Aprilmammor 2010
Starline: välkommen. Min lille vägrar ju än så länge annat än bröstet så jag har inget annat val än att amma. Skulle vilja säga att det är individuellt när det gäller amning, men rekommendationen är att börja med smakportioner runt den här åldern. Lille Er är den jag ammat längst. Han är född den 24 och helammas fortfarande. Jag gillar det egentligen inte, men det är ju himla praktiskt!
Angående syskon. Er har 3 syskon. Jag har alltså 4 barn och det är tätt dom emellan. Väldigt intensivt, full rulle hela tiden. Mellan dom äldsta är det 2 år och jag kände då att det var lite som att börja om. Vi hade sällan med vagn till äldsta, hon var helt blöjfri strax efter lillebror kom så det var liksom inte skötväska och sånt med heller. Dessutom har hon alltid sovit gott på nätterna. Hann bli lite bekväm innan 2an kom. Mellan dom andra är det tätare (15 mån och 20 mån) och då var en redan kvar i blöjträsk, vagn och halvtaskig nattsömn
Er har fö nu kommit så långt att han kan plocka med lite bröd en liten stund. Får väl vara glad för det lilla