Inlägg från: RosaNapp |Visa alla inlägg
  • RosaNapp

Aprilmammor 2010

hipphipphurra: vad bra att du fick tid så snabbt. Hoppas du blir hjälpt av det.

JAg har varit sjuk nu i en vecka och inte kunnat träna och idag sa ryggen stopp. Barnen får vara hemma med mig.

Mens. Ja jag fick ju när Er var ca 1½ månad, rätt normal. Har inte fått sen dess. Däremot trott att jag ska få, haft äl-känningar och menskänningar, men inte blött något. Jo, en gång blödde jag lite, lite i en eller två dagar bara.

helene: så gör dom här med, en ger båda sprutorna. Förra gången gick det bra, Er sa inget vid första och gnällde bara lite vid andra. Får se hur det blir nästa gång. Blir ju om 2 veckor ungefär.

Har inventerat garderoben. Lite kul är det ju när man får plocka fram kläder man inte använt på år och dar

• RosaNapp

Annamamma: det känns att göra sig av med kläderna när man vet att det är sista gången. Jag har sparat lite plagg till varje barn i deras minneslåda och resten säljer jag. Men visst känns det!

• RosaNapp

miamie: säger som dom andra, vad jobbigt med deppression. Hoppas du börjar må bättre  nu.

Jag tror jag fick en förlossningsdepp efter mitt andra barn, men jag tänkte ju då att jag mådde bra. Men när jag känner efter hur jag mår nu, psykiskt trots ofrivillig separation så står det klart för mig att NÅGOT var det iallafall som inte stod rätt till.
    För som jag mår nu, ffa psykiskt, så bra har jag inte mått sen efter första barnet. Som jag kan komma ihåg.

Dom stora barnen har varit med sin far den här helgen, imorgon kommer dom hem igen. Längtar så ska snart försöka sova så tiden går snabbare
    Men nu ska jag träna lite. Har precis fått Er att sova för natten och jag känner att jag är tillräckligt frisk för det nu.

Idag fick han också smaka gröt för första gången Men han var inte speciellt intresserad, helt ärligt.

Uliise: om hon vill äta oftare kan hon väl få göra det? Det är rätt vanligt i den här åldern att annat än mat lockar. Dom börjar upptäcka resten av världen lite så då hinner dom inte äta

Tack för kommentarerna om barnen

• RosaNapp
    Cillizan skrev 2010-09-14 11:49:54 följande:
    När era små är krassliga sover de mycket själva då? T sover en stund i sängen eller vagnen men sover inte klart utan vaknar ledsen. Om hon får sova i min famn kan hon sova hur länge som helst. Har inte hjärta att lägga ner henne så nu har hon sovit 1.5 tim i min famn...
    Beror lite på hur täta dom varit i näsan. Närhet har dom inte behövt extra, men ibland hjälp att sova mer upprätta.

Minste storebror A är toksnorig och jag hoppas Er inte får det nu. Han var ju förkyld för ett litet tag sen.
    Men inatt har den lille jäkeln vaknat väldigt ofta och bitit/dragit mig i bröstet så nu hoppas jag dom där tänderna ska komma igenom ordentligt snarast för såna nätter orkar jag inte många av
  • RosaNapp

Tokis: hon har inte kort tungband?

Er fick ju smaka gröt för ett par kvällar sen, första gången då. Ingen större hit. Han spottade inte, var bara allmänt ointresserad. Nu fick han smaka igen. Visade väl marginellet större intresse. Måste försöka få in det lite mer på rutin så att han vänjer sig lite vid konsistensen så kanske det andra kommer också. För jag vill inte amma mycket längre och ersättning vill han inte heller ha just nu. Men hoppas han ska ta det sen om han accepterar gröten.
    Hanär nu drygt 4½ månad.

Och så nyfiken på allt, går inte att ha något i händerna utan att han river i det. Tummen börjar komma lite i greppet också, men är inte riktigt med än. Men det går ju bra utan

Anna: hoppas det går bra idag. Jag ska kolla i Stadium Har ju tre att köpa till så det blir ju en hel del så kan jag få rabatt är det ju perfekt.

hipphipphurra: vad skänt med en terapeut som lyssnar och verkar gå på djupet. Hoppas du blir hjälpt av det.

• RosaNapp

Er, som ju vände sig till mage när han var 2 månader, men snabbt lade ner det projektet, har sen en tid tillbaka kämpat med att få med ena armen när han ska vända på sig. Nu har han dock lyckats och rullar till mage hela tiden. Dock inte tillbaka. Men armen släppte idag.
    Märkligt att det kan bli så, egentligen!

Huvudvärk och ungar som  är helt uppåt väggarna- oväder på g?

• RosaNapp

Vad jag är dålig på att skriva här, måste bli bättre...

anna: jag tror inte man alla gånger måste ha ont av uvi. Men  i ärlighetens namn vet jag så lite om det. Har aldrig haft det själv, och inget barn vad jag vet.

EowynAurora: inget jag känner igen. Låter skrämmande. När mina barn vaknat och skrikit till har det oftast varit magknip.

Idag är lilleman 5 månader! Och inte det minsta intresserad av annat än bröstet! Nu har jag provat så många gånger så jag får väl avvakta lite till med gröt. Ska iallafall försöka få över honom på ersättning så jag kan sluta amma.

Missade tid till bvc, skulle varit där i måndags. Fick ny tid till den 29. Ska bli intressant att se hur han växer nu.
    Idag kom han på hur han skulle rulla tillbaka så nu är det fram och tillbaka på golvet som gäller

Jag skaffade mig en iPhone4 för ett tag sen och laddade hem en app som är stegräknader. Måste ställa in den ordentligt, men tänkte använda den nu när jag kommit igång med promenader. Lämnar av dom två stora och tar sen en promenad på ungefär en timme innan det är dags för lunch och sen hämta dom stora igen.
    Närmar mig 70 nu, har inte vägt det på år. Magen hänger inte riktigt med, men det är nog en kombination av uttänjda muskler och att det sitter som hårdast där.

Ska bli skönt när Er slutat amma, så jag kan ta och börja hårdträna.

Problem; har bara ett par byxor som passar nu dom andra är för stora eller för små i magen än så länge.

• RosaNapp

lyckan80: finns säkert för 3g och 3gs också, finns ju många liknande appar.

• RosaNapp

bäbbä: usch då. Jag har som tur är aldrig behövt uppleva det, men har hört talas om det.

Blä, har precis betalat räkningar. Man blir inte direkt rik som ensamstående, men det går ju runt iallafall.

Försökte få Er att äta ersättning igårkväll, men det gick inte alls. Han spottade och fräste! Envisare barn har jag inte haft tidigare så jag är änna lite rådvill just nu. Amningen fungerar ju bra, bara det att jag vill sluta. men inte Er tydligen. Vet inte riktigt om jag ska avbryta det hela och vänta ett tag till. Tids nog kommer han ju ändå äta vanlig mat, men ja, som sagt, jag vill gärna sluta.

lyckan80: tack, grattis till din lille också. Ett halvår redan. Det går så snabbt, snart är dom igång med krypande och ålande och då blir det inte en lugn stund

Svar på tråden Aprilmammor 2010