Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Hedi skrev 2010-06-02 10:50:14 följande:
    Ja pengarna bara försvinner och vi slösar verkligen inte men det dyker alltid upp nagot!
    Ja usch pengar ska vi inte prata om. Vi är verkligen inte rika. Jag får 2000 i månaden och sambon har hitills gått på a-kassa som gradvis sänkts så den här månaden fick han ut 7500. Sen är det ju barnbidraget och så får vi bostadsbidrag på 1100. Inte så man kan torka sig i röva med pengar direkt Tungan ute

Men nu har sambon fått jobb igen som är helt ok betalt så det är underbart för våran ekonomi.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya
    Bisquit skrev 2010-06-02 11:47:14 följande:
    Och när hade ni tänkt gå?
    Min kompis nu hon gick två veckor innan bf och gick över tiden tio dagar.
    Jag funderar på att vara hemma en månad innan bf. Kanske lite slöseri för man lär väl gå över tiden, men jag har så jäkla lång resväg ( 15 mil enkel resa ) så det skulle vara skönt att slippa det sista tiden.
    Jag ska nog börja ta ut föräldraledigt 60 dagar innan bf. Det är så tidigt som man får. Jag går ju bara hemma ändå och vi behöver pengarna.

Det kanske är slöseri med dagarna men jag har inte tänkt vara hemma lika länge med nästa, behöver komma ut på jobbmarknaden igen.
  • popcornplaya

Ja idag är då den stora dagen för RUL......

Ser att det är flera andra som också ska på rul idag. Men jag verkar vara den som har den senaste tiden idag, alla andra ska ju dit nu på förmiddagen.

Jag längtar ju ihjäl mig!

Jag gick förövrigt in i v.17 idag men hoppas på att bli framflyttad idag för enligt mig borde jag vara lite längre gången.

• popcornplaya
    kicki08 skrev 2010-06-03 08:24:41 följande:
    Spännande!!! Minns hur fruktansvärt nervös jag var. Kunde inte äta på morgonen och sprang på toa hela tiden
    När är det dags för dig? Du måste genast berätta hur det gick sen
    Klockan 14:00 har vi tid så det är ett tag kvar man kan vara nervös på. Så synd att vi inte kommer få reda på könet idag bara. Är avundsjuk på er som har sjukhus där dom inte har något emot att berätta.
  • popcornplaya
    Bisquit skrev 2010-06-03 10:48:14 följande:
    Redigerade in beräkande bf datumet på min sida och vips är jag i v 19...
    Iof sa bm på rulet att et stod  den 31/10 men eftersom man har ett sånt säkert datum på insättningen så tyckte hon att den 1/11 skulle stå kvar.

( fast det spelar väl ingen roll för bebis behagar väl ändå inte komma ut förrän närmare den 14/11.... )
    Säg inte det, jag fick 5 dagar innan bf med sonen.
  • popcornplaya

Hej, jag var ju på RUL idag. Trodde jag var i v.16+0 men var säker på att bli framflyttad då jag blev så mycket bakflyttad på mitt tidiga vul. Men tji fick jag, blev ännu mer tillbakaflyttad så nu är jag i v.15+3 med BF 21/11.

Får i alla fall ett nytt ultraljud om två veckor igen, inte helt fel.

Föresten så kanske 21 är just vårat datum. Sonen var också beräknad till den 21:e fast i juli månad. Sen kom han ju inte på det datumet utan 5 dagar innan.

• popcornplaya
    Bebis050810 skrev 2010-06-03 21:28:58 följande:
    Hej!

Jag har läst här i er tråd länge men inte velat skriva men nu måste jag nog hänga på er!

Jag är mamma till 2 flickor födda 05 och 08 och väntar nu bebis nr 3 i november.

Har varit på 2 VUL och ett UL i vecka 13+ och nu väntar jag på RUL den 21 juni, är då i vecka 20, läääängtar!!!

Har en fin bebismage nu men känner inga rörelser.... vilket oroar såklart, man tycker ju att man borde känna tidigare med nr 3, jag är i vecka 17+1 idag.
    Kände massa nervryck + nåt inne i magen för 2 veckor sedan men sen inget mer, det var bara en dag, sen nu försöker jag känna efter varje dag och kanske kanske är det bebis som sparkar till nångång ibland men jag är absolut inte säkert på att det är den!! kan lika gärna vara tarmar eller inbillning.....
    (¯`°•.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11 2010 ♥ ¸.•°´¯)
    VÄLOMMEN Skrattande
  • popcornplaya
    PennyJenny skrev 2010-06-03 19:32:35 följande:
    Argh, sura dagar det där! Men du får lite plåster på såren med ytterligare ett ul iaf :) Såg allt bra ut annars?
    Ja allt såg bra ut men eftersom vi blivit flyttade så mycket bakåt så tycker jag det är så konstigt. Så hon sa att vi kunde få ett ul till sen om två veckor så vi får se att bebis växer ordentligt och lugna oss.

Är så skumt bara för jag har ganska regelbunden mens och enligt det här BF så skulle jag haft min ägglossning ungefär när jag skulle haft nästa mens.......
  • popcornplaya
    Loppan11 skrev 2010-06-04 09:20:40 följande:
    Hur mycket bakåt blev ni flyttade?
    På tidigt vul blev vi först tillbakaflyttade nästan 2 veckor och nu blev vi tillbakaflyttade 4 dagar till. Enligt FL skulle jag haft ägglossning den 1 mars men det är ju skumt då jag senast hade min mens vid månadsskiftet januari/februari.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2