Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Aprilmammor 2010

hipphipp: Hur gick tandemhoppet? Vad häftigt!

Movieprincess: Välkommen tillbaka och grattis till Tuva

Annamamma: Oj, tidig morgon för er! Jag har fått helt skilda barn, den ena (David) är morgonpigg och vaknar innan 7. Den andra (Alva) sover gärna länge. Det tackar man för men inte när storebror hoppar glatt ur sängen Ibland tenderar han dock till att förvåna och sover till 8 eller efter.

Jag håller på och grejar med försäkringar. Vi tecknade med TryggHansa och har det för både David och Alva. Sen ringde en säljare och de kom hit en kille med jämförelse mellan olika försäkringar. Då var Skandia bäst så nu ringer jag och grejar ... tråkjobb. Dessutom kom inte ett dopvykort fram så det rings både hit och dit ... Mitt i allt kom sotaren och plingade på dörren ... hoppsan det hade vi glömt, fram med stege.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306
    hipphipphurra skrev 2010-06-07 10:25:36 följande:
    Usch är så rädd i dag. Har känt mig lite skum i de nedre regionerna Skäms i går efter jag varit på toaletten var det precis som om något låg för hålet. Fick knappt in fingret, bad mannen känna och han tyckte också att det var skumt.
    Ringde 1177 och de tyckte att det lät som framfall eller böld, så nu väntar jag på att klcokan ska bli 11 så jag kan ringa bm för undersökningstid.
    Hallå jag är 27år detta händer väl bara gamla?

Är sjukt nervös just nu

kram kram
    Hoppas det inte är något och att det går bra. Framfall kan drabba alla åldrar tyvärr, tror det har med muskulaturen att göra men är inte säker. Kram till dig!!
  • helene306

Barbamamma: Jag har också en liten här som powernappat och vägrat sova. Men skam den som ger sig! Nu har jag lagt henne på mage i spjälsängen (premiär!!) envisades med nappen och buffade/gungade/"skakade" sängen tills hon kom till ro. 1-0 till mamma

Annamamma: Skönt att dte inet verkar vra något. Jag har som mörkare fläckar i några leverfläckar men de är så konstant. Troligen kan han ha rivit/kliat så den blivit mörkare. Som jag fattar inomhus/utomhus-prover är för att kolla om han reagerar på något utomhus (pollen, gräs, hö, björk osv) och inomhus (kvalster, damm, djur osv) När jag gjorde blodprov fick jag som svar av läkaren "vi ser att du är allergisk men vet inte mot vad" Bra svar va?? Jag tjatade till mig ett pricktest för det visar mer exakt.
    Envisa barn vi har David tryckte på rätt knapp förut så jag gick i taket (eller kan det berott på att han räckte ut tungan och gjorde fula grimaser??) så han placerades vid bordet och jag förbjöd tv. Sen gick han upp och tjurade på sitt rum. Nu har han kommit ner och bett om ursäkt. Dock är jag lite irriterad fortfarande efter Alvas jädra knölande. Detta sovande! Igår sov hon inget långpass alls, endast vid bröstet och så har det varit idag också fram tills nu. Ibland har jag lust att dra från hela mammabiten ...

hipphipp: Ska du ha in dina bilder i tråden måste de först vara i ditt galleri. Lägg in en bild där, när den är i ditt galleri högerklickar du, kopiera och lägger in den här.

• helene306

hipphipp: Hoppas det går bra hos bm idag! Vilken rund och go kille ni har!

Kix: Här ordnade vår bvc mammagrupp. Jag kunde tyvärr inte gå första gången som var förra tisdagen så jag får sikta på nästa gång. Vikten ska vi inte tala om, det går åt fanders för mig ... Allt verkar dessutom satt sig på mittendelen. Den smala midjan jag hade ett tag efter förlossningen är helt väck och har ersatts av en tunnas form. Jag gillar verkligen inte vad jag ser, blir deppig och tröstäter istället för att bli arg och ta tag i skiten. En vacker dag kanske?

Ain: Vad fina ni var i tidningen!!

