AVA klinik i Riga
Hej,
hur väl har det schema ni fått stämt?
börjar min resa prel 20/9
Hej,
hur väl har det schema ni fått stämt?
börjar min resa prel 20/9
Åker ni både för äggplockingen/spermaleverans och ET separata resor eller stannar ni i Riga under bägge momenten? Har ni haft lätt att hitta praktik som utför UL på er ort?
Tack för rådet att vänta med att boka flyg!
Min sk resa börjar den 20 med Proclen sprutan...ET 28/10.
Det känns bra att ha hittat denna tråd, känns ensamt, vi har inte berättat än för släkten. Vi har barn sedan tidigare, som är vuxna (så när som) och vill verkligen ha en sladdis tillsammans. Min reserv för dåliga värden för att vilja göra en stimulans omgång, den möjlighetsprocenten är för låg för mig. Så nu har vi bestämt ÄD via Riga.
Jag förutsätter att det är sk "nya" vi går på.
Idag kom mediciner från Riga med DHL. Funkade utmärkt. Nästa fråga: Tog ni sprutan själva? Eller tog ni hjälp av sjukvården. Min man verkar j---stressad och inger inget stöd just nu...söker mest info kring risker. Han är rädd om mig det vet jag, vill mitt bästa, men det blir lite missriktat ibland. Hans info var att svensk sjukv ej får ge "utländsk " medicin, jag hade tänkt låta dem skjuta in den åt mig, slippa själv.
Hur gjorde ni?
Påverkar Proclen mensdagen? flyttas den fram då? ser ut så att döma av schema fr Jelena.
Tack för support! Sätter den i magfläsket på fredag!
Li02, yes jag är 47... Blandade känslor, tiden gick så fort, har alltid känt jag vill ha fler än 2, min längtan efter fler blossa upp igen;)
Bor Motala. Imorgon ska jag ringa runt efter privata UL kliniker i närheten, annars blir det SThlm vid Rigas samarbpartner. Blodprover hittqde jag efter några dagars rundringning i Linköping.
Vi tänkte åka via Skavsta m Ryanair. Går oxå fr Norrköping.
Har någon lyckats få svensk klinik art skriva ut medicin här i SE?
Imorgon börjar vi! Sprutan!
Ang spruta när, jag gjorde VUL vid det sk konsultationsbesöket i Sthlm.
Sedan tog jag blodprov i Linköping på en privat klinik. Svaret jag fick av landstinget varför jag inte kunde gå till lab och ta prover , att de inte vet vad de ska ta betalt ! För då ska ni veta att mina prover de åkte till lAndstinget för analys likväl, helt otroligt...
Läkaren på VC vill inte skriva ut medicin, trots att Riga kunde skicka " remiss" pga att de inte är insatta i medicinerna....
Kommer vi få gå till MVC sedan eller... Är det en egen bakdörr och betala för UL och kontroller...?
Fråga: skjuts mensen fram efter sprutan? Spelar det någon roll med avseende på medicin programmet?
Kram på er alla!
Vivela det verkar vara skillnad på den sprutan som kommer fr Riga m post- den skall i fläsket. Står på bipack sedel och FASS.
Tjoho! Har lyckats få tider för VUL här hemma på privat klinik!!! Var beredd att åka till Sthlm/Riga, äntligen lite medvind oxå !
Mannen fixsr hem Emla plåster inför morgondagens övning!
Ni som gjort UL i Sverige ... Hur och vad rapporteras det för resultat? Har skickat frågan till Riga förvisso, intresserad av era erfarenheter oxå.
Mammaliv , hur mår du? Härlig att höra att det går bra! Hur många planerar ni sätta in? JG är ny i svängen har inte personliga svar på din fråga. Statistiskt att det inte skulle bli några levande till dag 5... Låter osannolikt. Spännande att höra om din/er resa- väntar på fler inlägg! Kram
Varför klarar de så länge som 7 v för att sedan banga ut???? Det kan jag tänka mig är tufft för dig chikita. Hur hanterar ni det?
chikita, vad händer nu? Din berättelse känns verkligen smärtsam. Det är svårt att verkligen sätta mig in i din sorg, kan bara föreställa mig. Kram?
Zoladex sprutan var av grövre storlek. Tacksam att jag gick in på youtube och sökte på zoladex. Spec. det momentet att nålen åker in i retur när du skjutit in sprutan i botten. Hade alt blivit rädd eller tagit ut den tidigare. Novis, Ja.
Tacksam att jag följde min intuition och köpte Emla plåster. Varmt rekommenderas! Tog sprutan 2h efter satt plåstret för att ha 3h bedövning kvar. Så kvar blev modet, på med glad musik, tog sats, sköt in den, gick lätt, och tryckte in den i botten för att få nålen i retur, enl filmen.
Kände mig yr av anspänningen efteråt, ett glas vatten, horisontal läge :). Nöjd! Tack oxå för allas inspiration.