• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • Redan47
    LinaQ skrev 2014-09-04 09:59:15 följande:

1:a HCG 1817

2:a HCG 3994

Jag är verkligen yr i huvudet!!

Ja, Chikita, nu är det på riktigt! :) <3 När går man till BM? Efter VUL?

Tvillingar!!! Tänk om ägget faktiskt delat sig. Häftigt.

Helisa: oj vad bebis trivs gott den kommer vilja bli buren alltjämt, skaffa bärsjal. Mys mys, kram

Zaq: bra du tog tag i tsh ! Du kommer säkert känna skillnad på ditt mående, blir liksom lugnare och bättre sömn.

Snorpan, klippkort! Vad skönt det låter att de verkligen tar dina blödningar på allvar. Jaha en vill verkligen ta sin plats! Härligt!

Chikita; vad för cellprov hålls du med? Har du fått se bebis någe mer? Ang svamp , rek dricka ett glas ljummen citron vatten varje morgon, fastande. Och eller äppelcidervinäger vatten varje dag. Det rådet gäller er alla ;))
  • LinaQ

Hihi Redan!! Tror du på tvillingar? De i Riga sa att det första var ett normalt värde, men vi får se på VUL. :) Googlade lite och det finns de tvillingmammor som hade 14000 på första värdet, och då låter inte mina så höga! Men det lär visa sig! Drömde häromnatten att det var typ fyrlingar och att jag satt hos dr Fodina som skakade på huvudet och sa att det inte var bra och att vi måste ta ut de flesta, jättehemsk dröm!

• wonders

Grattis Lina till så bra värden!

Helisa vad mysigt att du snart får träffa krabaten.

Zaq det lät ju bra att du kollade just det värdet.

CHikita jag fick också info om att jag kommer att bli igångsatt tidigare för även ivf som jag har sagt att det är sån riskgraviditet att de inte vill att man går över tiden utan tom ibland sätter igång en tidigare. Dock så är jag ju lite efter din titt för ska på KUB den 22:a och då får jag väl utlåtande om hur det ser ut framöver.
    Idag ska jag till läkaren och se vad som sägs om mitt blod och graviditeten.. Har inte haft några svampproblem men har haft sådana tidigare innan grav och det jag ser som problemet är att jag har ätit för mycket socker vilket svampen verkar vara väldigt förtjust i och växer av.
    Ljummen citron var något nytt det kanske man ska testa vid behov. Dock är äcv inte något jag är så sugen på att prova igen. Men om problem uppkommer kanske jag tar en funderare igen..

• Fru84

Oj grattis Lina. Fast jag hade såna höga siffror med en bebis, så vissa har ju det :) Njuuuuuut.
    kram ni alla där ute

• LinaQ
    Fru84 skrev 2014-09-04 10:47:09 följande:

Oj grattis Lina. Fast jag hade såna höga siffror med en bebis, så vissa har ju det :) Njuuuuuut.
    kram ni alla där ute

Tack Fru! Skönt att höra att det inte är monstersiffror! Kram!
  • LinaQ

Svamp kan finnas på fler ställen i kroppen så en bredare behandling kan vara bra om man har återkommande problem! Det finns enkla självtest man kan köra hemma. Säg till om ni vill ha beskrivningen!

Jag körde en svamputrensning light före ET, dvs uteslöt mjölkprodukter, vitt mjöl, socker och jäst under ett par veckor. Under de första dagarna i början ska man utesluta frukt, men jag hoppade det. Kliet minskade i alla fall! Man ska egentligen köra i flera månader, men sommar, semester och sol var roligare!

• ahavamaria

Grattis igen Lina till graviditeten! Vi är ju nära i tiden för insättning. Drömde också om Dr Fodina, fast jag skulle reklamera bäbisen för den såg ut som Putin och jag var verkligen inte nöjd för jag kunde ju inte visa upp den o än mindre älska den, hahaha, sjuka drömmar. Nu hoppas vi på att Redan får till det i Athen då :)

Skrev in mig på mvc idag och bm var orolig för mitt blodtryck, liksom jag är och hon kommer att driva det vidare. Jag hade ju samma kvinna förra gången med dottern och är det något hon är bra på så är det att reagera. Det blir nog koll på det med. Hon var iaf nöjd med min vikt. jag har ju inget illamående, peppar, peppar, men hjälp vilken hunger på nätterna! Åt senare igår kväll, inte hjälpte det för kl halv två vaknar jag av värsta drivet. Jag försökte strunta i det, men två timmar senare fick jag ge upp o gå ut i köket o steka omelett och käka bulgursallad, sen blev det lite sömn igen. Precis så hade jag det när jag var gravid för tre år sedan och det gör ju att jag känner, förutom att jag kokar, att jag är gravid.

Äpplecidervinäger blandat med vatten kanske inte var så gott att dricka i början, men jag tycker allt att man vänjer sig, och till slut är det lite gott. Hur som helst håller det ordning på slemhinnorna som annars gärna packar ihop o går hem...

• chikita124

Redan jag dricker minst 1 liter citron/lime vatten varje dag då jag inte dricker varken läsk eller saft och de har jag gjort i flera år haha så min kropp kanske har blivit emun mot de...
    vad gäller äppelcider vinäger har jag aldrig testat de..har inget kli eller så var bara att hon såg de när hon tog cellprovet idag att de var gulaktigt o tyder på svamp infektion.
    däremot är jag känslig o få väldigt lätt flytningar varför vet jag inte men är samma period varje månad när jag ätit mina vanligt femasekvens tabletter...

Cellprovet är vanliga standard som man tar var 3 år mindes inte när jag gjorde de sist så de fick bli idag skall tas innan v16 om man är gravid. man vet ju aldrig så därför valde jag ta de..

Lina..Tror bara de är en bebis men som sagt man vet inte men om man kollar hcg lappen jag fick när jag tog mina prover är de inom spannet för din period.
    Lina tycker du kan ringa och boka tid redan nu.  

• snorpan02

Härligt med plus i tråden jag tror mitt andra hcg värde var över 5000, min gyn ringde direkt o frågade om jag satt in 2 ägg... Redan det är intressant det här med svamp, jag får o har alltid haft problem m svamp men nu när jag äter ganska stora mängder av marabouchoklad o glass så har jag endast behövt ta en tablett på 8 mån, kroppen är verkligen konstig.