Stort grattis till Tyck om mig!!!!!
Gud va kul att de äntligen kommit och att allt gått bra.
Min PC har strejkat när det gäller att skriva inlägg, superfrustrerande, jag kan läsa men inte skriva in något.... Fattar ingenting! Tur att jag har en Mac också!
Grattis alla ni andra som plussat och som sett hjärtslag - Det är verkligen betryggande, även om man fortsätter att oroa sig. Ja, jag köpte en doppler så att jag kunde höra hjärtslag när jag tyckte att mina killar hade gett lite liv ifrån sig. Jag kände ju inga sparkar för typ runt 23 veckan, och det är sent, speciellt på tvillingar. Jag hade moderkakan i front, så därför var det svårt att känna. Jag köpte en enkel doppler på Ebay som inte kostade mer än drygt 100,- tror jag. Kan användas från typ 12 veckan.
Redan. Mitt upplägg vid FET har varit att efter mensstart har jag fått tid för undersökelse på typ 5 mensdag (de räknar nog det som mens slut) Undersökelsen skal då visa att slemhinnan blött ut, och att den är tunn och inga andra lömskheter typ cystor)
Dag 1 - Mens start
Dag 5 - undersökelse (om undersökelsen är ok, och slemhinnan max 4 mm)
Dag 6 - starta med Progynova (jag har tagit 3 stk pr. dag)
starta även med tilläggsmediciner om det är ordinert, som Trombyl, Prednisolon, typ av Penicillin och
blodförtunnande sprutor som Fraxeparin el. Fragmin (jag tog sprutor var 3:e eller var 2:a dag)
Dag 15 - undersökelse för att kolla om slemhinnan växer som den skal (vid insätt skal den vara minst 8 mm och
tre skiktig - jag hade 9,8 mm vid min graviditet)
Dag 20 - Starta med progestron och höja Prednisolon, samt tätare sprutor av Fragmin
Dag 23 - FET
Man kan ha insätt av ägg helt från dag 18 - 30, så detta kan variera. Riga brukar ofta ha runt 25 dagen, och själv önskade jag alltid att ha det tidigare, eftersom min egen normala cykel inte är längre än 24-26 dagar. Jag var alltid rädd att min slemhinna skulle släppa och blöda ut.
Enligt Riga, så ska detta inte kunna ske, då man är nedreglerad av Procren sprutan.
Man startar alltid med progestron 4 dagar före FET.
Hoppas det var lite svar.
Lycka till
Kram Ahm66