Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

grattis igen rosen! men fy vilken personal.. de verkade ju inte lyssna alls på dig! skönt att det är över! såna där kvaddlar kommer jag INTE att ta hihi

• sunflower79
    MammaDeborah skrev 2010-11-02 20:00:37 följande:
    Jag har faktiskt bara mött barnmorskor som alldeles precis förstår situationen när jag berättar att han låg i vidöppet läge. Det är ganska ovanligt, men visst händer det. En väninna till mig fick förlösas med snitt av den anledningen. Hon öppnade sig inte trots värkstimulerande dropp.

Sättet bebis roterar under hela förlossningen  är ju för att alltid bjuda minsta motstånd i bäckenet och födslokanalen. Om då bebis inte bjuder sig rätt från början blir hela rotationsförloppet lite tokigt. I värsta fall kan det leda till att bebis inte sjunker ner ordentligt. I mitt fall roterade sonen rätt till slut och då gick det ohyggligt fort, men tiden innan dess var extremt smärtsam. Jag tappade all fattning och trodde aldrig att jag skulle klara det.

Här står en hel del: se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/pl.../#4
    bra info! tack! ja tänk egentligen vad mycket det är som ska komma "naturligt".. konstigt att det inte är fler komplikationer ändå! att allt e så himla uträknat!
  • sunflower79
    MammaDeborah skrev 2010-11-02 20:05:45 följande:
    Av er som har fått, lugnade alla bebisar ner sig precis innan? Min tös är otroligt lugn ikväll. Har puttat igång henne flera gånger, och visst får jag svar efter en stund, men hon brukar var sjövild. Senast igår på FL var hon helt vild. Förvärkarna är inte värre än nån annan dag idag så jag tror inte att något är på g. Men vid tre idag började jag plötsligt må jättekonstigt. Blev alldeles skakig och illamående så jag la mig på soffan en stund. Mår lite bättre nu, men känner mig fortfarande inte riktigt som vanligt i kroppen.
    har ju inte fått än men har noterat att de flesta av dem som fått sagt att bäbisarna lugnat ner sig dagarna för fl...
    det där skakiga o illamåendet känner jag igen.. blodsockerfall! det enda som hjälpt för mig då har varit att få i mig nåt snabbt att äta o sen vänta en stund... skitotäckt!
  • sunflower79

idag vill jag bara att bäbis ska komma... vet inte vad jag gjort henom! sparkar o snurrar och är det inte det så är det hickan från helvetet! är jätteöm i magen har hållt på så här sen jag kom hem runt 16-tiden idag! vet inte varför!!

• sunflower79
    Annizsj skrev 2010-11-02 21:53:12 följande:
    Har alla i tråden sd o förvärkar? Jag har inget! Men en bökig bebis som vänder i vrider på magen. Lagom behagligt.. Känner ofta ett stort tryck neråt, bebisen är rörlig sedan åtminstonde två v tillbaka. Tror inte att den kommer fixera sig innan det är dags, knappast vara ruckbar heller! Fasiken va nyfiken jag är på VEM som finns där inne????? Tjej kille? Tror att vi är överens om killnamn ny iaf, så det känns brA!
    vad blir det för namn då? =)
    Bebis050810 skrev 2010-11-02 21:59:48 följande:
    Fasen vad hungrig jag är!!! fast bara på kvällarna, på dagarna äter jag inte mkt men sen på kvällen kommer suget och hungern. vill ju inte trycka i mig massor när man snart ska sova. ätit 2 morötter o några pepparkakor, en banan och nu en macka men inget hjälper, är hungrig så får bli en macka till, sen är jag sååå sötsugen med på en bulle eller chokladbit!
    Nån som känner som jag?
    samma här! inte alls hungrig mitt på dagen men på kvällen kan jag peta i mig lite av både det ena o det andra.. ikväll har jag ätit en blodgrape, riskakor, mjuka pepparkakor, lite nötter o godis... fortfarande sugen på nåt!
  • sunflower79
    Hedi skrev 2010-11-02 22:09:05 följande:
    Har en morotskaka i kylskapet inte bra!
    ååhh den hade jag inte haft kvar länge! haha.. jag har flera i frysen men det tar ju tid att tina så det får vara idag hihi
  • sunflower79
    Bebis050810 skrev 2010-11-02 22:14:19 följande:
    sammandragningar har jag lite då och då men inga som gör ont utan bara att magen blir stenhård. annars har jag inte en enda känning! inte minsta förvärk, nada.
    Har jag inte haft med de andra 2 heller så det är skönt på ett sätt, men sen när det väl sätter igång ja "då sätter det igång om man säger så!" den smärtan är jag rädd för! fy!
    Bebis bökar och sparkar och har sig i massor!!! ibland undrar man vad den håller på med, igår kväll sparkade den så det strålade ut i benen och gjorde jätteont, det kom och gick som stötar eller vad man ska säga, svårt att förklara....
    någon berättade att det där när det strålar ut i benen är när bäbisen kommer åt nån nerv som hamnar i kläm.. får oxå det ganska ofta.. jätteobehagligt!!
    Bebis050810 skrev 2010-11-02 22:19:58 följande:
    sunflower79 skrev 2010-11-02 22:08:44 följande:
    samma här! inte alls hungrig mitt på dagen men på kvällen kan jag peta i mig lite av både det ena o det andra.. ikväll har jag ätit en blodgrape, riskakor, mjuka pepparkakor, lite nötter o godis... fortfarande sugen på nåt!
    Kan det vara så att man blir så hungrig på kvällen för att man äter så dåligt på dagarna?

