Inlägg från: Frogster |Visa alla inlägg
  • Frogster

BF November,2010 DEL 2

Halloj på er allihop!

Tiden räcker inte riktigt till för att vara aktiv i tråden....
    Hoppas det är bra med er och magarna!

Här går det framåt med räserfart just nu känns det som!

31+6 idag och magen ser ut som så:

I eftermiddag bär det av till bm för lite koll. Hoppas på att allt ser lika bra ut som tidigare =)

Sköt om er allesammans!
  • Frogster
    Bebis050810 skrev 2010-09-08 01:04:29 följande:
    Sitter uppe, vaknade av att jag va illamående som fan!! och magen strular o kurrar bläää
    Men fy vad jobbigt.... Hoppas det är/blir bättre!
  • Frogster

Gårdagens bm-besök visade inte på något nytt - vilket i det här fallet är bra! =)

Mini följer sf-kurvan utan att vika en enda millimeter. 30cm i 30+6 =)
    Hjärtljuden var finfina med 140 slag per minut.

Fick bekräftat att det jag kände i lördagsnatt var en Mini som vände sig så nu ligger han med huvudet ner!
    Även om jag vet att det egentligen är gott om tid kvar så har jag nojat över just det då jag har haft hans huvud på nära nog exakt samma ställe under revbenen i flera veckor utan att han vänt runt en enda gång!

Kollade bara urin och blodtryck denna gång och där var allt som det skulle!

Min vikt har dock minskat!
    Alltså den vikt jag går efter är den jag tar på egen hand här hemma. Hos BM kan man ena gången väga sig när man är vrålhungrig och ska äta det första man gör efter besöket och nästa gång faller det sig så att man precis har tryckt i sig en stor middag innan man kliver innanför dörren där.
    Så har börjat att väga mig ca varannan vecka på morgonen efter toabesök men före frukost då det känns mest tillförlitligt.
    Min viktförändring i dags dato är +6,3kg.
    Misstänker minskningen beror på att jag inte alls kan äta särskillt mycket längre. I normala fall kan jag liksom få i mig nästan en hel pizza men nu mera är jag tvärmätt på max en tredjedel!
    Till på det så är jag betydligt mer nogrann med att äta varierad och nyttig mat nu än tidigare men det enda jag gör för att "minska viktuppgången" är att hålla igen lite på godisätandet för när jag får fart med det så kan jag verkligen vräka i mig galna mängder!

• Frogster
    Kinne79 skrev 2010-09-08 10:17:51 följande:
    Igår fick jag redan på att min mans kusin (som vi umgås ganska mycket med) ska få barn i mars. Min första reaktion var att jag blev besviken och kände att jag efter allt vårt kämpande ville ha släktens intresse hela graviditeten ut, plus gärna de första månaderna. Men nu har jag sovit på saken och det ska ju såklart bli jättekul att vårat barn får en så jämngammal kompis att vara med. Visst är känslor lustiga ibland!
    Jag förstår din känsla väldigt väl!
    Hade liknande känslor i början även om de var precis motsatta!

Min bror ska bli pappa nästa vecka (planerat snitt) och alla i min omgivning har från första stund varit rätt anti den graviditeten.
    Låter kanske hemskt men min bror har NOLL ordning på sitt liv och de har redan 3 ungar (1 gemensam) som växer upp i samma typ av miljöer som man kunde i programet "Rent hus" som gick förut.
    Min bror är väldigt vek i sin läggning och lever ihop med en riktig ragata som domderar allt och överallt!
    Vi alla vet hur galet barnkär han är så alla är glad för hans skull, men ändå inte så att säga....

Hur som så när jag berättade om min graviditet så tyckte ALLA att det var skitkul och skulle bli så spännande!
    Och när man då ena stunden pratar med någon som ojar sig och är orolig över min brors situation och så två sekunder senare byta samtalsämne och vara sååååå glad över min Mini gjorde att jag en period mådde riktigt dåligt!
    Även om jag delar många av de "antikänslorna" kring brors barn (även om jag så klart är mest glad) så älskar jag min bror väldigt högt och att så uppenbart bli jämförd med honom och nära nog satt på en piedestal kändes oerhört jobbigt.
  • Frogster
    NoahLeah skrev 2010-09-08 12:55:25 följande:
    Nu är jag hemma från tillväxrultraljudet och hon ligger på + 24% så det blir ett nytt UL den 4/10. Då ska läkaren även känna hur livmoderhalsen o tappen känns sen avgörs det om det blir snitt, igångsättning el låta det ske naturligt.
    Kinne79 skrev 2010-09-08 13:04:11 följande:
    Är det mycket med 24%? Kan inget om det där. Inom vilken procent tycker de att det är ok?

Trulsa ställde samma fråga som tog form i mitt huvud....

Hoppas allt går bra oavsett!

• Frogster

När man är grymt förkyld och inte orkar göra något mer avancerat än att andas typ...
    Då har man gott om tid att göra nya intressanta upptäckter och reflektioner....

Som att min navel putar ut när jag hostar! Skrattande

• Frogster

Ja ni... Det där med namn är verkligen fruktansvärt svårt!
    Har verkligen INGEN aning om vad vår lillskrutt ska heta... Börjar tycka det är jobbigt faktiskt för det är trots allt inte såååå länge kvar och våra förslag är väldigt få!
    Vårt största problem är att ingen av oss riktigt kan svara på vad för typ av namn vi föredrar! Tycker om både de gamla som ju är moderna nu och de som man räknar som mera klassiska....

Vet liksom inte riktigt vilken ände man ska börja i längre!
    Framförallt som man insett att man efter att ha kollat ex. almanackan EN gång så fastnar man för vissa namn, men läser man igen så har man hunnit "smaka" lite på dem och då blir listan efter helt annan!

Jaja... Det löser sig på nån höger!

Alltså ni...
    Behöver jag oroa mig över att Mini far illa för att jag minskar i vikt?
    Nu är jag ju förvisso sjuk och även om jag försöker äta ordentligt så är det svårt när typ inget smakar och allt gör ont att svälja så att jag minskar lite nu känns inte på något vis konstigt.

Men trots att jag är förkyld så tycker jag att jag har tappat för mycket på för kort tid!
    Vägde mig vid förra kontrollen som var för 3 veckor sedan. Då hade jag en total viktuppgång på nästan 8kg. Nu har jag tappat så att den totala uppgången sen inskrivningen ligger på strax under 5kg!

SF-måttet ökar precis så som det ska så rimligtvis gör Mini det med!
    Men det innebär ju samtidigt att min viktminskning är ännu större i och med att jag går ner medan han ökar....

• Frogster

Ååh vad fint Popcornplaya!

Har kliat i fingrarna läääänge nu att fixa till mini... Men så skrev vi nytt lägenhetskontrakt i förra veckan och ska flytta sista veckan i oktober (bf 9/11) så det blir inte alls mycket förberett!
    I och med att vi köpt allt nytt så är det så mycket smidigare om allt kan vara kvar i sina kartonger/förpackningar om det är möjligt.
    Men ska förbereda allt så mycket som är möjligt i alla fall. Man vet ju aldrig, liten kan ju få för sig att komma lite tidigt...

• Frogster

V. 33 idag och ny bild tagen =)
    Känns dock som att magen snarare har krympt sen förra veckan....
    Eller så är det bara min fortsatta viktnedgång samt ljuset som lurar ögat lite.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2