. Men foglossningen borde komma snart. Känner av lite i ena sidan, men inget i jämförelse med sist.. AJAJAJA!

Fick en tid på VC kl tio. Tur att man har bilen idag så man lätt tar sig dit å tillbaka till jobbet sen. Måste storhandla efter jobbet också. Ska bli sååå skönt att spola örat så man blir hörande igen Aldrig gjort det innan. Gör det ont?

Idag går jag in i v.23.fort går det!
    Spolning av örat gör absolut inte ont. Iaf inte när jag gjort det, möjligen kan de kännas lite obehagligt men jag har tyckt de vart skönt för de gå¨r fort och skiten försvinner

Ja vi fick också ta med dottern på rul, de va inga problem alls
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn

Appropå sömn sover jag som en stock nu! Förutom toabesök på natten men sen somnar jag om direkt så jag drömmer knappt ngt just förtillfället, iaf inget jag kommer ihåg. Men har oxå hört mardrömmar är vanligt under graviditet pga den lätta sömnen.

• frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-07-21 08:36:16 följande:
    Tösen i magen är SJUKT aktiv just på kvällarna. Igår stökade och bökade och sparkade hon så jag kunde inte sova på jättelänge. Nu börjar sparkarna bli så pass hårda så man blir störd av dom
    Men det är ju mysigt oxå
    Min lill* är oxå sjukt aktiv på kvällarna men inget som ger mig sömnproblem än så länge iaf
  • frukarlssonn

Nu har vi fått en tid för Olivia på bvc i Tidaholm dit vi ska flytta. Samma dag som jag ska t mvc. Men de ligger nära o i samma byggnad och sambon kommer ff va ledig då så det blir bra för då kan han hänga på. Hon berättade även att de har en familjecentral där precis som här så jag blev väldigt glad för jag har googlat o kollat på deras hemsidan men inte hittat ett skit om öf. Men de har de iaf, lite olika aktivitetr så det är perfekt för där har jag lärt känna många mammor

• frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-07-21 09:15:25 följande:
    Belavon: Jag har börjat äta magnesiumtabletter men det dröjer väl innan de verkar, är brustabletter effektivare?

Lyckade somna vid 3.30 igen sen blev vi väckta av hunden kl 5 ..underbart. *s*
    Tack o lov så somnade Noah om o jag likaså, sen sov vi till 8:30...hoppas att få sova lika länge imorgon.

Jag velar lite över könsul här...på Rul var hon ju "säker" på att det var en tjej och ska ju på tillväxtul den 8/9 o då kanske de kan se igen?
    Annar har jag ett könsul inbokat den 16/8 o han som gör det är ju proffs på det..kanske värt att lägga 340 kr på det för att vara helt säker???
    Oj, 340 va ju billigt! Här får jag punga ut 750 spänn
  • frukarlssonn
    NJsmamma skrev 2010-07-21 09:56:36 följande:
    usch ja det här med att drömma mardrömmar känner jag igen, drömmer sjukt mkt speciellt om bebis och att sambon ska lämna mig;) Sover också riktigt dåligt på nätterna, är uppe och kissar iaf 2 ggr varje natt och sen kan jag inte somna om förrän väldigt länge så mest går man runt som en zombie på dagarna. Har också fått massor utav sammandragningar, flera om dagen ska till bm på måndag får se vad hon säger om det, vet ju att det oftast inte är ngn fara och att så länge det inte gör ont så ska det vara lugnt.. men har flera om dagen som är riktigt obehagliga och sitter i extra länge.