• helene306

Kix: Vilken bvc har du? Jag går på Brinken och hon gav mig en inbjudan till mammagruppen. Med David fick jag inget sånt. Ja kroppen är ju inte som den borde Jag kände mig smalare ett tag efter förlossningen och fick förhoppningar om att det kommer bli bra, sen formas kroppen om totalt!

Annamamma: jag är likadan, vill äta gott på helgen och hela veckans skötsamhet försvinner i en pajbit ungefär. Jag klarar inte heller mycket kolhydrater och både svullnar och går upp i vikt men det är ju gott att äta gott också.

• helene306

Madde: Vad är det för jädra sköterska?!! Det blir ju inte bätter av att hon stressar som en idiot. Vad säger hon om Julius skulle reagera likadant igen på sprutan, trots Emla??
    Jag frågade vår sköterska sist om Emla-plåstrets vara eller icke vara och hon svarade kort och gott att det bestämmer jag själv. Med tanke på att plåstret sitter hårt kan det ge smärta att ta bort det iaf. Sen tar det ju inte bort spänningen från injektionsvätskan och det är oftast det barnen reagerar på. Sticket i sig sticker till men själva vätskan gör ondare. Det vet man ju med sig själv när man får sprutinjektioner. Jag ska inte ha Emla på Alva, hon kommer garanterat skrika sig blå men det kommer också gå över och jag får trösta.

Kolla om ni kan byta sköterska, så där får hon inte bete sig!

• helene306

hipphipp: Skönt att allt läkt bra efter förlossningen, hoppas det inet visar mer nu då! Hamsterkinder har Alva också, det är det första folk kommenterar: Vilka runda kinder Vår lilla tjockis

Hus: Vi jobbade som bara den förra året så i år är det lite småprojekt hit och dit. Huset dränerades -08 så förra året skulle alla gatstenar tillbaka. Vi hyrde in en firma men maken la en del också och det tog tid! Sen målades husgrunden och vi körde stenkross och fixade till. Taket byttes och skjutdörrar sattes in i uteplatsen. Det är mest maken som grejar, jag får roa mig med att plocka efter alla 3 här inne. När Alva sover grejar jag i trädgården mest. När maken har semester är det fönsterbyte som hägrar sen ska vi väl få upp en vägg i vårt sovrum så Alva får ett rum och vi ska bygga sovplats där vi har barbordet på övervåningen nu. Men, det får maken göra. Vi skulle ta det lungt i år men det blir en del som ska fixas ändå...

Madde: Jag skulle också vara skitförbannad efter ett sånt bvc-besök. Varför skulle hon lugna när hon redan var uppstressad? Det känner ju han och mamma tröstar bättre än någon okänd. Sicken tant alltså! Hoppas nästa besök går bättre. egentligen skulle ni säga ifrån, det går ju (iaf på vår landstingshemsida) att ge synpunkter på vården. Kanske skulle vara något?

Skatten: Kollar jag på skatteverkets sida ska jag fått pengarna utbetalt den 6/6 men inga pengar finns på mitt konto. De pengarna går till fönsterköpet.

Ain: Jag kan fuska i veckorna också men det blir dessto mer på helgen ...

Här är vårt familjefoto i tidningen:
    http://www.corren.se/mer-pa-corren/bb-nytt/?articleId=5177541

(hoppas det funkar)

• helene306

Annamamma: Tack Vi hade ju alla gatstenar sen innan, det lät den förra ägaren lägga och jag är tacksam att vi slapp köpa för de var inte billiga fick jag höra. Alla våra skattepengar gr till fönstren maken beställt. Maken får ca 30.000:- tillbaka för stenläggningen  (ROT-avdrag). Annars hade alla pengar betalat av lån. Det är kul, nästan jämt Jag lär absolut inte visa mig på en offentlig badplats i år och bikini tar jag inte på mig. Jag är dessutom i behov av en ny

Ain: Underbart, härlig uppenbarelse!! Jag har resonerat detsamma men jag kan ändå inte förlika mig med min kropp.

