• tjejen 85 nr 1

    Vill du gå ner i vikt? Så gör du det..

    Hejsan! {#lang_emotions_smile} Jag vill först börja med att säga, att ja jag vet att det finns en tråd redan, likande denna. Men dom har hållt på så länge redan så känns allmänt rörigt att hoppa in där nu, så jag startar en ny likande för dom som vill joina..

    Är du trött på ständiga bantningsförsök? Vem är inte det? Men vad är det igenkligen som får oss att faila? Massor av anledningar... Men tillsammans är vi starkare, ellerhur!? I en tråd där vi peppar varandra i motgångar, berömer varandra när det går bra och håller hoppet uppe åt varandra när det inte går så bra. Ger varandra råd och tips {#lang_emotions_smile} Låter det inte bra? Joina denna tråd så går vi tillsammans ner 5kg!! Du som vill joina, och så klart du ska det! Ellerhur? {#lang_emotions_tongue_out} Skriv i tråden att du vill vara med och din startvikt, skriv gärna till lite info om dig själv och om det är någon speciell diet du kommer följa och vad för tränning du kommer att tränna. Sätter i dag som startdatum men det är bara att joina när ni vill. Kom igen och joina nu! {#lang_emotions_smile}

  • Svar på tråden Vill du gå ner i vikt? Så gör du det..
  • soffiloppan01

    jag vill vara med
     väger nu ca 67 och vill ner till 68 är 1.64cm lång men vågen står envist still

  • Uller
    Startvikt: 98,6
    Ålder: 33 år.
    Drömvikt: 55 kg
    Längd: 158 cm
    träning: Wii fit och EA Active, prommenader
    Diet: Pulver, Cambridge för tillfället

    PS. Sasssy, inte alla är flugviktare, du har lite sällskap
  • sasssyy
    Uller skrev 2010-05-08 15:45:38 följande:
    Startvikt: 98,6 Ålder: 33 år. Drömvikt: 55 kg Längd: 158 cm träning: Wii fit och EA Active, prommenader Diet: Pulver, Cambridge för tillfället PS. Sasssy, inte alla är flugviktare, du har lite sällskap
    GÖÖTT att det kom nån ska ner lite mer
  • Noli

    Hänger på här jag med!

    Startvikt: 61kg
    Ålder: 28 år.
    Drömvikt: 50 kg
    Längd: 159 cm
    träning: Crosstrainer, trappmaskin, bodypump, spinning
    Diet: Drar ned på kolhydrater, äter mer regelbundet, allmänt "nyttigare". Inga sötsaker alls under 2 månader med start för 3 veckor sedan.

    Mitt främsta mål är dock att göra mig av med bebismagen, det driver mig till vansinne att konstant se gravid ut! Försöker hitta igen mina magmuskler för fullt...

  • Uller

    Har arbetat 2 nätter och inte hunnit med mer än 1 timmes träning i lördags men ska försöka hinna träna idag när jag vaknar

  • I have a kid
    Startvikt: 70 eller 68  ( vågarna säger olika)
    Ålder: 23år.
    Målvikt 59 kg
    Längd: 167 cm
    träning:  Gym styrke + löpband jogging,cykel
    Diet:   Nutrilett 5 påsar per dag  utom vissa helger då jag festar
               Låter sjukt men går inte upp i vikt av att dricka öl en kväll å äta ett nyttigt mål.
     

    Börjar  idag 2010/10/05

    KÖRT förr å gått ner når kg. som jag INTE gått upp
  • tjejen 85 nr 1
    Tjejen 85 nr 1 : Drömvikt: 58kg / Startvikt: 71kg
    Sasssyy : Drömvikt: 70-75kg / Startvikt: 93,6kg
    MalinEddie : Drömvikt: 58kg / Startvikt: 63kg
    SuzR : Drömvikt: 53-54kg / Startvikt: 56kg
    Mithrill : Drömvikt: 60kg / Startvikt: 75kg
    Soffiloppan01 : Drömvikt: 68kg / Startvikt: 67kg
    Uller : Drömvikt: 55kg / Startvikt: 98,6kg
    Norrlandstös : Drömvikt: 50 kg / Startvikt: 61kg
    I want to have a kid : Målvikt: 59kg / Startvikt: 70 eller 68

    Mitt internet har krånglat så har inte kunnat vara online förns nu. Men vad kul att ni joinar :) Lägger upp allas startvikter och målvikter. Tänkte att vi väger oss en gång i veckan, torsdagar blir väl bra, eller vad tycker ni? :)

    Annars så har helgen inte varit så jättelyckad för mig tyvärr, så vågen lär inte visa så mycket minus för mig på torsdag, men men nya tag efter denna skithelg.
  • sasssyy

    Jag väger mig redan på Måndagar så jag tänker fortsätta med det

    Och det blev minus 0.6 kg inte så mycket jag hade hoppats på men förra veckan var det ju +/ - 0 så allt är ju bättre än det.....så nu ligger man på 93 kg blankt..

