AVA klinik i Riga
...vi kan inte heller veta när våra ägg fäster ... Och börjar utsöndringen av hcg! Att tänka på när vi testar tidigt och det är negativt. ;)
...vi kan inte heller veta när våra ägg fäster ... Och börjar utsöndringen av hcg! Att tänka på när vi testar tidigt och det är negativt. ;)
Krvik; hemsk oro du måste ha. Vila, kram !
Angående medicin ; vad har ni fått för uppgifter om och när nedtrappning? Tänkte höra, jag behöver göra inköpsplan, hittat en ev site som exporterar håller på att räkna...
Jag fick ordinerat; trombyl, östrogen och progestoron.
Till uttråkad konvalescent : passa på och njut av tillvaro i stillhet och ta emot gåvan med 100% närvaro att bli ompysslad. Gåvan för att vila är bebis! Titta på gamla avsnitt på någon playkanal, läsa böcker/ tidningar du lagt på hög, köpa julklappar via internet, pilla naveln och må gott, käka clementiner ! Jag vill höra dina planer om du fått gällande medicinering framöver! Kram på dig!
Lunch träff i gamla Riga, den 11/12? Finns en bl.a. Restaurang i "galerija centrs" där man plockar ihop sina råvaror för tillagning typ mongoliskt. Adress audeju iela/ kaleju iela i det hörnets ingång ligger detta matplace.
Vi flyger hemåt på kvällen m Ryan.
Li, hur mycket kortison åt du hur länge och varför ? Jag fick bara 5mg predn x 5dgr...
Illamåendet kan ju både avta ich fortsätta högst individuellt. Ingefära minskar, köp färsk gör te på. Finns oxå ingefära te/ yogi.
Katt, vi valde nya för de har en proffesionell marknadsföring ich framförallt för stt de kommer till Sverige 1ggn ca per månad till Sthlm på konsultationssamtal. Engelska flytande. Enkelt att kunna åka till Sthlm första möte för art ställa frågor kostnadsfritt. Finns möjlighet att få hjälp med provtagning vid denna samarbetspartner om du stöter på patrull hemmavid. För mig har det varit mycket ringande innan jag hittade någonstans att ta blodprover på...likaså utskrift av mediciner, Riga kan skicka hem med express DHL direkt hem till dörren. Det har varit mycket värt för oss. Dr fodina hade vi förstått ocå är mycket skicklig. Hennes koordinator är ixå jätte kunniga. Det är klart en proffsig klinik med modern utrustning och proffs personal.
Mrs Cecilia, ska vi ta en fika innan din tid på kliniken, orkar du det? Alt tar vi en träff i Sverige ....
Helisa, vet inte om jag förstått din fråga . Tänkte du som souvenir från Riga specifikt? Det låter i mina öron som en ide jag skulle vilja göra som liksom hänger ihop med bebis tillverkningen...har inte tänkt på det. Köpa leksaker är inte min grej alls rent generellt ... Tråkig mamma på så sätt. Har ju lego och brio tågbanan kvar i lådan sedan 20år tillbaka, oj vad tiden gick fort .
Krvik du tar det piano - !
Katt, det finns en EU regel om ersättning till donatorer - låg- det ses som en altruistisk handling. Lettland medlem EU ju. Ex Skånes landsting har ökat ersättningen markant för att komma tillrätta med kö. jag tror jag nämnde tidigare, det är ett formulär, där du kryssar i olika val, åldersintervsller, hårfärger, ögonfärger, kroppsvikt och längd, blodgrupp, utbildning tror jag var med och intressen. Fanns övrig ruta ixå. Plus att du skickar foton på dig, mamman, i från 20-25års ålder. Alla dina frågor samla dem och boka en tid till konsultation i Sthlm . Då får du direktkontakt och svar direkt. Mitt råd. Står på hemsida nästa konsultation i Sthlm.
Katt, min uppfattning är att de ser ut som oss i utseende ... När vi gick på stan liksom får en upplevelse av ansiktsdrag kroppar. Liksom vi skiljer oss här oxå. Kom ihåg att 50# är spermiens gen ixå. Jag tänker att adoption, då gör utseende inget. ÄD då är det du som är biologisk mamma till barnet från embryo hela vägen och mycket medvetet. Anknytningen från start i din kropp och hela kemi kommer anpassa sig att bli gravid. För mig är det en gåva att få möjligheten att bära ett barn tack vare någon annan kvinnas donation. Jag får min längtan tillfredsställd. Mina ögon kommer bara se mitt barn vid födsel och fram. Mina biologiska genetiska vuxna barn är utseende mässigt ej lika mig. Min son är lik sina kusiner på pappas sida, ej pappa. Däremot har min sociala påverkan präglat mycket på dem. Detta vittnar ÄD föräldrar i olika trådar, lyckan att få barn före gener. Valet är ...? Bara här är vi många och fler blir det. Fenomenet kommer öka dessa barn blir barn av framtiden . Inte vara konstigt. Ich vem vet i vår omgivning hur vår morfar mormor såg ut... Hur utseende gener slår över generationer. Om barn ser olik ut föräldrar ... Kan den mycket väl ha drag från tidigare generation. Vi ser i min släkt väldigt olika ut varandra. Kolla in hundar och hundägare, de kan ju ixå bli lika varandra, inte en gen rätt. Psykologi forskning visar att socialt arv har den största inverkan på våra avkommor.
Grattis mammsen, CLearblue testet tycks funka ;)). Hittade följande om progestoron: Guideline to Progesterone levels during pregnancy:
? 1-28 ng/ml Mid Luteal Phase (Average is over 10 for un-medicated cycles and over 15 with medication use)
? 9-47 ng/ml First trimester
? 17-146 ng/ml Second Trimester
? 49-300 ng/ml Third Trimester
*There are many averages for progesterone levels. These charts are a very broad guideline?speak with your health care professional for more specific guidelines for you.
Krvik: vila ta det lugnt!!!! Läs national geo några gånger till ;)
Katt; kvalité på embryo och dess utveckling är en faktor som tas hänsyn till vid rek insättning 1-2. Det är klassat som risk med tvilling grav och avråds från, globalt, spec första gångsfödesle och högre ålder . Risk för tex havandeskapsförgiftnkng är hög. Samt prematura födslar är hälsorisker för barnet- hög dödlighet ich följder under uppväxten. Alltså risk mor och barn. Vi satte in 2 trots hög kvalité då jag, min kropp fött två okomplicerade grav o förlossning ich har möjlighet och ingen rädsla för den extra påfrestning det innebär både under och efter grav. Annars vet jag inte om jag skulle våga sätta in 2. ÄD proceduren är så snabb så även som i mitt fall ett första missfall kan jag göra ett FET snart därpå. Spiller ändå knappt tid och det är höga sannolikheten att det ska ta sig! Lika som att bli gravid i 25 års ålder vid normal omständ. Vi tog ett långt samtal dels med varandra och på kliniken med dr fodina innan transfer.
Callimero, har stor erfarenhet av ivf och påläst ÄD. Vad har du för synpunkter på Katts funderingar?