• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • MrsCecilia

Ivf-dagar: Grattis raring, är himla glad för din skull och hoppas det smittar av sig på oss andra. Glad Nu måste du uppdatera listan och flytta dig till gravida:)

VonHiram: Hjärtligt Välkommen hit och till "maj-gruppen" Jag ska oxå vara där den 30/5. Vi var dit på ett första besök och är nöjda med dem so far

• WildaMathilda

Uppdaterar genast MrsCelan!

På gång: 
    Leia83 FET 13/5 (ca)
    Bollan FET 19/5 
    MrsCelan ET 30/5 
    Tistel Preliminärt ET 30/5
    Pysseltomten, ET 31/5
    Siv77 ET 30/5
    Smugs ET 13/6

Ruvare: 
    Anna1967 FET 13/4
    LinaEm ET 2/5

Gravid:
    Akkie77 DET 4/10, en bebis BF 110623
    Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke 
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka  BF 110825
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111112
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5

• Nidra

Grattis IVF-dagar!! Ja dr Fodina är toppen!

• von Hiram

Hej,
    jag har en fråga till er andra: på vilken cykeldag har ni ET, och hur länge äter ni Progynon innan?

Jag fick mens den 1 maj och har beräknad ET den 27 maj - är inte det väldigt långt? Är kroppen inte helt trött på att vänta på sitt ägg då och bara inställd på att ordna med mens? Progynon-start var den 3e maj.

• von Hiram

Nej förresten, nu skrev jag fel, ursäkta. Det är tom den 30 maj vi har beräknad ET. Det är mannen som ska dit den 27. Det är ju dag 30 i cykeln!!!

• T1979

Hej Nu har jag följt er här ett tag och känner att jag nog hör hemma i denna tråd Efter 2 helt misslyckade IVF:er, hamnade vi i kö gör äggdonation, 2 år kändes som ganska lång tid så vi kontaktade AVA i Riga planerad ET 26 maj. Och med tanke på allt positivt i denna tråd känns de som vi gjort helt rätt. Som svar till von Hiram så tyckte jag också de verkade väldigt lång tid, fick mens 25 april, progynonstart 3 maj och beräknad ET 26 maj. Så de kanske är normalt... Eller? Vill också passa på att säga jätte grattis till IVFdagar, följer din blogg slaviskt

• Pysseltomten

Stort grattis IVFdagar! När får ni reda på om det blir en, två eller fler Flört

Välkommen von Hiram, släng dig in i vår statuslista Cool Som det ser ut nu är vi då 5stk som ska börja ruva i slutet av maj, spännande!
    Har i det stora hela bara positiv erfarenhet av Ava kliniken. Jag är väl den udda i gänget här då jag bor i Riga och inte gör en ÄD men ska börja med IVF behandling om ca 10dagar. Har varit på AVA kliniken 10ggr nu det senaste halvåret då vi gjort vår utredning där och har med tiden fått ett stort förtroende för dr Fodina!

• mimmi65

Jättegrattis IVF dagar!!

Jag har lagt till mig på listan också.

På gång: 
    Leia83 FET 13/5 (ca)
    Bollan FET 19/5 
    MrsCelan ET 30/5 
    Tistel Preliminärt ET 30/5
    Pysseltomten, ET 31/5
    Siv77 ET 30/5
    Smugs ET 13/6

Ruvare: 
    Anna1967 FET 13/4
    mimmi65 FET 28/4
    LinaEm ET 2/5

Gravid:
    Akkie77 DET 4/10, en bebis BF 110623
    Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke 
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka  BF 110825
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111112
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5

• leia83

Blir så trött, bara gråterGråterDenna gången såg allt så fint ut med min äggstockar, ingen cysta för första gången. 
    Tror ni inte att min livmoder trasslar med mig nu i stället!! Nu vägrar slemhinnan att växa, 7mm är den efter lång tid på progynon! Har gått på progynon sedan d 18 april och ingenting händer på samma dos som de andra gångerna Ska på kontroll igen på måndag, meningen var ju att jag skulle till riga d 13 maj vad fan är detta? varför samarbetar min kropp aldrig någonsin med mig, är något bra är något annat kass, så är det alltid. HATA HATA HATA min jävla kropp

Svar på tråden AVA klinik i Riga