Igår fick jag brev från fk med beviljad havandeskapspenning from den 20 september, underbart skönt, nu har jag 3,5 veckas semester kvar, sedan inskolning på fritids och skola för dottern sen blir det väl ungefär 4 veckors jobb innan ledighet, toppen!!
    Grattis till hp Skrattande

Jag har flera sd om dagen med, men om dina känns obehagliga så tycker jag abs du ska ta upp det! Kan va ett tecken på att du ska ta de lugnare!
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-07-21 11:20:14 följande:
    Då var örat spolat. En sådan befrielse! Jag hör hur bra som helst nu

bebis050810- Svårt det där. Men förkylningar kan ju sitta i länge länge. Tycker då alltid att vår äldsta 'är snorig. Kolla det allmänna tillståndet mer än snoret. Fast har hon feber så är det klart att hon är hängig, hur påverkad hon är beror ju på. endel tål massor endel inte. Du kan ju alltid ringa å prata med dem!

Mammadeborah-- Jättejobbig sits. det förstår jag. Förstår inte riktigt, ska ni sälja huset innan ni hittar ngt nytt? Låter osäkert i mina öron. Kan ni inte försöka hitta ngt i närheten då? Så ni slipper byta dagis/skola?

Bajs va mkt det är på jobbet idag...har redan varit iväg en timme å har ingen lust att fortsätta jobba nu efter lunchen... LÄngtar hem till mina godingar, även om gårdagen var en riktig gnälldag (då ville man ju bara bort haha).
    Åh, jag VET känslan! Jag har haft propp flera ggr och det är en sådan befrielse! Känns som man fått nya öron Eller öra! Jag har öronkatarr på ena örat så de strular ofta. I fjol ballade örat ur totalt och jag fick ont med! Det va obehagligt för de gjorde ont ner i halsen, skitläskigt. Så fick åka till akutläkare eftersom de va helg och där konstaterade han att de va totalstopp i båda örona samt att jag hade inflammation i örongången. Så han sög ut skiten typ med ett smalt metallrör. Sen gjorde örat ännu ondare men efter två dar va jag nästan återställd. Ja jag har aldrig haft så ont i örat kan jag säga.
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-07-21 12:46:09 följande:
    Ja en sådan befrielse det var Känns som man äntligen är utsläppt ur en burk.
    Fasiken va ont det låter. Har du ofta öroninflamation? Jag kommer inte våga använda öronproppar mer. Hon sade att det täpper till å trycker in vaxet mer. Brukar ju ha det om jag har sovmorgon, allt för att få sova lite extra....är så ljudkänslig å en viss liten är så högljudd...
    Ja det va inte skönt kan jag säga. De va inte öroninflammation utan inflammation i örongången typ. Men detta va första ggn det gjorde ont.

Ja precis så är känslan, att bli utsläppt ur en burk

HelenC: jag har väl snarare tvärtom, ast inte så farligt eg. Men har haft lite småkramper i magen emellanåt, tar ju en niferex var tredje dag och de va efter det jag tyckte magen hamnade en aningen i obalans, så de kan va tabletterna i mitt fall. Tur jag slipper ta dem varje dag, än så länge iaf.
  • frukarlssonn
    Paris2006 skrev 2010-07-21 13:48:40 följande:
    Hejsan! Hoppas jag får hoppa på med er i denna tråd när jag nu hittat er? Själv heter jag Linda, är 30 år, och har bf 10.11 med mitt andra barn. Har en dotter från tidigare som är född i april 07.
    Välkommen! 34 år och väntar andra barnet Håller med om att man inte alls hunnit fokusera på samma sätt på detta barn. Magbilder tog jag mkt oftare med Olivia i magen, nu glömmer man hela tiden. Läste oxå mkt mer om fosterutv osv men nu har jag inte alls hunnit sätta mig in i sånt.

Har ff inte handlat ngt till lill*n i magen. Kommer göra det efter vi flyttat. Huset besiktigades idag förresten och det gick igenom Lite småfel såklart men inget mer
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-07-21 20:56:50 följande:
    Tack för tipset! Får pASSA på att titta på sånt när mannen inte är hemma Inte hans favvoprogram sånt där...helt förståligt!
    Sambon får snällt se på femman nu Fast han har sin dator som tur är När vi flyttar ska vi köpa en tv till som vi ska ha i data/gästrummet.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2