Madde: känn inte så. Många som helamma börjar inte med smakportioner förrän barnen är 8 månader och ännu senare! det där styr barnen bra själva. Tänk bara på att ha i extra fett om du gör egna purér. Det säger dom iofs om burkar också. Barn behöver fett för att växa och må bra. Salt kan man undvika till dom är 1 år, men det är inte farligt innan. Bara att dom inte är gjorda för att ta hand om det i större mängd och många saltar alldeles för mycket i maten. Vanlig mjölk kan man ha i maten, men vänta med det som måltidsdryck.
Jag var på efterkontroll nu i veckan. (Är sjukt dålig på att hinna med fl numer, har fullt sjå på dagarna). Jag har gått upp lite märkte jag, men så kan det ju bli. Lite högt blodtryck hade jag också, men inget som sades n¨got mer om. Bm var på mig om att skaffa preventivmedel. Hon tyckte absolut att jag skulle ha spiral. Men nej, jag har inget nu. Har ju ändå inte någon partner. Den dagen, den sorgen...
Ska väl ta och göra slag i den där steriliseringen någon gång kanske.
Annamamma: det är ju svårt att gissa vikten på dom. E har än så länge inte visat något intresse av annan mat. Det har dom andra gjort i den här åldern, men det kommer, det kommer. Han är ju inte så gammal än. Hoppas dock att han blir lika enkel i maten som dom andra.
Idag har han varit otroligt gnällig och jag har sett ett par vita prickar i underkäken. Idag hade han tungan där hela tiden så det verkar vara tänder på g. Jag HOPPAS dock att det bara är vädret som påverkade honom idag för tänder får gärna vänta ett tag till...