• ahm66

AVA klinik i Riga

Skal på UL imorgon och kolla hur allt är.
    Jag är då 6+3 och i min 7:e vecka.
    Idag har jag haft lite spottings på pappret, vet ju att detta är jättevanligt, och specielt när man gjort ÄD. Men jag kunde gott ha tänkt meg att inte fått det.
    För övrigt känns allt precis lika overkligt. Så detta ska bli spännande, och lite skrämmande.....

Gjorde nytt hemtest i söndags, och då kom det upp, DU ÄR GRAVID. Så jag får tro på detta intill vidare.

Håll tummarna för mig. Skrattande

• ahm66

Tusen tack för alla tummar Solig

Det var TWINS !!!!! BabyBaby

Den största var ca 4,5 mm och hade hjärtslag på 115 - helt sjukt att höra på. Och att det är inne i mig!!!!!  Tårarna trillade.....
    Den minsta låg längre upp i livmodern, och var lite mindre, hjärtslag på 95.

Jag är nog fortfarande lite i sjock, även om jag tänkt tanken efter mina blodprov. Men svårt att fatta JA.

Jag känner meg fortfarande inte speciellt gravid......

TACK FÖR ALLA SOM HÅLLIT TUMMARNA

MASSOR AV GLÄDJEKRAMAR

• ahm66

Inte enkelt detta MrsCecilia. Själv så medicinerade jag mig före insättning,utan Riga's ordination. Jag startside med prednisolon 10 mg samtidigt med progynova,och tog 20 mg från 1 vecka före insättning. Så startade jag med fragmin sprutor (klexane) varannan dag från ca 1 vecka före. + 1 trombyl som Riga ordinerat. I tillägg så tog jag doxyclin (penicillin) från start av progynova, 100 mg morgon och kväll. Detta ordineras av många kliniker, bland annat på serumet Grekland, för att många har bakterier i livmodern som gör att foster inte fäster. Jag själv är helt övertygad att detta gjorde utslaget för mig. Sprutorna ökar blodgjenomströmningen,och eftersom jag ha 4 myom så stjäl de blod från slemhinnan. Trombyl funkar lite annorlunda men hjälper det också, derför tog jag bägge. Har berättat allt för Riga utom doxyclin, som de menade inte skulle hjälpa. Jag hade skickat 3 Mail och frågat om penicillin, men det trodde de inte på. Jag har hunduppfödnng,och när en til inte tar sig valpar efter parning, köra vi ofta på en penicillin kur - därför körde jag på ! För mig var detta 5:e försöket, 3:e men just denna donatorn ( och sista) Lycka till! Kram

• ahm66

Du menar prednisolon? Det er kortison. Progynova är östrogensom får slemhinnan att växa. Min gynekolog har skrivit ut allt. De har inte någon dialog med ava Riga, så jag har bara sagt att jag ska ha, så har jag fått. :) Lycka till.

• ahm66

Håller alla tummar, fingrar och tår för dig nu MrsCecilia !!!

Det ÄR verkligen din tur nu. Hoppas att de små håller fast och trivs inne i dig, och att du nu får dina önskningar uppfylda. Flört

Dryssar baby-pulver över dig og din man.

Hur har det gått med mediciner, prövar du något nytt denna gången ?

kram

• ahm66

Jag kollade med Penny på Serum i Grekland för att få ideer. Efter 4 försök utan resultat, med fina embryo var det på tide att tänka nytt. Jag hade ingenting att förlora. Med 4 små myom i livmodern var Fragmin sprutor innan innsätt verkligen smart. Också Trombyl. Detta för att öka blodgjenomströmningen innan och inte efteråt. Pencillin är det många kliniker som ger. Tanken där är att bakterier i livmodern inte är gunstiga för embryo. Eftersom detta görs ofta i samband med hunduppfödning när tikar inte tar sig valpar, tyckte jag att det lät logiskt. Jag är övertygad att detta är en bidragande orsak att jag nu är 7+4 och väntar tvillingar.

• ahm66

Fasen å !
    Jag hade också lite blod på pappret igår......  Det kom utan förvarning, och var rött!  Men bara 1 gång, så kom det lite lagrat mörkt blod några gånger när jag var på toaletten. Men inte något utöver det, bara på pappret....
    Jag har googlat och lus-läst, och det är visst väldigt vanligt specielt vid ÄD, att man blöder lite, och när man väntar tvillingar så är det ändå vanligare.
    Men jag vill inte ha det !!

Skulle kännas så mycket tryggare utan.

Nu ska jag äta Askorutin, i 5 dagar (2 ggr./dag). 

Mitt nästa UL är ju inte för den 18. Länge att vänta ja.

Jag har haft lite molvärk i livmodern, men inte direkt ont, det kan jag inte påstå. Mer som några konstiga mensvärkar....

Har du rådfrågat Riga, Sissan ?   Vad fick du för svar ?

Hoppas vi bägge bara har små vanliga blödningar.

När skulle du på UL ?  Imorgon ??

kram

Svar på tråden AVA klinik i Riga