• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • LinaQ

Oj, vad mycket de kollar på dig Chikita! Bestämde din BM det när du skrev in dig (eller vad man gör..)?

Glukos och C-vitamin var det i mitt dropp så jag blev superpigg förstås! (Eller om jag inte kunde sova för att jag blev så spänd och pirrig efter ET)

Klart det blir supermysigt att få se lilla sillen igen!! <3

• zaq1234

Har nu varit hos min ordinarie gynekolog. Han sa allt ser fint ut, allt gammalt kommit ut, idag 9 mm ägglossning idag, han ser inget skäl till hysto i detta läge, jag gjorde ju en doppler i juli som också var bra.

Riga sa att vi kan offer you a hysto, det var efter att jag frågade. Den svenske sa att betydligt viktigare för mig var mitt tsh värde. Att det inte är över 2 o det har jag för mig att det var... Så nu sitter jag i vänt rum o väntar på att ta blodprov, men jag känner mig mycket kluven till hur jag ska göra med hysto..

• Redan47

En slemhinna 9mm utan östrogen är super!

Har man lite blödningar, kan det tyda på att det finns annat i botten som gör att slemhinna ej utvecklas. Doppler visar din blodcirkulation, och 9 mm är ett tecken på det. Du skulle ju kunna göra helt på naturlig cykel så när som på extra progestoron. Men ta trombyl om du äter östrogen. Även m bra cirkulation utan östrogen kan du få trögare blodcirkulation m östrogen.

Och det behöver inte vara din livmoder som är spring punkten. Embryonen har stor betydelse ixå.

Men se till att inte gå över tiden med din slemhinna. Sätt in embryon direkt efter ÄL.

Hysto eller ej, svårt, hur många ägg har ni kvar. Kan du göra en transfer till och spara hysto. Två försök är inte mycket i detta sammanhang.

Usch känner med dig alla dessa frågor om det är oss det är fel på. Kram

• LinaQ

Bra Zaq att det ser fint ut! Nu är det bara att ladda om till oktober! <3

Sitter också i väntrum för att ta prov.. Hcg, är så nervös att jag knappt tror de kommer hitta artärerna..

• Redan47

En slemhinna 9mm utan östrogen är super!

Har man lite blödningar, kan det tyda på att det finns annat i botten som gör att slemhinna ej utvecklas. Doppler visar din blodcirkulation, och 9 mm är ett tecken på det. Du skulle ju kunna göra helt på naturlig cykel så när som på extra progestoron. Men ta trombyl om du äter östrogen. Även m bra cirkulation utan östrogen kan du få trögare blodcirkulation m östrogen.

Och det behöver inte vara din livmoder som är spring punkten. Embryonen har stor betydelse ixå.

Men se till att inte gå över tiden med din slemhinna. Sätt in embryon direkt efter ÄL.

Hysto eller ej, svårt, hur många ägg har ni kvar. Kan du göra en transfer till och spara hysto. Två försök är inte mycket i detta sammanhang.

Usch känner med dig alla dessa frågor om det är oss det är fel på. Kram

• Redan47

Ett jävla skit wifi. Valt dyrare hotel för att ha fungerande wifi. Ser att mina inlägg haglar in, men inget nytt att säga haha.

Fodinas kostråd ... Ta med nypa salt. Läs ivf i världen.

Tsh jag har tidigare länkat fakta, i vårt sammanhang bör värde ligga runt 1. Värde under 2.5 är inte aktuella och tyvärr är få läkare pålästa om detta. Jag äter levaxin 25mg. Har ej kollat mitt värde på ett tag. Men känner mig piggare på ett spec sätt.

Aten varmt. 28-30. Väntar oå en tid till kliniken. Och sitter i lobby surfar på detta usla wifi. Känner mig lite nervös för jag vill ju verkligen det ska funka ...,

Lycka till idag lina, kollar in ikväll efter nyheter.

• Fire07

Jag har en låda utrogest om någon behöver snabbt..

Låter härligt att kunna träna ordentligt.. Jag brukade träna 5 dagar i veckan innan. nu är jag glad om jag klarar två. Mår så illa fortfarande och så fort jag försöker mig på lite konditionsträning så flämtar jag som en idiot. Är fortfarande inte särskilt stor men känner mig som en valross ;)
    Redan: Håller tummarna stenhårt....hoppas du kan njuta lite av att vara ledig i värmen också...