• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • bryoniaa

Maran73; tack för pepp! Jag hoppas förstås men inser hur dåligt detta kan sluta...kram och härligt att du lyckades!

Efter många ivfer vet jag att stimuleringen kan gå helt fel och då kommer det ut dåliga ägg även om det inte är fel på äggen. Och detta gör mig så arg! Att en klinik som inte är den billigaste och marknadsför sig som en bra klinik inte kunnat göra bättre! Just nu ser det ut som med mina egna ägg som är 15 år äldre...hade jag vetat det här så hade jag kunnat köra en ivf till

Jag tycker verkligen att kliniken ska ta mer ansvar, särskilt som de inte ger mer info om donatorn än de ger......och vår donator har två barn så man tror ju inte att hälften av embryona dör..

• UndrandeSökare

bryoniaa- Tråkigt att det blev få ägg, och att du är jättebesviken på AvaRiga. Hoppas att alla 4 embryon överlever till dag 5. Då reser ni idag och har återföring imorgon? Blir det flyg eller båt?

Lycka till !

• Provence1

Jag har transfer på torsdag nästa vecka, då blir det 4 dgr embryon, har bokat flyg...hoppas flyg inte har nån negativ inverkan?:/ flyger tor samma dag

Hur många ägg/ embryon som överlever innan transfer ska man räkna med??

• UndrandeSökare

Provance- Det verkar vara väldigt individuellt. Jag och min man fick 13 ägg, 12 blev befruktade, dag 3 levde 12. Dag 5 levde 8 som de gjorde PGS på (extra tillval), och 7 var normala kromosommässigt.

Vissa får fler och andra färre.

Ska ni sätta in 3 dagars eller 5 dagars?

Lycka till !

• Provence1

Ok...o vad jag förstår så kan det ju gå bra även med färre ägg så länge dem är goda? Tror det blir 4 dagars

• UndrandeSökare

Provance- Ja, omöjligt att förutsäga i förväg hur det ska gå. Vissa lyckas på första försöket, eller andra eller tredje. En kvinna lyckades på alla försök, det blev 5 ED-barn till slut. Det beror ju på om man har andra sjukdomar som kan inverka på resultatet också, tex sköldkörtelsjukdom, diabetes, koagulationssjukdomar, immunproblem, etc.

Ska du sätta in ett eller två?

Lycka till !

• Provence1
    UndrandeSökare skrev 2017-08-15 11:46:59 följande:

Provance- Ja, omöjligt att förutsäga i förväg hur det ska gå. Vissa lyckas på första försöket, eller andra eller tredje. En kvinna lyckades på alla försök, det blev 5 ED-barn till slut. Det beror ju på om man har andra sjukdomar som kan inverka på resultatet också, tex sköldkörtelsjukdom, diabetes, koagulationssjukdomar, immunproblem, etc.

Ska du sätta in ett eller två?

Lycka till !

Sätter in 2st...på vilket försök lyckades du?

Är så orolig för hur besviken o ledsen jag kommer bli om det inte lyckas men försöker tvinga mig att tänka positivt såklart!!

När testade du om du blivit gravid? Är det 2v som gäller med blodprov el kan man ta vanligt gravidtest?
  • bryoniaa

UndrandeSökande och Maran; tack för att ni frågar ???? Det har gått bra idag men tyvärr var utfallet precis så dåligt som jag befarade ???? Vi fick tillbaka två men ingen toppkvalitet tyvärr. Och en som de ska vidareodla men jag vet ju redan nu att den inte kommer att gå att frysa. Så är fortfarande besviken på kliniken även om jag inte sa det till dem för ville inte känna frustrationen. Så nu hoppas vi på dessa men skulle faktiskt inte alls ha lust att betala fullt pris för ett sådant här utfall...