Aprilmammor 2010
RosaNapp: Härligt att han växer
Här finns en till som lär amma tills hon blir stor ![]()
RosaNapp: Härligt att han växer
Här finns en till som lär amma tills hon blir stor ![]()
Starline: Jag var livrädd att vi skulle få ett kolikbarn denna gång. Man vet ju aldrig. David åt och sov i stort och var nöjd och lugn däremellan. Så kom Alva, en riktig gladfis men vi glömde visst kryssa i att vi skulle ha en bebis som sover så hon inte är övertrött ... Nätterna är väl så där med sömn men dagtid är hon hopplös. Jag är överlycklig om hon sover 1 timme. Nu frångår hon standarden och har sovit sen 8.50. Jag kan nästan lova att hon inet sover mer idag.
Margaux: Jag ska söka dagisplats till Alva i mars/april för att börja i slutet av juli/början av augusti. Jag har tänkt börja plugga till nästa höst. Fast egentligen är jag inte så sugen på det ![]()
hipphipp: ett ricktgt charmtroll
Alva har börjat visa att hon inte vill vara ensam. Lämnar vi henne och går ifrån börjar hon pippla och gnäller. Samma vid läggning, hon kan vakna av ett illtjut och blir kolugn så fort någon kommer nära. Antar att det är en separationsfas nu?
Annamamma: Svarade dig i andra tråden
Hur är dte med Algot efter brännskadan?
Idag var vi till bvc och 8 månaderskoll. Alva väger nu 10360 gram och är 69,5 lång. Vet inte om de brukar göra någon test men det gjordes inte. Vi pratade lite om sömn men tja, det var ju inget annat än det jag redan visste.
Cillizan: Ja, det kan variera mycket mellan de små
David var ju stor också, har väl grädde i tuttarna som alla skämtar om?
Fast jag äter ju mycket grädde och feta produkter också, det kanske påverkar? Eller nja, med David åt jag så kolhydratrikt jag kunde och han var ju en buddha också ... Där rök den teorin
Alva gör försök att dra sig upp men hon får ena benet under sig och kommer aldrig upp ![]()
Margaux: Alva hade huvudmått 44,6 nu vid 8 månader
bäbbä: Vad "vuxen" han ser ut med allt hår. Jag hade nog förfäntat mig en liten buddha men han fördelar sina kilon bra på sin längd, sötnosen
Madde: Underbar min ![]()
RosaNapp: Shit vad tänder han har fått! Hur har det gått? Bra eller kinkikink?