• miia81

rädd att föda stort barn

är gravid med barn nr 4,som väntas komma i början på oktober. ska bli jätte roligt och jag längtar verkligen.det jag inte längtar efter är förlossningen. födde mitt tredje barn i sommras,en tjej på 4300. allt gick bra,jätte fort och det gjorde sååå ont! har nu börjat fundera på hur stort detta barn kommer att bli,det är en kille också... antar att han blir större hon var ju ganska stor... är jätte rädd och naturligtvis så har jag ju läst värsta skräckhistorierna:( antar att flera har erfarenhet av att ha fått stora barn,vore kul att veta hur det varit med era förlossningar.

• Svar på tråden rädd att föda stort barn
  • 3 barns mamma84

Nu säger ju dem att dagens barn inte blir större men det får vi helt änkelt se..

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • lillesa

Lite ot kanske.. men ni som har fött stora barn är ni stora eller långa själva?
    Låter kanske som en dum fråga men jag som är en pyttetjej, under femtio kilo och knappt 1.64 lång har en kille som är lååång och som vägde nästan fem kilo när han föddes. Han skojar om att stora barn går i hans familj... jag är livrädd och vi är inte ens gravida.

Hur mycket beror på killen?

• Hanna36
    lillesa skrev 2010-05-10 21:31:37 följande:
    Lite ot kanske.. men ni som har fött stora barn är ni stora eller långa själva?Låter kanske som en dum fråga men jag som är en pyttetjej, under femtio kilo och knappt 1.64 lång har en kille som är lååång och som vägde nästan fem kilo när han föddes. Han skojar om att stora barn går i hans familj... jag är livrädd och vi är inte ens gravida. Hur mycket beror på killen?
    jag är lång och barnens pappa oxå, jag är 179 cm och han är 188 cm.
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Gelehallon82
    Lite ot kanske.. men ni som har fött stora barn är ni stora eller långa själva?Låter kanske som en dum fråga men jag som är en pyttetjej, under femtio kilo och knappt 1.64 lång har en kille som är lååång och som vägde nästan fem kilo när han föddes. Han skojar om att stora barn går i hans familj... jag är livrädd och vi är inte ens gravida. Hur mycket beror på killen?
    Vi är långa båda två, jag 180 o min kille 190. Annars är vi smala båda två.
  • Dste

jag vägde själv 5437 och var född vaginellt

• Ninniisen
    Lite ot kanske.. men ni som har fött stora barn är ni stora eller långa själva? Låter kanske som en dum fråga men jag som är en pyttetjej, under femtio kilo och knappt 1.64 lång har en kille som är lååång och som vägde nästan fem kilo när han föddes. Han skojar om att stora barn går i hans familj... jag är livrädd och vi är inte ens gravida. Hur mycket beror på killen?
    Jag är 171 cm, smal och sambon är 186 och ganska vältränad. Kan inte gå efter hans vikt som nyfödd då han är född för tidigt men min mamma har fått 4 barn och vi har alla legat runt 4 kg.
    Men 4,6 kg trodde man aldrig att ens barn skulle väga. Mina syskons barn har vägt max 3600.
    ° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Grynet 100823 ° ★
  • Gelehallon82

När är ni andra beräknade?? Jag är beräknad 1 augusti.

• Ninniisen
    Gelehallon82 skrev 2010-05-12 00:32:02 följande:
     23 augusti är det som gäller här
    ° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Grynet 100823 ° ★
  • 3 barns mamma84
    Gelehallon82 skrev 2010-05-12 00:32:02 följande:
    Själv e mitt barn beräknad 14 dec hehe låter knäpp om man sa jag är beräknad haha jag var beräknad 1984 22 nov hahaha
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Gelehallon82
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-13 21:05:14 följande:
    Själv e mitt barn beräknad 14 dec hehe låter knäpp om man sa jag är beräknad haha jag var beräknad 1984 22 nov hahaha
    Min första tös är född 14 dec!!
  • Elyelle
      Min man ar inte sarskilt lang (1.78) och han samt alla i hans narmsta slakt har varit sma bebisar. Jag ar 1.74 och det ar vi i min slakt som har haft stora bebisar. Sonen tog efter min slakt och vagde 4650g och var 56cm lang. Jag akutsnittades med sonen, men det var mitt val att forsoka med vaginal forst. Lakaren rekommenderade helt klart planerad snitt (bor i USA).

Jag blir sa upprord nar jag laser om mammor med stora bebisar, som inte far snitt. Tva av mina slaktingar (i Sverige) har haft katastrof forlossningar dar en bebis dog och den andra fastnade sa de fick stota axeln ur led och bebisen var helt svart i huvudet av allt slitande. Mammorna fick givetvis ocksa skador av forlossningarna. :(
Svar på tråden rädd att föda stort barn