• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • UndrandeSökare

Mamma DA- Förstår om du är besviken att det bara blev 2 embryon kvar när det var 12 från början. När man betalar så mycket pengar hoppas man ju på många embryon så man kan göra flera insättmingar om det inte går första gången.

Håller tummarna att det går bra 6/7.

• Micro

Efter hysto, hur bråttom är d att göra fet? Har hört att återföring ska göras cykeln efter hysto? Hur länge håller effekten av inplantationssnitten?

• Provence1

Fick min behandlingsplan idag och om allt går bra blir det transfer 21 aug. Hade hoppats på 1 månad tidigare för nu blir det efter semestern men men inget att göra...

Håller tummarna för oss alla som håller på <3

• Frazze
    Mamma DA skrev 2017-06-28 14:41:56 följande:

Har precis landat hemma, intog sängläge. Ska va hemma Tors, fredag från jobbet.

De ville att jag skulle ta blodprov 6/7, de är torsdag nästa v, nu lever man på hoppet.

Bifogar en bättre bild på mina två hjärtan

De ser ut som riktiga guldpluttar båda två! De kommer gotta sig in ordentligt i magen och bli tvillingar om inte trillingar t o m Lycka till!
  • Rosen 76
    Mamma DA skrev 2017-06-27 15:07:51 följande:

Upp som en sol ner som en pannkaka. I dag på dag 5, fanns de bara 2st som utvecklats normalt kvar. En blastocyst och en som nästan var det. Vi återförde bägge med embryo glue. Känns snopet att de bara blev dessa, men försöker tänka positivt.

Tänk på att det bara behövs 1 bra embryo för att bli gravid! Håller tummar för dig att det går vägen <3
  • Maran73
    Provence1 skrev 2017-06-29 11:26:23 följande:

Fick min behandlingsplan idag och om allt går bra blir det transfer 21 aug. Hade hoppats på 1 månad tidigare för nu blir det efter semestern men men inget att göra...

Håller tummarna för oss alla som håller på <3

Då får du passa på att göra busiga saker under semestern som du inte kan göra sen, dricka vin t ex. ????
  • Kimmon

Ledsen om jag kapar er tråd lite men jag o min sambo har precis börjat titta på ÄD efter många ivf försök. Vi har tyvärr för gamla ägg tydligen. En fråga jag skulle vilja ställa till er som testat AVA eller IVF i Riga för äggdonation, hur mycket har ni behövt att åka till Riga. Vi undrar för att det är problematiskt för oss vara borta mycket.

Stort tack till alla er som delar med er av era erfarenheter på forumet, det är mycket värdefullt!

Kim
  • Maran73
    Kimmon skrev 2017-07-02 22:51:03 följande:

Ledsen om jag kapar er tråd lite men jag o min sambo har precis börjat titta på ÄD efter många ivf försök. Vi har tyvärr för gamla ägg tydligen. En fråga jag skulle vilja ställa till er som testat AVA eller IVF i Riga för äggdonation, hur mycket har ni behövt att åka till Riga. Vi undrar för att det är problematiskt för oss vara borta mycket.

Stort tack till alla er som delar med er av era erfarenheter på forumet, det är mycket värdefullt!

Hej!

Jag gjorde färskförsök och behövde bara åka en gång, vid insättning. Mannen åkte två, lämna sperma och hålla handen vid insättning.
  • UndrandeSökare
    Kimmon skrev 2017-07-02 22:51:03 följande:

Vi åkte till AvaRiga, en resa dit för vul, nedregleringsspruta etc
    och nästa resan för insättning (då reste jag ensam med båten)

Sen blir det en ytterligare resa för varje insättning man gör.
    Men vid insättning behöver inte mannen åka, endast kvinnan behöver
    komma till kliniken om man har frysta embryon kvar.

Vissa reser bara dit en gång och stannar en vecka och gör allt på en gång.
    Andra reser flera korta resor.

Det går rätt snabbt och enkelt att ta sig till AvaRiga.
    Med flyg tar det en timme från Arlanda till Riga, sen buss eller taxi till kliniken.

Med båt åker man från Värtahamnen i Stockholm på kvällen, framme i Riga på morgonen och sen är det promenadavstånd från båtterminalen till kliniken (man har 6 timmar på sig i Riga) sen åker man tillbaka med båten samma kväll och är framme i Sverige på morgonen. Det finns även anslutningsbussar till och från hamnen till många olika platser i Sverige så man behöver inte ens ta bilen till båten.