Har haft en dust med maken och det slutar som det alltid gör, jag har fel och hittar på/ljuger. Jag är trött på nästan allt och är irriterad varje dag, det går ut på David bland annat. Ibland har jag lust att säga upp mig från mammarollen. Maken är i Karlstad och han visste inte om han skulle orka träna. Istället skulle han nog äta något lätt. Tänk om jag kunde få fundera på samma?? Lugn och ro, äta i lugn och ro, tona håret, ta en långdusch, egentid, vara ifred ... vad är det?? Och när jag påpekar att jag är trött på att ständigt städa efter 3 barn och inte mår bra, ja då får jag skylla mig själv, typ så är det att vara mammaledig. Jag kan inte prata med maken tyvärr, det har han från sin familj. Är något lite jobbigt så pratar man inte om det.

• helene306

Madde: Förstår att du inte mår något vidare efter vad som hänt idag men försök att tänka om, det är hon som gör fel, inte du! Tack Hon är en redig knubbis, valkarna på benen är gosiga

Nyss kaskadkräktes Alva, BIG TIME! En liten rap blev en ulkning och tjorv i halsen och sen kom allt, det bara sköljde ur henne! På mig, henne, soffan, golvet ... Hoppas bara det var det så det inte blir mer inatt.

• helene306

Margaux: Vår soffa är värdelös. Den är ljus med lite blåaktiga trådar i och kommer det vätska på den blir det svagt ljusblåa fläckar på den och försöker man suga upp/gnugga blir det fläckar. Svindyr och fullkomligt värdelös! Rekomenderar inet Coffesoffan från Mio. Nästa gång blir det Ikea med tvättbara överdrag eller skinnsoffa.

Madde: Jag ger Alvedon/Panodil inför natten och om det verkar jobbigt, t.ex om barnet inte kommer till ro. Oftast verkar barn inte påverkade av feber som vi vuxna blir men jag ger när jag märker att det behövs. Lita på dig själv och sålla rejält i vad den där bvc-tanten säger! Hon är verkligen skräckexempel på att få föräldrar att tvivla på sin egna föräldraroll.
    Alvedon är febernedsättande.

am zandra: Så som du känner känner jag lite också. Jag ångrar inte heller Alva på något sätt men ibland skulle jag bara vilja försvinna från allt. Det var detta jag försökte ventilera med maken igår men där får jag ingen förståelse. Jag funderar också på hur andra orkar? -jag har bara 2 barn och kan tycka det är jobbigt. Sen får jag dåligt samvete för att jag känner mig gnällig/bekväm men det är så jag känner.

Movieprincess: Ja, det är verkligen en trevlig tråd det här Testa anis och fänkålste mot magknip. Koka upp 1 liter vatten och låt 1 msk vardera av anis och fänkål dra i vattnet. Drick innan amning och under dagen. Ibland kanske inte kombinationen anis/fänkål funkar. Märker man att barnet reagerar kan man testa enbart aniste eller fänkålste.

smurfan: Stadig kille Han är säkert en riktigt gosis!

Gårdagens kaskadkräkning upprepade sig inte. En lite större kräkning i natt var det enda. Nu är hon istället förkyld och febrig. Hon hade det lite jobbigt med andningen inatt och det blev tjockt i halsen så hon har hostat och haft sig. Tog tempen för en gångs skull och den visade 38 grader men hon är glad ändå fast det syns på hennes ögon att hon inte mår riktigt ok. Förkylningen var väntat sen David blev förkyld i helgen och han ligger gärna och gosar bredvid syrran. Det blir inget studentfirande för oss imorgon.

Tja ... maken. Honom går det inte att prata med. De gånger jag försökt slutar det med att jag mår sämre eller att vi blir osams. Ska jag prata måste jag prata med någon annan. Det är det enda jag saknar i vårt förhållande, att jag/vi inte kan prata, berätta hur man känner och prata känslor. Maken var mobbad under hela sin skoltid och säger jag något tar han det som kritik och vänder taggarna utåt och han intar försvarsposition med en gång. Det går inte, han blir förbannad och häver ur sig saker som man inte säger till någon man älskar. Så det är lite därför jag skriver av mig här. Ni lyssnar.

Svar på tråden Aprilmammor 2010