Aprilmammor 2010
Skriver inget men loggar då och då och läser. Hinner ingenting nu eftersom storasyster har fått springmask så jag tvättar, städar HELA tiden. Någon som har haft det? Är det svårt att bli av med det? Hur rent ska det vara och hur länge ska man hålla på så här? Hela familjen har behandlats (inte Edvin eftersom han är bara 8 veckor) men sen har jag läst att man ska byta lakan, handdukar och kläder varje dag och städa hela tiden och tvätta händerna hela tiden. Stämmer det? Hur länge då? Vi behandlades i söndags (första omgången).
David har aldrig drabbats och visst är det viktigt att tvätta händer och byta lakan/handdukar men om det är så superviktigt att göra det varje dag vete katten. Allt ska ju egentligen tvättas varmare än 60 grader (helst 95) för att bakterier ska dö. Hur länge man ska behandla vet jag inte, får ni medicin? Sa läkaren något eller har ni köpt receptfritt? Läs isf i bipacksedeln och utgå från det. Jag tror personligen inte att smittan försvinner fortare för att man byter sängkläder och handdukar varje dag. Jag bytte handdukar varje dag när magsjuka härjat men inte sängkläder. Vi spritade händerna också.
Hoppas ni blir friska snart!