  • tjejen 85 nr 1
    sasssyy skrev 2010-05-10 10:27:38 följande:
    Jag väger mig redan på Måndagar så jag tänker fortsätta med det Och det blev minus 0.6 kg inte så mycket jag hade hoppats på men förra veckan var det ju +/ - 0 så allt är ju bättre än det.....så nu ligger man på 93 kg blankt..
    -0,6 är ändå minus 0,6! :)

    Själv lär jag inte gått ner någonting, efter denna skithelg jag haft där man tryck i sig massor av skit hehe.
  • sasssyy
    tjejen 85 nr 1 skrev 2010-05-10 10:52:43 följande:
    -0,6 är ändå minus 0,6! :) Själv lär jag inte gått ner någonting, efter denna skithelg jag haft där man tryck i sig massor av skit hehe.
    samma här.. vågar inte tänka på hur mycket jag hade gått ner om jag INTE ätit pizza i går.. sockerkaka i går och lördags... massor massor av naturgodis.. så mycket att jag mådde illa och det var länge sen jag åt choklad i de mängderna.. men.. dock..-0,6

    Hade jag ätit min medicin kanske jag hade gått ner 1 kg men nu gjorde jag inte det utan skippade den...

    Hade hoppats på att hamna under 90-strecket innan mitt läkarbesök i morgon men så blev det ju inte så det är ju bara att ligga i o hoppas att jag når 87 innan sommaren är slut.. 87 har jag inte vägt sen när jag blev gravid nyåret 2003-04 (hade då gått ner nästan 30 kg )
  • tjejen 85 nr 1

    Mitt största hot är nog helgerna framför tv:n och då chips :P

    Hitta dock detta i helgen som jag måste tipsa er andra chipsälskare om.  Dom va desutom godare än vanliga chips mycket krispigare! Detta är verkligen något jag tycker man kan una sig en påse av på någon fredag :)

    OLW's ungsbakade chips (jag hittade dom på konsum)
    Per 100g
    kcal: 396
    fett: 7,5g
    kolhydraterna va inte så roliga: 80g men bättre än vanliga chips hihi
    påsarna är bara på 150g :)

  • tjejen 85 nr 1
    sasssyy skrev 2010-05-10 10:56:46 följande:
    samma här.. vågar inte tänka på hur mycket jag hade gått ner om jag INTE ätit pizza i går.. sockerkaka i går och lördags... massor massor av naturgodis.. så mycket att jag mådde illa och det var länge sen jag åt choklad i de mängderna.. men.. dock..-0,6 Hade jag ätit min medicin kanske jag hade gått ner 1 kg men nu gjorde jag inte det utan skippade den... Hade hoppats på att hamna under 90-strecket innan mitt läkarbesök i morgon men så blev det ju inte så det är ju bara att ligga i o hoppas att jag når 87 innan sommaren är slut.. 87 har jag inte vägt sen när jag blev gravid nyåret 2003-04 (hade då gått ner nästan 30 kg )
    Man får vara glad över det minus vågen visar, sålänge det är minus så :) Ett tips vid pizzasug, inte lika gott som riktig pizza, men fortfrande gott och man får det där pizzakänslan när det ser ut lite som en pizza hihi :)

    "äggpizza"
    Stek ägg till en "omelett" Jag brukar ta 1-2 äggulor och 2-3 äggvitor (eftersom äggvitora är nyttigare än gulan och man känner ju ingen skilnad direkt..)
    Strö över lite ost, värm på i micron så osten blir ordenkligt smält och strö sen över vad du vill ha på. Jag brukar ha på hakad skinka och rödlök lite pressad vitlök och pizzakrydda. Skär i trigangelpizzabitar också så blir det mer pizzakänsla hihi , Jättegott och bättre än pizza :)
  • sasssyy

    gillar ju inte ägg.... kan äta omelett nån enstaka gång men jag har väldigt svårt för smaken eftersom jag tycker det smakar galla och jag har haft problem med min galla i många år 

    Men vi brukar ta en pizza söndagar... särskilt när vi har varit ute på landet hela helgen för då har man inte orken att laga mat och så har man jobbat fysiskt med vedhuggning och grävande hela helgen ändå..

  • tjejen 85 nr 1
    sasssyy skrev 2010-05-10 17:14:15 följande:
    gillar ju inte ägg.... kan äta omelett nån enstaka gång men jag har väldigt svårt för smaken eftersom jag tycker det smakar galla och jag har haft problem med min galla i många år  Men vi brukar ta en pizza söndagar... särskilt när vi har varit ute på landet hela helgen för då har man inte orken att laga mat och så har man jobbat fysiskt med vedhuggning och grävande hela helgen ändå..
    Okej, men då har du ju bränt massa kalorier iaf :)
  • tjejen 85 nr 1

    Gårdagens matintag:

    frukost:
    2 kokta ägg: 160
    2st well crisp wasa: 44
    1 skiva ost: 100
    lite smör: 50
    skinka tomat: 70
    = 400kcal

    skinksallad från pizzan:
    ca 500kcal

    Så långt gick det bra, förstörde dock med att moffa i mig micropopcorn light framför tv:n på kvällen :( 480kcal

    så slutreslutat: 1380kcal

Svar på tråden Vill du gå ner i vikt? Så gör du det..