• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • Redan47

Annaba: verkligen sorgliga besked från dig. Vilken ofattbar ovisshet ni lever med nu. Det kräver energi det oxå. Du ska naturligtvis fatta beslut utifrån ditt hjärta, sorgligt att det tycks innebära slut på ÄD processen för er. Det måste kännas tufft att komma fram dit - hoppas nu innerligt att det finns en chans att bli gravid med en behandling utan för stora ingrepp för dig både fysiskt och psykiskt.

Jag vill oxå öppna upp din tanke för de barn och mammor här i Sverige som behöver stöd jourfamilj kontakt mm. Det finns plats för din kärlek och den behövs.

Tack för att du orkar dela det jobbiga du går igenom, jag vill oxå säga att behöver du lyfta på locket då och då, så finns detta forum för dig. Jag beundrar ditt mod! Kram

• swede

Annaba...Hjärta...det gör ont att läsa ditt inlägg och jag vet inte vad jag ska skriva. Ger dig en stor kram, fylld med energi. Först och främst, ta hand om dig...efter det får allt annat komma! Stor kram

Fru, så ledsen för din skull. Skickar dig massor med kramar Hjärta

• chikita124

Annaba en stor portion styrka o massa kramar till dig o mannen..finns inte ord för hur sorgligt de är..hoppas verkligen du bli frisk..cancer ärnde värsta som finns hoppas verkligen den resan tar snabbt slut för dig o att du är på banan igen snart..vi finns här när du orkar o vill hoppas du känner de...kram

• LinaQ

Otroligt jobbigt Annaba, mycket kärlek och styrka till dig!

Min fina Fru84, vad tråkigt att det blev negativt resultat och att du var tvungen att kämpa så för att få fram det! Jag blir så arg! Kramar!

Tack Zaq och Fru84, den lilla blödningen stoppade som tur var efter någon timme men återupprepade sig i går kväll även om det var mycket mindre spottar. Kontaktade Riga som sa att det kan bero på ett positivt resultat, men mina tidigare ET har slutat på samma sätt, så det är klart att jag nojar.. Värken i magen är fortfarande som mensvärk, eller precis som när mensen ska komma, så det är läskigt! Men jag försöker tänka positiva (eller åtminstone mindre negativa) tankar och väntar till måndag då jag testar!

Kram!

• zaq1234

Annaba..kan bara sända många kramar till Dig och jag hoppas av hela mitt hjärta att de snabbt kan avlägsna de hemska cancercellerna, vi finns här för dig som  ventil, kram igen.

• azurea

annaba, jag önskar dig all lycka till och hoppas innerligen att du lyckas bli frisk snart, och att dina farhågor om att er barnresa är över inte behöver vara sann. 
    Massor av kramar

• azurea

Idag är äntligen min första dag utan några mediciner (v15+3). Tog min sista utrogest igår. Det känns befriande! Jag har känt mig lite piggare på sistone, men det är ändå så att jag måste sova middag på helgerna och gå och lägga mig tidigt när jag kommer hem i veckodagarna. Trodde den här förbenade tröttheten skulle ge sig, men det kanske är så när det är två som tar energi, det blir dubbelt upp då. Skulle egentligen gått på fest ikväll, men det finns ingen som helst energi till det så det får bli att gosa in sig med vovven i soffan ikväll och kolla på någon film istället.