nä ska ta och tina upp en bulle nu!
    kan vara det, men jag äter ändå på dagen.. bara för att jag måste! men har mer aptit på kvällen =) var bullen god? haha
    dazazz skrev 2010-11-02 22:45:20 följande:
    En kompis till mig prövade kvaddlar och sa att det var det värsta hon gjort. Själv hade jag tens och tror nog att det hjälpte, men det var för meckigt med så täta värkar som jag hade så den här gången skippar vi det. Akupunktur hade jag förra gången och det tänker jag ha den här gången med.
    precis så har jag tänkt om alla de smärtstillande du skriver om... därför tänker jag oxå prova akupunktur! och lustgas tror jag =) men om BM säger att jag verkligen skulle behöva epidural kommer jag lyssna på dem, för förhoppningsvis vet väl de bäst antar jag *snurrigt*
  • sunflower79

ja det där med bärsjalar är en hel djungel! fick låna en sån där lång sak med ringar i ena ändan.. men jag tycker det är skitkrånglig att lära sig!
    kollade det där easyhug och de verkar ju riktigt smidiga i jämförelse! men fasen va dyra de ska vara då! det är ju bara ett tygstycke =)

• sunflower79
    Frogster skrev 2010-11-03 08:20:51 följande:

Känns som dags att uppdatera med ny bild på min stora lilla grabb! =)
    På fredag blir han hela 6 veckor! Fattar inte var tiden tagit vägen...
    Lite lustigt att tänka att han egentligen inte skulle varit född än... Tisdag nästa vecka, alltså den 9:onde var hans planerade BF!
    Så krasst sett så skulle han ha kunnat ligga kvar i magen i nästan 3 veckor till om jag gått över... Fy vad lustig tanke! Haha

I måndags uppmätte han 3240g fördelat på 51,5cm och med ett huvudomfång på 35cm =)
    Och som synes på bilden så har han *host* snart växt i strl 56! Haha
    Upptäckt att det är perfekt med för stora tröjor när man går ut med hundarna för då har han hela tiden händerna skyddade! =)
    Testat att ha "vantar" på honom men de bara kasar av när han vevar runt och bädda ner händerna funkar inte heller så det här var en perfekt lösning för stunden! =)
    åh gud vilken sötnos!! vad ska han heta?
  • sunflower79
    Kinne79 skrev 2010-11-03 09:40:18 följande:
    Letar och letar på blocket m.m, men hittar inga. Men det är inte mycket vi har köpt nytt hittills så känner att jag kan kosta på mig en ny, man får ju säkert tillbaka lite också när man säljer den. (Sen hoppas vi ju på fler barn också)
    tradera kanske?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2